Gå til innhold

FU :Hender det du blir SUR her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok ikke voksen og moden, men jeg blir ikke sur heller.

Koser meg, når jeg havner i en skikkelig diskusjon.

Men blir irritert, når noen begynner slik:Si meg hvor gammel er du?

Eller slik: Stikk fingern i rævva og kjenn etter hvor du er!

Da ser jeg rødt!

"Eller slik: Stikk fingern i rævva og kjenn etter hvor du er!"

Heh-heh. Det betyr bare at du diskuterer på feil premisser, og gjør en sak ut av noe som egentlig er menignsløst.

"..................................."

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

34

• Freya

10

• Prozak

10

• favn

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Eller slik: Stikk fingern i rævva og kjenn etter hvor du er!"

Heh-heh. Det betyr bare at du diskuterer på feil premisser, og gjør en sak ut av noe som egentlig er menignsløst.

Halloen!

Følte du deg truffet? ;o)

Husk,jeg har ikke nevnt deg med et ord!

Skrevet

Klarer ikke la være å bli sur av og til, nei :-p

Blir ikke så mye sur for hva folk mener eller står for (det er jo så mange skrullinger her...) men mest av sånne som bare IKKE KAN innrømme at de ikke alltid vet best, og at de kanskje til og med kan ta feil inni mellom.

Og dem er det jo endel av her.. :-p

"Blir ikke så mye sur for hva folk mener eller står for (det er jo så mange skrullinger her...) men mest av sånne som bare IKKE KAN innrømme at de ikke alltid vet best, og at de kanskje til og med kan ta feil inni mellom."

Sant det. Selv viker jeg selvfølgelig ikke unna ekstremiteter eller såkalte "kveruleringer" i riktig sammenheng. Men noe som provoserer meg er folk som har bastante meninger om ting som 1: De ikke har noen personlige kunnskaper/erfaring med 2: Viser tydelig i argumentasjonen at de har vesentlige mangler i faktakunnskapene om det de uttaleler seg bastant og bombastisk om.

Nå er jo dette ting som for de aller fleste eksisterer litt i enkelte tilfeller, men man merker hvis grensen overstiges.

Skrevet

Halloen!

Følte du deg truffet? ;o)

Husk,jeg har ikke nevnt deg med et ord!

Truffet? Av deg? That'd be the day :-)

Jeg kommenterte akkurat ordene du brukte som eksempel. Å nevne en bestemt person er du ingen andre enn du som har gjort her :-)

"......................................."

Skrevet

MJAU;-) hehehe

Det er "fest" hos meg, jenter - kattefest :-)

(her er det faktisk to av nabokattene inne og smaker på maten til kattene i huset)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Truffet? Av deg? That'd be the day :-)

Jeg kommenterte akkurat ordene du brukte som eksempel. Å nevne en bestemt person er du ingen andre enn du som har gjort her :-)

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.

Det var du som begynte å antyde at jeg tenkte på noe jeg har sagt flere ganger - jeg kommenterte bare betydnignen av akkurat den uttalelsen som du uttrykte din avsky mot. (ordet "du" brukes, i det norske språk, ofte uspesifikkt - d.v.s at det ikke nødvendigvis betyr "du", men kan bety noe tilsvarende av "man")

"....................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var du som begynte å antyde at jeg tenkte på noe jeg har sagt flere ganger - jeg kommenterte bare betydnignen av akkurat den uttalelsen som du uttrykte din avsky mot. (ordet "du" brukes, i det norske språk, ofte uspesifikkt - d.v.s at det ikke nødvendigvis betyr "du", men kan bety noe tilsvarende av "man")

"....................................."

Ok, jeg skjønner!

Tror vi avslutter her.

Skrevet

Da får jeg være sur da: Jeg synes den var litt stygg - og ikke morsom.

Til en forandring må jeg si meg enig med deg. Den der er direkte usmakelig.

"...................................."

Skrevet

Ok, jeg skjønner!

Tror vi avslutter her.

