Gå til innhold

FU :Hender det du blir SUR her inne?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg også! Selvom jeg sjelden klarer å furte nok til å ikke skrive her da..;-)

Men jeg kan jaggu finne på å bære nag til enkelte nick og synes de er sååå teite..:-o

Jeg har fått mer og mer sansen for deg;o)

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

34

• Freya

10

• Prozak

10

• favn

7

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Ok. Så jeg er usympatisk og har ekle, kalde holdninger fordi jeg er abortmotstander?

Litt svart-hvitt, kanskje?

Folk kan være greie nok å ha en kjapp snakk med, bomme fyr av også videre..(Da vet man jo gjerne ikke hva fok mener engang)

Men hvis du synes dyrevelferd er noe tull og er i mot retten til selvbestemt abort, da blir nok du neppe hjertevenninna mi liksom..Samme med folk som f.eks er for dødstraff... eller støtter israel i midtøsten konflikten.

Eller for den del er gjerrige, kvinnefiendlige, smålige, snerpete

Jeg takler det ikke. Sorry.

Men det er jo heldigvis noen for alle:-)

Og jeg klarer selvsagt å omgåes folk høflig, selvom jeg får dem på tverke, dog noen ganger holder det hardt.

Men selvagt forbinder jeg folks holdninger og meninger med selve personen, og bedømmer hvorvidt jeg liker dem mye ut i fra dette. (bortsett fra de gangene man helt automatisk ikke er på nett med noen..det er mere uforklarelig;-))

Godt mulig jeg er DUMT ærlig nå, men sånn føler jeg det:-o

Mindre holdningsmessige forskjeller og rare menings forskjeller er selvsagt bare spennende. Jeg vil for all del ikke bare omgåes blåkopier av meg selv..(hjelp..så kjedelig;-))

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har fått mer og mer sansen for deg;o)

Lige måde! Men jeg var litt usikker på deg med engang..;-)

Du er kul du! :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Lige måde! Men jeg var litt usikker på deg med engang..;-)

Du er kul du! :-)

Ikke rart! Jeg var for rask med å dømme deg, etter bare ett innlegg for veldig lenge siden.

Nå kjenner jeg skrivestilen din, og synes du er morsom, kul og ikke minst snill;)

Skrevet

Folk kan være greie nok å ha en kjapp snakk med, bomme fyr av også videre..(Da vet man jo gjerne ikke hva fok mener engang)

Men hvis du synes dyrevelferd er noe tull og er i mot retten til selvbestemt abort, da blir nok du neppe hjertevenninna mi liksom..Samme med folk som f.eks er for dødstraff... eller støtter israel i midtøsten konflikten.

Eller for den del er gjerrige, kvinnefiendlige, smålige, snerpete

Jeg takler det ikke. Sorry.

Men det er jo heldigvis noen for alle:-)

Og jeg klarer selvsagt å omgåes folk høflig, selvom jeg får dem på tverke, dog noen ganger holder det hardt.

Men selvagt forbinder jeg folks holdninger og meninger med selve personen, og bedømmer hvorvidt jeg liker dem mye ut i fra dette. (bortsett fra de gangene man helt automatisk ikke er på nett med noen..det er mere uforklarelig;-))

Godt mulig jeg er DUMT ærlig nå, men sånn føler jeg det:-o

Mindre holdningsmessige forskjeller og rare menings forskjeller er selvsagt bare spennende. Jeg vil for all del ikke bare omgåes blåkopier av meg selv..(hjelp..så kjedelig;-))

"Men hvis du synes dyrevelferd er noe tull og er i mot retten til selvbestemt abort, da blir nok du neppe hjertevenninna mi liksom"

Jeg skal nok takle å ikke bli hjertevenninna di, men når det er sagt så synes jeg ikke dyrevelferd er tull - dyr skal behandles ordentlig. Og om jeg ikke vil bruke 10.000 på mine katter, så syns jeg det er helt greit at andre vil det.

Når det gjelder abort, så er jeg generelt i mot det ja - men jeg føler ikke at det gjør meg til et veldig annerledes menneske enn om jeg hadde vært for det.

Men jeg synes det høres litt slitsomt ut for din del og måtte utrede folk for meningene sine før du vurderer vennskap med dem, liksom...

