Gå til innhold

FU :Hender det du blir SUR her inne?

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

34

• Freya

10

• Prozak

10

• favn

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kan bli støtt, overrasket, nesten sjokkert og veldig revet med, men sur? Nei, jeg tror ikke jeg har blitt sur over noe her inne.

Skrevet

Nå er jeg her så sjelden at jeg ikke er engasjert nok til å bli sur. Blir heller ikke overrasket eller sjokkert, egentlig. Men det er masse som skrives her som jeg synes er helt bak mål. Det er vel mye av grunnen til at det nå går måneder mellom hver gang jeg titter innom her. For noen år siden var jeg her hver bidige dag, og DA ble jeg både sur og sinna endel ganger.

Skrevet

Blir ikke sur, men himler med øya enkelte ganger.

MEN noe som irriterer meg, det er når enkelte henger seg opp i hvordan andre skriver. skrivefeil, splitte ord osv... har ikke fått slike komentarer selv, men har lest på andre tråer, mange ganger.

Hva i huleste spiller det noen rolle om en skriver tisse bleie eller tissebleie, bare for å ta et eksempel...

La folk skrive som de vil, uten å henge seg opp i det!

Har folk skrivevansker eller om det er bare slurv, så drit i det!

Ah, nå fikk jeg sagt det også!

Håper inderlig at de som blir kritisert, ikke slutter å skrive her inne av den grunn.

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har vært sur (!) for noe jeg har lest her.

Men jeg kan godt bli provosert av innlegg som har som formål å tråkke på andre, enten det gjelder rase, kjønn eller religion. Andre ganger leer jeg ikke på øyelokket av tøv og ralling.

I begynnelsen skjønte jeg ikke at ikke alle innlegg springer ut fra vesener med sosial intelligens, så jeg ble helt satt ut av ting folk fikk seg til å skrive, ja faktisk både lei meg og redd av hat og trusler.

Etter en tid lærte jeg at jeg rett og slett bare kunne la være å lese innlegg fra de verste tullingene. Det ligger flere hundre inn-posteringer til meg som aldri er lest.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg reagerer med følelser på mye her inne, det er vel da bare menneskelig, eller?

Men jeg vikler meg sjelden inn i svære diskusjoner, om jeg ikke brenner voldsomt for noe da.

Det er pga at jeg ofte da skriver før jeg tenker, og får ikke poenget mitt bra nok frem.

Men jeg er nok litt hårsår innimellom her inne ja. Tegn på at jeg har følelser det :-)

Det hender jeg vikler..;-) Og det er da hender jeg blir SUR;-)

Det er sikkert god trening da, for det er jo veldig sjeldent jeg har anledning til å diskutere med andre som har så forskellige oppfatninger fra meg

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, tja, jo kanskje...

Jeg er så blåøyd at jeg tror folk mener det de skriver. Noen ganger er jeg i det hjørnet at jeg blåser i hva folk måtte mene om dette og hint, men som regel tenker jeg igjennom det jeg leser.

Slikt som provoserer meg er at dønn ærlige, sjelevrengende innlegg får dritt til svar. Det synes jeg blir helt feil.

Jeg lar meg provosere av innlegg jeg finner rasistiske.

Jeg prøver å tenke igjennom hvordan jeg skal få frem tonefallet i mine egne innlegg, slik at de ikke blir misforstått. Må innrømme at jeg har bommet et par ganger, senest nå nylig. Da hørtes jeg ut som ei sur kjerring med pms opphøyd i 5. i et svar til Velouria. (Beklager den, V!)Det syntes jeg var leit.

Så jo, følelser er inne i bildet på DOL også :)

Ja det er kjipt når folk flåser i vei, når noen har vært ærlige og skrevet såre ting.

Det er ufint!

laguna1365380434
Skrevet

Det er noen mennesker som gjør meg så oppgitt at jeg aldri leser innleggene deres (og skulle virkelig ønske de ikke svarte på mine..)

Jeg er bare glad jeg ikke har slike personer i omgangskretsen min.

Så nei, blir ikke sur..bare fryktelig lei av dem. Er jeg i det godmodige hjørnet, klarer jeg å stable sammen litt medlidenhet.

Joda..Når jeg er i det godmodige hjørnet kan jeg også ha symp og overbærnhet..

