Gjest BIBIBI@ Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 jeg er på omskolering på BI fra høsten, og får samtidig penger fra aetat som man får samtidig. Har søkt lån i lånekassa og fått beskjed at jeg får lån-er jo bare ute etter stipendet, så vil levere lånet tilbake med det samme, men lån blir jo omgjort til stipend etter hvert som man tar eksamen. Vet noen om jeg får stipend når jeg er på omskolering? må jo sende inn nå i ettertid til lånekassa hva jeg får i mnd som et tilleggsbrev til søknaden. 0 Siter
Gjest Konas Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Det kommer ann på hvor mye penger du får fra aetat. Det utgjør hvor mye stipend du kan få. Imidlertid er det slik at en ikke får stipend, men kun lån. Når eksamen er bestått blir deler av lånet omgjort til stipend avhengig av øvrig inntekt du har. Gå inn på www.lanekassen.no og bruk støttekalkulatoren til å regne ut om du får noe stipend. 0 Siter
Gjest Hulabeid Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Ja du kan søke lån, men ikke sikkert du får stipend siden du alt har inntekt fra aetat. Lån får du. 0 Siter
tiliti Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Minstesats attføring (1,8G) gir iallefall ca 6000 i stipend i året (mer dersom du har unger). Det blir også mer stipend per måned det første og det siste halvåret du er på skolebenken, siden grensene er høyere når du ikke mottar støtte hele kalenderåret. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.