flisa Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Det bare kom over meg - sånne ting man egentlig har glemt - men jeg var nettopp i den tråden hvor det omtales gaping når man sminker seg - og da husker jeg min eldre, vakre kusin - hun lignet helt på Liz Taylor - hun spyttet på mascarakaken og tok børsten frem og tilbake før hun gapte foran speilet og gjorde seg lekker - Hun var alltid mørebrun og hadde små pupper med lekker kritthvit BH - som hun sov i om natta -vi var jo tross alt på besøk hos bestemor og bestefar - hun var 9 år eldre enn meg - og jeg nøt hvert sekund av henne - enda det lukta jævlig av de øyevippa hennes .) *koselige sommerminner fra trøndelag* 0 Siter
Gjest Moden for gamlehjemmet ? Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Ja, det husker jeg ;.) Vi måtte spytte på kosten, for mascaraen var som gammel skokrem. Etterhvert så lukta det jæv.... oppi den der lille eska. Og hårspray var dyrt, så vi tuperte og spraya håret med øl. Pils var jo best, da, for det var fargeløst. Verre var det med vørterøl. Regvær uten paraply med vørterøl i håret... det var siste sort. Vi brukte også sukkervann som spray. Hvis ikke sukkeret ble godt nok oppøæst, så ble det liggende igjen som... flass. Usj !! 0 Siter
flisa Skrevet 13. august 2005 Forfatter Skrevet 13. august 2005 Ja, det husker jeg ;.) Vi måtte spytte på kosten, for mascaraen var som gammel skokrem. Etterhvert så lukta det jæv.... oppi den der lille eska. Og hårspray var dyrt, så vi tuperte og spraya håret med øl. Pils var jo best, da, for det var fargeløst. Verre var det med vørterøl. Regvær uten paraply med vørterøl i håret... det var siste sort. Vi brukte også sukkervann som spray. Hvis ikke sukkeret ble godt nok oppøæst, så ble det liggende igjen som... flass. Usj !! HOHO! - - men jeg SA hun var 9 år eldre enn meg? - jeg hadde bare sånn mascara fra jeg var 12 år - mamma jobbet i Oriflame! Men jeg husker tørrshampoo og papirtruser fra EPA. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Ja, gødd, nå ser jeg for meg moren min står foran speilet og spytter på en eyeliner av den våte typen. Kan det stemme? 0 Siter
Osiris Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Sånn mascara fantes helt til på slutten av 80-tallet iallefall, selv om det ikke var stort salg av den. Det hjalp aldri at vi hele sa til kundene at de måtte bruke rent vann og at de måtte vaske børsten etterpå. De spytta på kosten og vaska den sjelden. Stink- og bakteriebomber. Det ble solgt refilltuber med mascara for å fylle nedi de gamle hylsene også. Like gæli. Grøsser ved tanken på alle øyeinfeksjoner som måtte ha vært forårsaket av dette. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 HOHO! - - men jeg SA hun var 9 år eldre enn meg? - jeg hadde bare sånn mascara fra jeg var 12 år - mamma jobbet i Oriflame! Men jeg husker tørrshampoo og papirtruser fra EPA. Ja, mamma hadde tørrshampo! En liten lilla flaske (eller var den blå?) som hun brukte når hun ikke hadde tid til å vcaske håret og rulle det opp... Jeg prøvde det jeg og, i min fetthårige tenåringstid! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Ja, mamma hadde tørrshampo! En liten lilla flaske (eller var den blå?) som hun brukte når hun ikke hadde tid til å vcaske håret og rulle det opp... Jeg prøvde det jeg og, i min fetthårige tenåringstid! Hvit liten "boks" med lilla topp? Husker godt at de to langhårede tantene mine hadde slike stående på badehylla. De klagde stadig over fett hår;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Hvit liten "boks" med lilla topp? Husker godt at de to langhårede tantene mine hadde slike stående på badehylla. De klagde stadig over fett hår;-) Nei, dette var ei lite plastflaske i mykplast, med sort lokk :-) Mamma samler på alt mulig. Skulle ikke forundre meg om hun har den flaske ennå! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Nei, dette var ei lite plastflaske i mykplast, med sort lokk :-) Mamma samler på alt mulig. Skulle ikke forundre meg om hun har den flaske ennå! Okei, er nok en annen jeg tenker på. Husker bare at det var hvitt pulver i boksen og at det hadde parfymelignende lukt. Kjenner lukta for meg her jeg sitter :-) 0 Siter
Osiris Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Hvit liten "boks" med lilla topp? Husker godt at de to langhårede tantene mine hadde slike stående på badehylla. De klagde stadig over fett hår;-) Den vanligste var en sånn hvit boks med lilla lokk ja. Fantes både i en "drysseboks" som du beskriver og en spray. Håret ble matt og grått av den, jeg skjønte aldri hvorfor folk kjøpte den. 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 HOHO! - - men jeg SA hun var 9 år eldre enn meg? - jeg hadde bare sånn mascara fra jeg var 12 år - mamma jobbet i Oriflame! Men jeg husker tørrshampoo og papirtruser fra EPA. Tørrsjampo? Åssen virker den? Næhh..? Pulver i håret og så blir det rent? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Tørrsjampo? Åssen virker den? Næhh..? Pulver i håret og så blir det rent? Hvis håret var ordentlig fett, hadde en i dette pulveret, og så så det ikke så fett ut - en liten stund. Kanskje pulveret bandt seg til fettet? 0 Siter
Osiris Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Tørrsjampo? Åssen virker den? Næhh..? Pulver i håret og så blir det rent? ja, man dryssa eller spray et talkumliknende pulver i håret. Det skulle børstes ut etter at det hadde virket et par minutt. Mitt mørke hår ble grått og matt og klissete og ekkelt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Den vanligste var en sånn hvit boks med lilla lokk ja. Fantes både i en "drysseboks" som du beskriver og en spray. Håret ble matt og grått av den, jeg skjønte aldri hvorfor folk kjøpte den. Den derre lille boksen var utrolig spennende for meg som nok var en 5-6 år og så opp til tantene som var ca 15-16 år gamle :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Min mor er nå 67 år, og hun bodde på internatskole da hun var barn og ungdom. Hun forteller med gru om tøybindene jentene hadde, med påbrodert navn. Hver gang de hadde mensen, måtte de jo vaskes og henges opp på snora - slik at alle på skolen hadde full oversikt over hvem som hadde mensen og hvor gamle de var når de begynte.... Huff! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Ja, mamma hadde tørrshampo! En liten lilla flaske (eller var den blå?) som hun brukte når hun ikke hadde tid til å vcaske håret og rulle det opp... Jeg prøvde det jeg og, i min fetthårige tenåringstid! Kunne tenkt meg slik tørrshampo. Hadde vært genialt på hytta om vinteren (ikke innlagt vann der..) 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Ja, det gjorde vi mintsanten. Fy søren, og nå springer jeg ut og kjøper ny chanelmascara når den er bare litt tørr. Tidene har forandret seg,jeg har fått bedre råd, og er ei skikkelig voksen jåle:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.