Jeg har venner med mange forskjellige meninger, mange som jeg ikke er enig i. Men jeg skiller meninger og personer (bortsett fra ekstreme tilfeller da, selvfølgelig), men jeg synes helheten teller mer en enkelt mening.

laguna1365380434
Skrevet

Ikke rart! Jeg var for rask med å dømme deg, etter bare ett innlegg for veldig lenge siden.

Nå kjenner jeg skrivestilen din, og synes du er morsom, kul og ikke minst snill;)

Takk! Så hyggelig av deg! Og back at you! :-)

Skrevet

Mange følelser kan bli involvert. Mest blir jeg matt over vinklingen og kranglingen mellom enkelte, og dårskapen i andre, men mest flirer jeg over skarpsindige og munnrappe kommentarer. Blir oftest i godt humor. Men et par tre ganger har jeg blitt i dritthumør, og har latt meg overraske over at DOL kunne bli så personlig for meg.

Og så er jeg overrasket over hvor mange som skriver såååå mye om seg selv. Enkelte er mye mindre redde for å utlevere seg enn det jeg er, i alle fall. Og da mener jeg i RL. Jeg vil ikke gi _for_ mye info om meg selv av redsel for å bli gjenkjent, selv om fristelsen av og til er til stede til å skrive mer.

Skrevet

Nei, jeg er ikke så voksen at jeg ikke kan bli sur. Og det er vel ikke definisjonen på å være voksen heller. Jeg driver og trener meg på å bli mer sint og sur faktisk. Det er ikke sunt å ikke være sur i blant.

Mange "kattetråder" her inne har gjort meg sur.

Jeg er også glad i katter, selv om enkelte her sier seg svært uenig i det.

Men jeg er ikke her inne for å provosere, bli sur i utgangspunktet,( da hadde jeg funnet noe bedre å ta meg til) og liker respekt, toleranse og saklighet. Og at man kan være dypt uenige, men fortsatt "snakke" sammen.

laguna1365380434
Skrevet

"Men hvis du synes dyrevelferd er noe tull og er i mot retten til selvbestemt abort, da blir nok du neppe hjertevenninna mi liksom"

Jeg skal nok takle å ikke bli hjertevenninna di, men når det er sagt så synes jeg ikke dyrevelferd er tull - dyr skal behandles ordentlig. Og om jeg ikke vil bruke 10.000 på mine katter, så syns jeg det er helt greit at andre vil det.

Når det gjelder abort, så er jeg generelt i mot det ja - men jeg føler ikke at det gjør meg til et veldig annerledes menneske enn om jeg hadde vært for det.

Men jeg synes det høres litt slitsomt ut for din del og måtte utrede folk for meningene sine før du vurderer vennskap med dem, liksom...

Jeg har venner med mange forskjellige meninger, mange som jeg ikke er enig i. Men jeg skiller meninger og personer (bortsett fra ekstreme tilfeller da, selvfølgelig), men jeg synes helheten teller mer en enkelt mening.

Meninger kommer vanligvis fort frem av seg selv..Det er sjelden jeg har blitt voldsomt overrasket over (i min verden) STORE og fundamentale meningsforskjeller med noen jeg liker. Meninger går forbausende ofte i hop med væremåte andre meninger o.l ( de fundamentale og verdiorienterte sef, ..ikke sånn hvilke bøker en liker og sånn..det er det langt verre å spå om..;-))

Som sagt, mange meningsforskjeller er morsomme også, det hadde vært gørr å være 100% enig med kompisene til enhver tid.

Men enkelte holdninger takler jeg ikke..Jeg får motvilje mot folkene som innehar de..Fordi de strider så fryktelig mot mine følelser og mitt verdisyn.

For å sette det på spissen..Jeg hadde ikke likt å drikke øl med noen som syntes det var OK å banke kona si heller..Selvom han bare mente det og ikke gjorde det..Skjønner?

Enkelte meninger blir grøsne for meg, jeg blir provosert og lei meg av dem, og vil helst ikke ha så mye med folkene som innehar de å gjøre.

