Gjest hvilket utstyr Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 http://www.varanger-kraft.no/default.asp?menu=77&id=3636 Her står det at hvis jeg skal ha flere pc`er må jeg koble utstyret til LAN port 1. Her er sikkert noen kloke hoder som vet hvilket utstyr jeg trenger for å koble flere pc`er?? 0 Siter
Sør Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 En router, som du får for en billig penge enten på nettet eller på Elkjøp eller lignende. Sannsynligvis må du koble WAN-porten på den nye routeren til LAN1-porten på den boksen du har. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Du trenger en svitsj (svitch) eller HUB. En kabel fra LAN1 til svitsj/HUB, og kabler derfra til de ulike PCers nettverkskort. Da går jeg ut fra at DHCP på server hos leverandøren deler ut flere IP-adresser. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Det står ikke på sidene deres om man får flere IP-adresser eller kun én. Får man flere, så kan du sannsynligvis bare koble til en hub eller en switch til LAN1-porten. Får du kun én, så må du ha en ruter, og en hub eller switch koblet til denne, for å dele det opp i et lokalnett. Ingen av delene er noe vanskelig å sette opp. Ring og spør om dette, så slipper du evt. å kjøpe en ruter hvis du ikke trenger det. "................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.