Gå til innhold

Har brent meg

Anbefalte innlegg

Gjest det svir
Skrevet

Jeg brente meg i dag på risten i stekeovnen. Hadde fingrene i kaldt vann ca. 20 min. og har hatt på aloevera men har allikevel fått en lang blemme. Det svir skikkelig. Trenger noen gode råd for at det skal gro fort og ikke svi sånn.

Skrevet

Bruk aloe vera, det hjelper!

Hehe... leste du hovedinnlegget...? :-)

Skrevet

Hehe... leste du hovedinnlegget...? :-)

Det overså jeg visst... :)

*slår seg på panna*

Gjest Cinderellla
Skrevet

Har hørt at Yougurt naturell er bra å ha på.

Håper det går fort over! Ikke behagelig det der!

Skrevet

Del aloe veraen på langs og legg stykket på huden og teip det fast der.

Skrevet

Beste stedet å brenne seg er fingre og hender fordi det er så enkelt å kjøle ned. Det er nemlig det du må gjøre, kjøle ned brannstedet.

Og det gjør du ved å holde fingre/hånd i en skål med kaldt vann, gjerne en time eller to om så.

Vannet skal imidlertid ikke være iskaldt, da ender du om med frostskade attpå. Det er bare å regulere passe kaldt underveis.

Skrevet

Det hjelper kanskje ikke i dag, med mindre du bor i Oslo eller Trondheim. Men homeopatisk Cantharis er fantastisk på brannsår.

Kjøp til hjemmeapoteket Cantharis C30.

Når du (eller andre) har brent seg spis 3 piller hver halvtime i 2 timer, så 3 piller hver time i 2 timer, og så avhengig av hvordan det ser ut og om det fremdeles skulle gjøre vondt avslutter du behandlingen, eller fortsetter med 3 piller annenhver time ut dagen. Evt. dagen etter 3 piller 3 ganger om dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...