Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere duk på bordet til vanlig?

Jeg synes det ser så fint ut med duk eller iallefall en liten løper på salongbordet.

Men her i huset går ikke det. På under fem minutter er duken eller løperen både skitten og krøllete.

Jeg har gitt opp...

Skrevet

Har ikke hatt duker på bordet til hverdags på 7 år. Poden blir 7 år i høst. :o) En viss sammenheng der ja.

Dvs. avlastningsbordet i hjørnet mellom sofaene har en duk, likeså et bittelite avlastningsbord ved enden av sofaen, men salongbord og kjøkkenbord? *Rå latter* Kun ved spesielle anledninger ja.

Skrevet

nei, ikke til vanlig. Er nok litt minimalistisk en periode nå.

Skrevet

Ånei, ikke hos oss. Jeg liker det mye mer minimalistisk, og syns det blir dillete med duker og løpere.

Det er jo en smakssak, da, men duk er definitivt ikke min stil.

:)

Skrevet

Jeg er trønder så jeg har sneket på en lilla heklet duk midt i all lys bøk, glass og svart jern :)

Skrevet

Jeg er trønder så jeg har sneket på en lilla heklet duk midt i all lys bøk, glass og svart jern :)

Å når vart lilla duka typisk for trøndera? Hæ?

Skrevet

Jeg har noen liggende i en skuff, men det er uhyre sjelden det blir brukt. Når vi har middagsgjester og sånn har jeg duk på spisebordet, men ikke ellers.

Skrevet

Å når vart lilla duka typisk for trøndera? Hæ?

ikke by-trøndera da sikkert :-D

Skrevet

Men du mener altså at der du kommer fra i Trøndelag så er det vanlig med lilla duker? :o)

Hvis det er litt sånn kraftig bomull (Husfliden) så har jeg sansen for sånne jeg altså. Har to som går i grønt, turkis og - *Kremt* blålilla? Det er de eneste to jeg har liggende på faktisk... *Flau over å ha angrepet Flisa*

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg bruker av og til en løper på salongbordet.

Kjøkkenbordet får bare duk på seg på nyttårsaften ;-)

Spisebord har jeg ikke.

Men det er smak og behag.

Men nå har jeg vært heldig, guttungen har sjelden revet av en duk eller løper.

Skrevet

Jeg er et gjennomført lillamenneske og trønder, men har aldri oppfattet at lilla heklet duk er typisk for oss trøndere.

Skrevet

Ikke andre trøndere heller(?).

Iallefall ikke jeg.

Skrevet

Jeg er et gjennomført lillamenneske og trønder, men har aldri oppfattet at lilla heklet duk er typisk for oss trøndere.

Nai - bare hekladuk - jeg har gjort den "stueren" ved åhekle den i lilla - - no big deal....)

Skrevet

Men du mener altså at der du kommer fra i Trøndelag så er det vanlig med lilla duker? :o)

Hvis det er litt sånn kraftig bomull (Husfliden) så har jeg sansen for sånne jeg altså. Har to som går i grønt, turkis og - *Kremt* blålilla? Det er de eneste to jeg har liggende på faktisk... *Flau over å ha angrepet Flisa*

Nei .men det er i alle fall vanlig i slekta mi i Verran å ha hekladuker - men jeg har brukt lilla garn for at den skal passe i stua mi :)

Skrevet

Jeg har en genial løper på stuebordet. Den er vevd i blomstermønster (ensfarget m huller i) i et litt stivt materiale.

Med unger i huset er den tidvis like mye på gulvet som på bordet, eller ihvertfall krøllet sammen oppå bordet.

Den kan ligge på gulvet, brukes til å pakke inn spennende gaver til mamma, være babyteppe til dukkene - eller gulvklut som ingen tar noen notis av før jeg oppdager det.

Likevel er den like glatt og fin når jeg legger den på,og ser gullende ren ut (spooky!!)

Første gang jeg vasket den, fikk jeg bombesjokk. Vannet ble brunt!! Uuaarghh!

Nå vasker jeg den regelmessig, selv om den ser ut som den er nyvaska :o)

Skrevet

Veldig så opptatt av huslige ting du er i dag.-)

Her finnes ikke en duk - annet en den plastduken som legges på spisebordet når tanteunger skal holde på med hobbyaktiviteter.

Skrevet

Duk på spisebordet alltid. Tidvis duk på stuebordet, nå får den stort sette ligge i fred. Det er en duk som dekker hele den harry marmorplata på bordet.

Skrevet

Nei .men det er i alle fall vanlig i slekta mi i Verran å ha hekladuker - men jeg har brukt lilla garn for at den skal passe i stua mi :)

Er det passé å ha heklating? Jeg bestilte meg faktisk en heklet gardin av mamma for å ha foran vinduet i ytterdøra, jeg. Synes det er fint, altså. :)

Men så er jeg jo reservetrønder også. ;)

Skrevet

Er det passé å ha heklating? Jeg bestilte meg faktisk en heklet gardin av mamma for å ha foran vinduet i ytterdøra, jeg. Synes det er fint, altså. :)

Men så er jeg jo reservetrønder også. ;)

Jeg skal hekle en sånn selv - men det er ikke siste mote i innredning, nei .)

Skrevet

Har ingen duker, men har sånne siv-løpere på spisestuebordet og det andre stuebordet. Syns det passer fint i en stue hvor det meste er av mørkt, tungt treverk. Trenger noe som kan bryte opp litt. Har også løper på kjøkkenbordet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...