N.B..Jeg prøver ikke å gjøre deg lei deg, eller noe..Jeg bare forklarer dønn ærlig hvordan jeg oppfatter det..hvilket sikkert er kjempedumt av meg i grunnen..:-o

Skrevet

Meninger kommer vanligvis fort frem av seg selv..Det er sjelden jeg har blitt voldsomt overrasket over (i min verden) STORE og fundamentale meningsforskjeller med noen jeg liker. Meninger går forbausende ofte i hop med væremåte andre meninger o.l ( de fundamentale og verdiorienterte sef, ..ikke sånn hvilke bøker en liker og sånn..det er det langt verre å spå om..;-))

Som sagt, mange meningsforskjeller er morsomme også, det hadde vært gørr å være 100% enig med kompisene til enhver tid.

Men enkelte holdninger takler jeg ikke..Jeg får motvilje mot folkene som innehar de..Fordi de strider så fryktelig mot mine følelser og mitt verdisyn.

For å sette det på spissen..Jeg hadde ikke likt å drikke øl med noen som syntes det var OK å banke kona si heller..Selvom han bare mente det og ikke gjorde det..Skjønner?

Enkelte meninger blir grøsne for meg, jeg blir provosert og lei meg av dem, og vil helst ikke ha så mye med folkene som innehar de å gjøre.

N.B..Jeg prøver ikke å gjøre deg lei deg, eller noe..Jeg bare forklarer dønn ærlig hvordan jeg oppfatter det..hvilket sikkert er kjempedumt av meg i grunnen..:-o

Neida, det er helt greit. Jeg vet at det er mange som er uenige med meg, men jeg står for det jeg mener.

:)

laguna1365380434
Skrevet

Mange følelser kan bli involvert. Mest blir jeg matt over vinklingen og kranglingen mellom enkelte, og dårskapen i andre, men mest flirer jeg over skarpsindige og munnrappe kommentarer. Blir oftest i godt humor. Men et par tre ganger har jeg blitt i dritthumør, og har latt meg overraske over at DOL kunne bli så personlig for meg.

Og så er jeg overrasket over hvor mange som skriver såååå mye om seg selv. Enkelte er mye mindre redde for å utlevere seg enn det jeg er, i alle fall. Og da mener jeg i RL. Jeg vil ikke gi _for_ mye info om meg selv av redsel for å bli gjenkjent, selv om fristelsen av og til er til stede til å skrive mer.

Stort sett er det selvsagt gøy! Hvis ikke hadde vi vel ikke giddi, hadde vi vel?;-)

Men noen ganger blir jeg sur og synes folk er duste..:-o

Selvom de fleste her inne er veldig, veldig snille, hjelpsomme og hyggelige! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Neida, det er helt greit. Jeg vet at det er mange som er uenige med meg, men jeg står for det jeg mener.

:)

Og det er en fin egenskap! :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg glemte å si at jeg ble fryktelig sur, men aller mest sint, da en viss herremann greide å jage bort favn herifra.

Makan til psykopatisk drittslengig har jeg aldri sett maken til.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg glemte å si at jeg ble fryktelig sur, men aller mest sint, da en viss herremann greide å jage bort favn herifra.

Makan til psykopatisk drittslengig har jeg aldri sett maken til.

Ja, det fikk jeg bare vagt med meg (i ettertid) og vet ingenting om hvem eller hvorfor!

Men makan! favn er kjempedame & bare kul..Sånt kan vi selvsagt ikke ha noe av!

:-)

Skrevet

Takk, det var veldig hyggelig sagt av deg :) Men veloverveid og veloverveid, fru Blom... den bør modifiseres til at jeg liker å prøve formulere meg noenlunde.

Jeg må bare returnere komplimentet. Du skriver livlige, engasjerte, oppegående og rett-framinnlegg og viser med all tydelighet at 'dette bryr jeg meg om og nå er jeg glad/sint for at du sier sånn&slik'.

Det er for øvrig bare å la være å åpne innlegg du ikke vil lese ;-)

I perioder har jeg til og med glemt 'Svar til meg' og bare flummet rundt på 100 nyeste og kikket på tråder i Åpent forum.

