Gå til innhold

greit med kun tran?mye gift i fisk!

Anbefalte innlegg

Gjest fiskehater?
Skrevet

Er jo så masse gift stoffer i fisken, særlig oppdrettslaks osv...

er det ikke bedre da å kun spise tran evt omega3 tilskudd, i stedet å bli forgifta av denne fisken?

tranen er jo renska?

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvor tror du giften havner egentlig? Kan det være leveren kanskje..? :) Og hva lages tran av tro.

Man kan fint dekke all behovet for vitaminer og mineraler via kosttilsskudd, men hvorfor ikke gjøre det ved å ha et normalt og sunt kosthold?

Skrevet

det er mye gift i det meste vi får fra naturen nå om dagen desverre. selv liker jeg ikke fisk og tar nesten ingen kosttilskudd, desverre. men kjøpte meg en fin liten møller-pakke med to tabletter om dagen i dag, så da blir det. tenker at det er bedre å få i seg tilskudd, enn å ikke få i seg noe i det hele tatt. orker ikke å tvinge meg selv til å spise fisk så så ofte, siden blir ganske dødfødt og mange råtne matvarer av den slags ;)

Skrevet

Hvor tror du giften havner egentlig? Kan det være leveren kanskje..? :) Og hva lages tran av tro.

Man kan fint dekke all behovet for vitaminer og mineraler via kosttilsskudd, men hvorfor ikke gjøre det ved å ha et normalt og sunt kosthold?

Tranen er renset for gift - det er ikke leveren "in natura".

Så akkurat det argumentet falt litt i fisk du :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Tranen er renset for gift - det er ikke leveren "in natura".

Så akkurat det argumentet falt litt i fisk du :)

Spiser du vanligvis fiskelever?

Skrevet

Spiser du vanligvis fiskelever?

Ja, oftere før enn nå. Både fordi det er så giftig at det ikke er anbefalt for kvinner i fruktbar alder, og fordi jeg har flyttet sørover så jeg får ikke tak i det særlig ofte.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, oftere før enn nå. Både fordi det er så giftig at det ikke er anbefalt for kvinner i fruktbar alder, og fordi jeg har flyttet sørover så jeg får ikke tak i det særlig ofte.

Brrr

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...