Gå til innhold

kan man søke lånekasse-lån når er i omskolering?

Anbefalte innlegg

Gjest BIBIBI@
Skrevet

jeg er på omskolering på BI fra høsten, og får samtidig penger fra aetat som man får samtidig.

Har søkt lån i lånekassa og fått beskjed at jeg får lån-er jo bare ute etter stipendet, så vil levere lånet tilbake med det samme, men lån blir jo omgjort til stipend etter hvert som man tar eksamen.

Vet noen om jeg får stipend når jeg er på omskolering?

må jo sende inn nå i ettertid til lånekassa hva jeg får i mnd som et tilleggsbrev til søknaden.

Skrevet

Det kommer ann på hvor mye penger du får fra aetat. Det utgjør hvor mye stipend du kan få. Imidlertid er det slik at en ikke får stipend, men kun lån. Når eksamen er bestått blir deler av lånet omgjort til stipend avhengig av øvrig inntekt du har.

Gå inn på www.lanekassen.no og bruk støttekalkulatoren til å regne ut om du får noe stipend.

Gjest Hulabeid
Skrevet

Ja du kan søke lån, men ikke sikkert du får stipend siden du alt har inntekt fra aetat. Lån får du.

Skrevet

Minstesats attføring (1,8G) gir iallefall ca 6000 i stipend i året (mer dersom du har unger).

Det blir også mer stipend per måned det første og det siste halvåret du er på skolebenken, siden grensene er høyere når du ikke mottar støtte hele kalenderåret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...