Gå til innhold

Lapskausblanding

Anbefalte innlegg

Gjest Frozens
Skrevet

Har kjøpt en pose med frossen lapskausblanding. Står bak på posen at man skal koke opp vann og gi grønnsakene et raskt oppkok. Det står ikke noe om mengde vann, noen som vet? Skal vannet helles av etterpå, hvis ikke blir det vel mer som ei suppe?

Skrevet

Ha i vann så det dekker grønnsakene, så kan du ha i litt buljong, da får du en god kraft, og den sklal ikke helles av. Jeg pleier å ha i pølse eller salt kjøtt(forsiktig med buljong hvis kjøttet er salt!) Ønsker du en litt tykkere konsistens kan du ha en spiseskje eller to med potetmel som du rører ut i litt vann og har i.

Skrevet

Det er hipp som happ hvor mye vann du bruker. Jeg pleier å ha vann omtrent halvveis opp på grønnsakene.

Kok opp, og skru ned varmen. Grønnsakene skal ikke kokes noe særlig, bare varmes opp. Da smaker de aller best.

Når grønnsakene er varme, heller du av alt vannet.

Du kan bruke grønnsakene til både lapskaus, men også som vanlig grønnsaksblanding til annen middag.

Skrevet

Ha i vann så det dekker grønnsakene, så kan du ha i litt buljong, da får du en god kraft, og den sklal ikke helles av. Jeg pleier å ha i pølse eller salt kjøtt(forsiktig med buljong hvis kjøttet er salt!) Ønsker du en litt tykkere konsistens kan du ha en spiseskje eller to med potetmel som du rører ut i litt vann og har i.

Eg har av og til potetstappe i for å lage tjukkare lapskaus :-)

Gjest Frozens
Skrevet

Heller du bare potetmos-pulveret oppi sammen med vannet og gr.sakene og rører rundt?

Skrevet

Heller du bare potetmos-pulveret oppi sammen med vannet og gr.sakene og rører rundt?

Ja, det blir godt :-)

Har du aldri prøvd det?

Skrevet

Det gjer eg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...