Gå til innhold

Hva bruker dere på klær og stæsj i løpet av måneden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt dårlig samvittighet pga av pengeforbruket mitt på klær og stæsj til huset. Sparer ikke, men bruker alt som blir til overs etter at de faste utgiftene er betalt til å handle.

feks i dag kjøpte jeg støvletter til 1300 kr. Forrige uke kjøpte jeg 6 gensrer, 5 topper, ei lee bukse, belte. 3 dvd filmer, klær til jentungen, spill og noen leketing til henne.

Kjøpte også en del små ting til huset ala kopper, bilderammer, vase, duker.

Selvfølgelig ikke vær uke jeg handler like mye, men burde heller ha spart pengene til feks jentungen blir stor og skal begynne å studere.

Tenker dere fornuftig eller lever dere mer i nuet slik som meg?

Skrevet

Bruker alt for mye på klær og stæsj og dilldall, dessverre. :)

Skrevet

Bruker ikke halvparten av det engang på klær, sløs & stasj. Men hver sin lyst :-)

Men om du virkelig vil spare, så avtal med banken et fast trekk hver mnd. Sett pengene inn på en sperret konto, i alle fall en du ikke har kort på, helst en du ikke kan overføre fra på nettbanken også.

Gjest isbjørnen
Skrevet

Jeg får frysninger når jeg ser hva du kjøper på en eller to uker. Jeg lever i nuet, dvs. jeg greier ikke å spare så mye jeg gjerne skulle. Jeg har ikke råd og ikke lyst til å handle så mye stas og fjas. Ville aldri gjort det uansett råd, og tror ikke et øyeblikk på at dette gir deg glede.

Skrevet

Jeg bruker ikke engang en tiendedel av det du bruker i løpet av en uke. Trives ikke så godt med et bruk og kast samfunn så jeg kjøper ikke så mye kjøkkenstæsj. Holder meg helst til tidløse saker i stål eller glass som varer lenge.

Men dersom dette gir deg glede så er det jo din sak. Men jeg er ikke i tvil om at barnet vil sette pris på at du har en konto som kan brukes til studietiden når den tid kommer. Valget er ditt.

Skrevet

Det du har kjøpt på 14 dager har ikke jeg kjøpt på et år engang. _Seks_ gensere?

Men nå er ikke jeg ute på byen da.

Skrevet

Jeg har til tider stort pengeforbruk jeg også, men jeg prøver å sette inn litt på ungene sine kontoer + at jeg har en konto som jeg har litt ekstra på i tilfelle det dukker opp noe uforusett. Vet jo aldri når vaskemaskinen ryker, eller viftereimen på bilen, greit å ha litt i bakhånd i sånne situasjoener. Men så veldig flink å spare er jeg nok ikke. Det er for mye fristende i butikkene, både til meg selv og barna....og huset for den saks skyld!

Skrevet

Jeg bruker mer penger på klær og sånn nå enn jeg gjorde før (2-3-4 år siden).

Likevel bruker jeg ikke så mye. Jeg kjøper billige klær og sko (som regel under 500). Jeg synes man får mye flott til den prisen også :)

Skrevet

I løpet av en måned (for å ta et gjennomsnitt i løpet av hele året) bruker jeg ca. 100,- på klær til meg. Mannen bruker ca 1000,- pga dresser han trenger til jobb.

Til jentene bruker jeg kanskje 100,- tilsammen.

Sminke kjøper jeg kanskje hvert 3. år. Og da snakker vi lebestift og maskara og kanskje en øyenskygge.

Til huset kjøper jeg sjelden noe særlig. Kanskje en duk på tilbud eller ei ramme på tilbud.

Skrevet

Har ikke så mye penger jeg. :o) Denne mnd ser det ut til at jeg muligens har igjen en tusing når neste overgangsstønad kommer og det overskuddet tenkte jeg å sette over på sparekontoen. Regner nemlig med at komfyren ryker i høst...

Skrevet

Liker ikke å kjøpe ting jeg ikke trenger, det fyller vel bare opp? Har litt forakt for "shopping-kulturen"/ bruk&kast.

Skrevet

Jeg bruker mellom 1500,- og 2000,- i måneden på ting og tang.

Klær, litt sminke, hårprodukter, parfyme.

Nå har jeg lyst på en ny klokke... Men må vente på lønninga.

Når de faste utgiftene er betalt, så greier jeg ikke å sette noe til side.

Gjest sussilei
Skrevet

6 gensere og 5 topper er vel det jeg kjøper til meg selv i året, omtrent. Også kjøper jeg kanskje 4 bukser i året.

Kjøper en del klær til ungene, men stort sett bare når de trenger det. Kjøpere lite "for moro skyld".

Støvletter kjøper jeg når de gamle er utslitt og jeg virkelig trenger noe nytt. Jeg har ingen sko/støvletter til 1300 kroner, bortsett fra fjellskoene mine (som nok var enda litt dyrere).

Jeg liker ikke så godt å shoppe, og går ikke i butikker for moro skyld. Da begrenser innkjøpene seg selv, i grunn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg skulle kjøpe meg et belte i stad. Det gamle var ødelagt.

Så jeg gikk på JC, fikk den fine dama til å finne et kult belte til meg, men klok av skade spurte jeg om prisen før jeg tok det med meg til kassa.

699,-

For et forbanna belte.

Helt utrolig.

Men det sa jeg også, så denne gangen ble jeg ikke sjarmert i senkt av flott byste og et sjarmerende selgersmil.

Småstolt!

Snitt i måneden vet jeg ikke. Men si 3000 i året, så kan du selv dele på 12. Nå er det til og med mulig jeg tar i litt.

Men jeg kjøpte belte og 2 t-skjorter i dag, og betalte 699,-

Skrevet

Jeg skulle kjøpe meg et belte i stad. Det gamle var ødelagt.

Så jeg gikk på JC, fikk den fine dama til å finne et kult belte til meg, men klok av skade spurte jeg om prisen før jeg tok det med meg til kassa.

699,-

For et forbanna belte.

Helt utrolig.

Men det sa jeg også, så denne gangen ble jeg ikke sjarmert i senkt av flott byste og et sjarmerende selgersmil.

Småstolt!

Snitt i måneden vet jeg ikke. Men si 3000 i året, så kan du selv dele på 12. Nå er det til og med mulig jeg tar i litt.

Men jeg kjøpte belte og 2 t-skjorter i dag, og betalte 699,-

3000 i året, da gikk en fjerdedel av budsjettet ditt i går:)

Selv trur jeg langtifra jeg er en av de verste å handle, men 3000 holder jo ikke til skobudjettet mitt engang.

Hitill i år har jeg brukt ca 6000 kun på sko, støvletter.

Men skal skjerpe meg og begynne å spare litt:)

Skrevet

I år har jeg kanskje tilsammen brukt 2000, og da tror jeg til og med at jeg tar i litt, jeg hater å shoppe, særlig klær.

Men på sko kan jeg gjerne svi av 2-3000 uten at det plager meg ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg bruker alt for mye..men shit au. Tjener mine egne penger og gjør hva jeg vil med de =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...