Men jeg blir oftere sint, får store øyne og tenker FOLK..;-)

Finnes ikke moden på en flekk..Blir SUR på folk på et nettforum..:-o

laguna1365380434
Skrevet

Jeg blir aldri sur når folk skjeller meg ut etter noter.

Men jeg blir sur (eller småsint er vel et mer nærliggend ord) når jeg leser enkelte av de nazistiske innleggene til enkelte av israelvennene her inne.

Det gjør jeg også!Brrr! Da får jeg litt frysninger..:-o

Og det er også ellers meningene til enkelte folk som setter meg ut, når jeg blir satt ut..De må gjerne kjefte og smelle på meg også..

Jeg er slett ikke noe persilleblad som blir lei meg av sånt..Men jeg kan bli ganske storøyd over godtfolksmeninger!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan bli støtt, overrasket, nesten sjokkert og veldig revet med, men sur? Nei, jeg tror ikke jeg har blitt sur over noe her inne.

Fint for deg! :-) Jeg blir faktisk litt sur innimellom jeg altså..Men ikke så ofte da, heldigvis.

laguna1365380434
Skrevet

Nå er jeg her så sjelden at jeg ikke er engasjert nok til å bli sur. Blir heller ikke overrasket eller sjokkert, egentlig. Men det er masse som skrives her som jeg synes er helt bak mål. Det er vel mye av grunnen til at det nå går måneder mellom hver gang jeg titter innom her. For noen år siden var jeg her hver bidige dag, og DA ble jeg både sur og sinna endel ganger.

*blush* Er her inne ALT for mye..;-)

Det har kanskje noe med saken å gjøre det ja.

laguna1365380434
Skrevet

Blir ikke sur, men himler med øya enkelte ganger.

MEN noe som irriterer meg, det er når enkelte henger seg opp i hvordan andre skriver. skrivefeil, splitte ord osv... har ikke fått slike komentarer selv, men har lest på andre tråer, mange ganger.

Hva i huleste spiller det noen rolle om en skriver tisse bleie eller tissebleie, bare for å ta et eksempel...

La folk skrive som de vil, uten å henge seg opp i det!

Har folk skrivevansker eller om det er bare slurv, så drit i det!

Ah, nå fikk jeg sagt det også!

Håper inderlig at de som blir kritisert, ikke slutter å skrive her inne av den grunn.

Enig..Jeg har slengt meg på i de trådene et par ganger og ment det samme som deg.

Skrevet

Jeg synes at uttrykket er veldig bra, men bildet er kanskje litt over the top. :)

Og jeg mener ikke "retarded" som i psykisk utviklingshemmet som sådan, mer slik laguna bruker "døvt" om teite ting.

Skjønner?

Uff da, Freya. Med den forklaringen der ble nok spøken enda verre.

Her er ei som virkelig dr... på draget, i samme sjanger så å si:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1690606.ece

laguna1365380434
Skrevet

Kan ikke huske at jeg har vært sur (!) for noe jeg har lest her.

Men jeg kan godt bli provosert av innlegg som har som formål å tråkke på andre, enten det gjelder rase, kjønn eller religion. Andre ganger leer jeg ikke på øyelokket av tøv og ralling.

I begynnelsen skjønte jeg ikke at ikke alle innlegg springer ut fra vesener med sosial intelligens, så jeg ble helt satt ut av ting folk fikk seg til å skrive, ja faktisk både lei meg og redd av hat og trusler.

Etter en tid lærte jeg at jeg rett og slett bare kunne la være å lese innlegg fra de verste tullingene. Det ligger flere hundre inn-posteringer til meg som aldri er lest.

Oi! Klarer du å la være å lese svarene til deg?

*imponert*

Jeg leser..Tenker...Dette er bare et nettforum..du TRENGER ikke svare..Folk du faktisk har noe tl felles med vil skjønne at du har rett..Og dessuten er det ikke viktig..Før jeg hamrer ned svar etter svar til de samme idiotene om&om igjen, selvom jeg er både sur og provosert..;-)

Jeg er mektig imponert over deg, favn!

Jeg har også alltid likt det at du skriver veloverveide, ikke sinte, svar til mange av de største idiotene.Det er helt beundringsverdig!

Skriver jeg til noen jeg virkelig ikke kan med, liksom bare dirrer hele innlegget av uvilje og harmefremkalte trykkleifer..;-)

Skrevet

Nei, jeg har aldri blitt sur her inne.