Det var ikke min mening å diskutere det heller :-)

Skrevet

Til en forandring må jeg si meg enig med deg. Den der er direkte usmakelig.

Det er vel bare jeg som har så politisk ukorrekt humor, da. :)

Skrevet

Det er vel bare jeg som har så politisk ukorrekt humor, da. :)

Nja...det har lite med PK å gjøre. Det går mer på at enkelte ting er ikke så OK å gjøre narr av, annet enn i en sammenheng hvor man vet at alle kan skille spøk og alvor på samme måte som en selv.

Jeg kan selv le av både jøde-vitser og andre ting som er både rassistiske og nedsettende om grupper og folkeslag - men jeg vet inderlig godt at det ikke er alle jeg kan komme med sånn humor til. Så jeg holder det stort sett til folk som kjenner meg godt nok til at de vet hvilke holdninger og meninger jeg har om slikt.

Men for all del - jeg mener ikke å nekte deg å spøke med "ukorrekte" temaer :-)

Skrevet

Nja...det har lite med PK å gjøre. Det går mer på at enkelte ting er ikke så OK å gjøre narr av, annet enn i en sammenheng hvor man vet at alle kan skille spøk og alvor på samme måte som en selv.

Jeg kan selv le av både jøde-vitser og andre ting som er både rassistiske og nedsettende om grupper og folkeslag - men jeg vet inderlig godt at det ikke er alle jeg kan komme med sånn humor til. Så jeg holder det stort sett til folk som kjenner meg godt nok til at de vet hvilke holdninger og meninger jeg har om slikt.

Men for all del - jeg mener ikke å nekte deg å spøke med "ukorrekte" temaer :-)

Jeg synes at uttrykket er veldig bra, men bildet er kanskje litt over the top. :)

Og jeg mener ikke "retarded" som i psykisk utviklingshemmet som sådan, mer slik laguna bruker "døvt" om teite ting.

Skjønner?

Skrevet

Jeg synes at uttrykket er veldig bra, men bildet er kanskje litt over the top. :)

Og jeg mener ikke "retarded" som i psykisk utviklingshemmet som sådan, mer slik laguna bruker "døvt" om teite ting.

Skjønner?

Ja, jeg skjønner hva du mener med det. Det hender jeg bruker det selv, når jeg ikke rekker å ta meg selv i det før det er for sent :-)

Skrevet

Skjønner?

Hvis du ikke refererer til psykisk utviklingshemmede, så var kanskje bildet og teksten litt malplassert....

Skrevet

"Blir ikke så mye sur for hva folk mener eller står for (det er jo så mange skrullinger her...) men mest av sånne som bare IKKE KAN innrømme at de ikke alltid vet best, og at de kanskje til og med kan ta feil inni mellom."

Sant det. Selv viker jeg selvfølgelig ikke unna ekstremiteter eller såkalte "kveruleringer" i riktig sammenheng. Men noe som provoserer meg er folk som har bastante meninger om ting som 1: De ikke har noen personlige kunnskaper/erfaring med 2: Viser tydelig i argumentasjonen at de har vesentlige mangler i faktakunnskapene om det de uttaleler seg bastant og bombastisk om.

Nå er jo dette ting som for de aller fleste eksisterer litt i enkelte tilfeller, men man merker hvis grensen overstiges.

Wow! Jeg er faktisk veldig veldig enig!

Skrevet

Hvis du ikke refererer til psykisk utviklingshemmede, så var kanskje bildet og teksten litt malplassert....

Jo, kanskje, men det var ikke ment å tas så bokstavelig, da. Se svaret til Prozak under her.

Skrevet

Det er "fest" hos meg, jenter - kattefest :-)

(her er det faktisk to av nabokattene inne og smaker på maten til kattene i huset)

hmmm burde vi bli med?? ;-)

Skrevet

Wow! Jeg er faktisk veldig veldig enig!

Jaggu. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg blir aldri sur når folk skjeller meg ut etter noter.

Men jeg blir sur (eller småsint er vel et mer nærliggend ord) når jeg leser enkelte av de nazistiske innleggene til enkelte av israelvennene her inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...