Gå til innhold

Som en sau kastet til løvene

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

Denne ble postet på Desi.no, av en pakistansk mann, den må jeg få dele med dere.

--------

"Slik som disse jentene kler seg er det ikke rart at det statiske sentral byrå viser at 23 000 anmeldt saker siden år 2002 det er i gjennomsnitt 21 voldtekt hver dag. Å sende jenter kledd slikt ut på gata er som å sende en sau inn i et bur full av løver, tror du at det er noen sjanse for at den overlever? Jeg takker Gud for at det er vinter 6 måneder i dette landet, så dekker kvinnene seg ut av nødvendighet i den perioden."

-------

Her er det tydelig kvinnens egen skyld, og menn trenger ikke respektere kvinner hvis de ikke adlyder regler som mennene har laget. Alle kvinner tilhører en mann, enten sin far, bror eller ektemann.

Løver? Jeg nekter å ta ansvar for denne mannens syn, og nekter å være "løve". Jeg klarer utmerket å la lettkledde kvinner være i fred, jeg er da et sivilisert moderne menneske?

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• flisa

10

• Sør

8

• sheba

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du mener vel stort sett det samme om muslimer som han mener om kvinner?

Dere er faktisk utrolig like. Du har bare byttet gruppe.

Trist, men sant.

===

Og før du begynner: selvsagt er denne mannen en idiot.

Gjest Halling
Skrevet

Du mener vel stort sett det samme om muslimer som han mener om kvinner?

Dere er faktisk utrolig like. Du har bare byttet gruppe.

Trist, men sant.

===

Og før du begynner: selvsagt er denne mannen en idiot.

Kvinner har ikke valgt å være kvinner.

Skrevet

Kvinner har ikke valgt å være kvinner.

Nei, og de fleste muslimer er født som muslimer. Akkurat som de fleste i Norge knapt er kristne, men likevel er medlem i statskirken.

Skrevet

Akkurat det der er en ting med kulturen i bl.a midtøsten som jeg forakter dypt. Hva i all verden er det slags patetiske menn som mener det er helt greit at en mann ikke har mer kontroll over seg selv enn at han kaster seg over en kvinne som ikke er tildekket? Det er ikke mennenes ansvar å legge bånd på seg, og ikke "ta for seg" uten tillatelse, men kvinnenes ansvar? Og dette er kulturer hvor mennene legger stor vekt på å være Menn? Rævva mi ler av det, men det er både trist og tragisk.

"..................................."

Skrevet

Legg merke til hvordan du (ifølge sør) er like ille som alle individene i en kultur med slike usympatiske "regler", fordi du kritiserer disse reglene som er både patetiske, tragisk og faller på sin egen urimelighet :-)

Skrevet

Legg merke til hvordan du (ifølge sør) er like ille som alle individene i en kultur med slike usympatiske "regler", fordi du kritiserer disse reglene som er både patetiske, tragisk og faller på sin egen urimelighet :-)

Skrevet

Neida, ikke fordi han kritiserer disse reglene (det gjør jeg også), men fordi han (i de andre trådene) gjør akkurat det samme som krekene han kritiserer.

Skrevet

Akkurat det der er en ting med kulturen i bl.a midtøsten som jeg forakter dypt. Hva i all verden er det slags patetiske menn som mener det er helt greit at en mann ikke har mer kontroll over seg selv enn at han kaster seg over en kvinne som ikke er tildekket? Det er ikke mennenes ansvar å legge bånd på seg, og ikke "ta for seg" uten tillatelse, men kvinnenes ansvar? Og dette er kulturer hvor mennene legger stor vekt på å være Menn? Rævva mi ler av det, men det er både trist og tragisk.

Det er en tragisk ting, ja, men det er ikke bare begrenset til Midtøsten.

Både i Norge og i Sverige blir "du brukte utfordrende klær" brukt mot kvinner i voldtektssaker.

Gjest Halling
Skrevet

Videre skriver mannen:

"Ingen foreldre kan være stolt over at døtrene deres kler seg på denne måten, men jeg har faktisk hørt noen foreldre si " min datter er en stripper men det går greit så lenge hun vet sine grenser", det jeg lurer på er hvilken grenser? Det er ikke lenger noen grenser å bryte. Å synke så lavt som å kle av seg alt foran et publikum som ikke har et liv. Og det er stadige konkurranser om hvem som er best til strippe seg. Hvor lavt går det an å synke? Noe som var ansett som tabu engang i tiden, har nå blitt helt vanlig i dagens samfunn og likevel mener vi at vi gjør fremskritt."

Jeg tror mannen vil fortelle oss at "alt var bedre før". Den gang i middelalderen, en dyster, farlig og usikker tid hvor døden lurte på hvert hjørne. Jeg har litt motvilje mot folk som vil ha oss tilbake deit.

Gjest Halling
Skrevet

Neida, ikke fordi han kritiserer disse reglene (det gjør jeg også), men fordi han (i de andre trådene) gjør akkurat det samme som krekene han kritiserer.

Jeg har ikke like sterk forakt for kvinner.

Gjest Halling
Skrevet

Det er en tragisk ting, ja, men det er ikke bare begrenset til Midtøsten.

Både i Norge og i Sverige blir "du brukte utfordrende klær" brukt mot kvinner i voldtektssaker.

Jeg har aldri hørt uttrykket "sau for ulver" noen gang. Hvem er ulver? Jeg vil ikke være ulv, og jeg vil ikke at kvinner skal betrakte meg som det.