Jeg mister all mulig potensielt engasjement hvis jeg står 'overfor' noen jeg skjønner er fundamentalister eller bråkmaker av noe politisk/religiøst slag. Jeg har ingen tro på at man, dvs jeg, kommer noen som helst vei ved å argumentere, henvise til empati, lidelse, etikk, alminnelig medmenneskelighet, lovbestemmelser, menneskerettighetene osv

Alt i alt er jeg heller forbløffet over folk som ser det som fruktbart å gå inn i diskusjoner med rasister, kvinnehatere etc. - hva enten det gjelder et nettforum eller i mer offisielle settinger.

Men jeg ser jo ikke bort fra at noen liker krangler for kranglingens skyld.

Jeg er også imponert over at du selekterer bort svar i innboksen din! Du må ha en type selvdisiplin jeg bare kan drømme om!

Og ditt forhold til diskusjoner med religiøst, fanatisk, rasistisk el. innhold, deler jeg. En og annen gnag dumper jeg på en debatt som "tar meg", og da gir jeg alt. (Man det tar jo altofr lang tid, da!) Men det skal mye til at jeg lar meg rive med at slike debatter med gjengangere, som tar ut hele eller deler av sitt kranglebehov på DOL.

Skrevet

Jeg har blitt både sur, sint og lei meg av folks kommentarer her inne. Ikke altid like lett å heve seg over ting når det er skikkelig ondsinnet. Men nå er jeg jo egentlig ikke her lenger, så da har jeg ikke det problemet :o)

Skrevet

Stort sett er det selvsagt gøy! Hvis ikke hadde vi vel ikke giddi, hadde vi vel?;-)

Men noen ganger blir jeg sur og synes folk er duste..:-o

Selvom de fleste her inne er veldig, veldig snille, hjelpsomme og hyggelige! :-)

Jeg synes nok ganske ofte at folk er duste. Det er jo ofte jeg flirer litt over det, da. Men sur, det forbeholder jeg dem som er frekke, fornærmende eller liknende. Jeg tror ikke jeg blir sur over saklig argumentasjon à la abortspørsmål dersom jeg møter reflekterte, velformulerte meninger. Innesnødde synspunkter, derimot, kan nok irritere meg. Jeg jobber veldig med meg selv for å svare høflig, men har blitt røffere på tastene etterhvert, kanskje.

Skrevet

Jeg er også imponert over at du selekterer bort svar i innboksen din! Du må ha en type selvdisiplin jeg bare kan drømme om!

Og ditt forhold til diskusjoner med religiøst, fanatisk, rasistisk el. innhold, deler jeg. En og annen gnag dumper jeg på en debatt som "tar meg", og da gir jeg alt. (Man det tar jo altofr lang tid, da!) Men det skal mye til at jeg lar meg rive med at slike debatter med gjengangere, som tar ut hele eller deler av sitt kranglebehov på DOL.

Hm, jeg trodde 'alle' hoppet over innlegg.

Det er på en måte dumt at jeg har meldt meg ut av krigsdebattene, men det ble bare for slitsomt i forhold til hva jeg ønsker å spandere på ukjente tullinger.

Ikke dermed sagt at jeg ikke diskuterer noe. I likhet med deg har jeg engasjement og interesse for mye!

Skrevet

Hm, jeg trodde 'alle' hoppet over innlegg.

Det er på en måte dumt at jeg har meldt meg ut av krigsdebattene, men det ble bare for slitsomt i forhold til hva jeg ønsker å spandere på ukjente tullinger.

Ikke dermed sagt at jeg ikke diskuterer noe. I likhet med deg har jeg engasjement og interesse for mye!

Ja, jeg synes du har meninger om det meste, jeg. Og det aller meste du skriver, er jo fornuftig, morsomt og til tider krevende ærlig. Det er jo bra.

Du har forresten svart meg på et innlegg jeg skrev da jeg kanskje for første, og hittil eneste, gang var sur på DOL. Men det gikk fort over, da. ;o)

Skrevet

Ja, jeg synes du har meninger om det meste, jeg. Og det aller meste du skriver, er jo fornuftig, morsomt og til tider krevende ærlig. Det er jo bra.

Du har forresten svart meg på et innlegg jeg skrev da jeg kanskje for første, og hittil eneste, gang var sur på DOL. Men det gikk fort over, da. ;o)

Det husker jeg da godt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...