Det blir litt sånn at jeg trekker litt på skuldrene og tenker: Jaja, vi er enige om å være uenige.

Derfor er det sjelden jeg orker å svare de som kverulerer også. De som er koselige, er mye hyggeligere å svare! *S*

laguna1365380434
Skrevet

Nei, jeg har aldri blitt sur her inne.

Det blir litt sånn at jeg trekker litt på skuldrene og tenker: Jaja, vi er enige om å være uenige.

Derfor er det sjelden jeg orker å svare de som kverulerer også. De som er koselige, er mye hyggeligere å svare! *S*

DET er sant! Men jeg klarer ofte ikke å dy meg, selv der jeg vet at dette, det er en diskusjon som kommer til å føre deg ingen steder, om noe er.

Og da kan det hende jeg blir sur..Kjempemodent!;-)

Skrevet

Oi! Klarer du å la være å lese svarene til deg?

*imponert*

Jeg leser..Tenker...Dette er bare et nettforum..du TRENGER ikke svare..Folk du faktisk har noe tl felles med vil skjønne at du har rett..Og dessuten er det ikke viktig..Før jeg hamrer ned svar etter svar til de samme idiotene om&om igjen, selvom jeg er både sur og provosert..;-)

Jeg er mektig imponert over deg, favn!

Jeg har også alltid likt det at du skriver veloverveide, ikke sinte, svar til mange av de største idiotene.Det er helt beundringsverdig!

Skriver jeg til noen jeg virkelig ikke kan med, liksom bare dirrer hele innlegget av uvilje og harmefremkalte trykkleifer..;-)

Takk, det var veldig hyggelig sagt av deg :) Men veloverveid og veloverveid, fru Blom... den bør modifiseres til at jeg liker å prøve formulere meg noenlunde.

Jeg må bare returnere komplimentet. Du skriver livlige, engasjerte, oppegående og rett-framinnlegg og viser med all tydelighet at 'dette bryr jeg meg om og nå er jeg glad/sint for at du sier sånn&slik'.

Det er for øvrig bare å la være å åpne innlegg du ikke vil lese ;-)

I perioder har jeg til og med glemt 'Svar til meg' og bare flummet rundt på 100 nyeste og kikket på tråder i Åpent forum.

Jeg mister all mulig potensielt engasjement hvis jeg står 'overfor' noen jeg skjønner er fundamentalister eller bråkmaker av noe politisk/religiøst slag. Jeg har ingen tro på at man, dvs jeg, kommer noen som helst vei ved å argumentere, henvise til empati, lidelse, etikk, alminnelig medmenneskelighet, lovbestemmelser, menneskerettighetene osv

Alt i alt er jeg heller forbløffet over folk som ser det som fruktbart å gå inn i diskusjoner med rasister, kvinnehatere etc. - hva enten det gjelder et nettforum eller i mer offisielle settinger.

Men jeg ser jo ikke bort fra at noen liker krangler for kranglingens skyld.

Gjest Shira12
Skrevet

Det hender jeg vikler..;-) Og det er da hender jeg blir SUR;-)

Det er sikkert god trening da, for det er jo veldig sjeldent jeg har anledning til å diskutere med andre som har så forskellige oppfatninger fra meg

Det er god trening ja.

Jeg har lært meg her inne og både stå for mine meninger, men også revurdere ting, hvor jeg tror jeg har rett, men egentlig ikke har det ;-)

Hvis du skjønner hva jeg mener?

Og så lærer jeg så utrolig mye her inne!

Men får ikke bare negative følselser her, da hadde jeg nok ikke vært her.

Her får en solskinnshistorier, morsome historier, ja alt.

Ha en fin dag Laguna, her skinner sola og Shira er meget blid idag :-)

Skrevet

Jeg har ikke hengt her inne lenge nok til å ha opplevd å mye å bli sur for... men kjenner jeg blir oppgitt av og til... over at man gidder å "tråde" seg videre og videre på kverrulantiske, sære, rassistiske uttalelser, som liksom koker bort i sin egen urimelighet... Men man vet aldri, det kan alltids hende jeg blir sur en dag... men for det meste er jeg en positiv person som mye heller vil diskutere med en høflig og koselig tone :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...