Skrevet

Jeg har ikke like sterk forakt for kvinner.

Men for folk som tilfeldigvis er født muslimer.

Du ser at det er trakassering når andre gjør det, men er blind ovenfor din egen trakassering av en uskyldig gruppe. De fleste muslimer har selvsagt *intet* med noe terror å gjøre.

Skrevet

Jeg har aldri hørt uttrykket "sau for ulver" noen gang. Hvem er ulver? Jeg vil ikke være ulv, og jeg vil ikke at kvinner skal betrakte meg som det.

Nei, og det er det ingen fornuftige mennesker som vil. Ingen her forfekter det.

Poenget er at du forfekter samme holdninger som denne mannen når du generaliserer over muslimer.

Gjest Halling
Skrevet

Men for folk som tilfeldigvis er født muslimer.

Du ser at det er trakassering når andre gjør det, men er blind ovenfor din egen trakassering av en uskyldig gruppe. De fleste muslimer har selvsagt *intet* med noe terror å gjøre.

Nå er det kvinnesyn vi diskuterer.

Sitat videre:

"Det er ikke fremskritt når ting blir til det verre. Så er det noen som mener at dagens kvinner kler seg på denne måten fordi de blir påvirket av samfunnet og media, men hvor var påvirkelsen av media når kvinnen fikk ideen om likestilling? Når de kan få mennene til å vaske opp, lage maten og passe på ungene så klarer de forandre på måten de kler seg på. Kvinner sier jo stadig "vi er selvstendige, vi gjør som vi vil" så hvorfor ikke på akkurat dette punktet? Nei fordi de liker å kle seg utfordrende, de liker å vise kroppen sin til fremmede menn. Det er som de får et ?kick? ut av det. Tenk om menn begynte å kle seg på samme måte? Da hadde de nok blitt pågrepet for blotting. Men når damer viser seg da går det greit."

Jeg som mann har ikke noe i mot at min kvinne evt kler seg lett. Jeg er ikke eiesyk, sjalu. Dessuten liker jeg å se lettkledde kvinner. Ikke noe galt med det. De liker å vise pene pupper og sexy rumpe, jeg liker å se på det. da er vi enige. Men overgrep har ikke falt meg inn. Så jeg liker ikke dette "ulv" stempelet.

Gjest Halling
Skrevet

Nei, og det er det ingen fornuftige mennesker som vil. Ingen her forfekter det.

Poenget er at du forfekter samme holdninger som denne mannen når du generaliserer over muslimer.

At jeg ikke liker denne mannens holdning er ikke generalisering.

Skrevet

Jepp, har sett denne der tidligere. La også merke til at det var få om noen som sa særlig mye i mot, men at flere støttet ham.

Vel, dette er vel egentlig bare gammelt nytt for alle som har fulgt med i den eksplosive utvilingen av såkalte gruppevoldtekter. Ett begrep som intill for få år siden var et nærmest ukjent begrep i Norge, den gang landet var befolket av nordmenn.

Kanske på tide at noen slår tilbake slik det gjøres i Danmark?

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=304914

Gjest Halling
Skrevet

Jepp, har sett denne der tidligere. La også merke til at det var få om noen som sa særlig mye i mot, men at flere støttet ham.

Vel, dette er vel egentlig bare gammelt nytt for alle som har fulgt med i den eksplosive utvilingen av såkalte gruppevoldtekter. Ett begrep som intill for få år siden var et nærmest ukjent begrep i Norge, den gang landet var befolket av nordmenn.

Kanske på tide at noen slår tilbake slik det gjøres i Danmark?

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=304914

Det er nettopp det som er faren: konflikter mellom grupper på grunn av holdninger dom virker støtende på andre. Jeg tror det er få ting som virker så støtende som å godta voldtekter og legge skylda på kvinnene selv.

Jeg har forståelse for politimesteren som bønnfaller kvinner å bruke hue fordi politiet ikke kan være overalt, og ikke kan rette opp skaden som er gjort. Men ikke denne mannen, som direkte legger alt ansvar på kvinnen selv.

Gjest vel ment
Skrevet

Du Halling, ikke noe å utsette på argumentene dine. Tror de aller fleste vil være enig med deg.

At sør ikke gjør det, får du ta som et pluss for deg. Han har nemlig gjort det til vane å tillegge folk meninger de ikke har, for deretter å sable ned på dem. Slik manipulering med folks skyldfølelse har han drevet med fra dag 1 siden han kom hit for noen år siden. Masseproduserte innlegg etter samme denne oppskriften. Ofte superkverulerende. Velment råd som flere etter hvert følger her inne: aldri svar sør. Husk at de fleste andre her er ikke dummere enn at de skjønner poengene dine.

Gjest Halling
Skrevet

Du Halling, ikke noe å utsette på argumentene dine. Tror de aller fleste vil være enig med deg.

At sør ikke gjør det, får du ta som et pluss for deg. Han har nemlig gjort det til vane å tillegge folk meninger de ikke har, for deretter å sable ned på dem. Slik manipulering med folks skyldfølelse har han drevet med fra dag 1 siden han kom hit for noen år siden. Masseproduserte innlegg etter samme denne oppskriften. Ofte superkverulerende. Velment råd som flere etter hvert følger her inne: aldri svar sør. Husk at de fleste andre her er ikke dummere enn at de skjønner poengene dine.

OK. Men så fort det kommer innlegg jeg ikke liker eller som faller utenfor det jeg skriver om, blir det ikke besvart. De glir inn i glemselens mørke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...