Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke noen duk her i huset.

Synes bordene våre er fine nok uten, og dessuten er det mye lettere å holde det rent og ordentlig uten duk.

Legger på duk på spisebordet til nyttårsaften og en og annen "fin" anledning, ellers er det bart.

Til barneselskap og venninnelag kjører jeg enkel taktikk: Papirduk og fargeblyanter. Det slår like godt an i begge grupper, og jeg slipper søl. ;o)

Skrevet

Jeg skal hekle en sånn selv - men det er ikke siste mote i innredning, nei .)

Skitt au! :) Har ikke så mye annet hekla, så det får vel gå. :) Mamma er nemlig et heklefantom!

Skrevet

Er det passé å ha heklating? Jeg bestilte meg faktisk en heklet gardin av mamma for å ha foran vinduet i ytterdøra, jeg. Synes det er fint, altså. :)

Men så er jeg jo reservetrønder også. ;)

nei det er absolutt ikke passè med heklating. Jeg har mye heklagreier etter mormor og setter stor pris på det. Alt beror jo på hvilken stil du har og på hva du selv setter pris på. Akkurat nå liker jeg blanke flater, støvet syns så godt i lyset at jeg vil ha det enklest mulig. Til vinteren bruker jeg å dra ut duker og løper igjen, også heklating.

Skrevet

Nai - bare hekladuk - jeg har gjort den "stueren" ved åhekle den i lilla - - no big deal....)

jeg har også et par lilla heklaløpere som jeg hekla før revmatismen tok fingrene og håndledda mine. Jeg fikk inntrykk fra andre om at jeg var veldig sær som likte lilla heklating. :o) Godt å høre at vi er fler.

Skrevet

Jeg skal hekle en sånn selv - men det er ikke siste mote i innredning, nei .)

jeg elsker og hekle og savner det veldig. Når jeg var ferdig med noe så var jeg som regel lei av det og ga det bort. Har bare noen småting igjen som jeg har hekla sjøl. Men mormor hekla mye så jeg arva heldigvis endel etter henne. Kommer fram til vinteren igjen.

Jeg er litt sær og liker å stryke duker og løpere. :o)

Skrevet

jeg elsker og hekle og savner det veldig. Når jeg var ferdig med noe så var jeg som regel lei av det og ga det bort. Har bare noen småting igjen som jeg har hekla sjøl. Men mormor hekla mye så jeg arva heldigvis endel etter henne. Kommer fram til vinteren igjen.

Jeg er litt sær og liker å stryke duker og løpere. :o)

Som meg - - jeg har omtrent ikkeno sjøl. Nå har jeg kjøpt ecru garn og skal hekle noe til de vi bodde hos i Frankrike :)

Skrevet

Veldig så opptatt av huslige ting du er i dag.-)

Her finnes ikke en duk - annet en den plastduken som legges på spisebordet når tanteunger skal holde på med hobbyaktiviteter.

Wanna-be husmordagen i dag.

Det er sikkert borte til i morra.

Skrevet

Er det passé å ha heklating? Jeg bestilte meg faktisk en heklet gardin av mamma for å ha foran vinduet i ytterdøra, jeg. Synes det er fint, altså. :)

Men så er jeg jo reservetrønder også. ;)

Min mormors heklede duker blir aldri ute! No way. Ikke min mors selvbroderte hardangersømduk som jeg var så heldig å arve heller.

Jentungen1365380808
Skrevet

Brukte voksduk på det gamle kjøkkenbordet, for det var direkte stygt. Det nye bordet er så fint at jeg vil ikke skjule det med en duk. Bruker spisebrikker når vi spiser. Så lenge vi bare er 2 voksne fungerer det bra. Når tanteungene kommer på besøk, hender det at duken kommer fram (kommer an på hvor gamle de er...). På salongbordet har jeg en løper eller en liten duk på midten til vanlig, men legger på ordentlig duk hvis vi skal sitte der og spise mens vi ser på tv, for det bordet var dyrt! Har et lite hjørnebord, og der er det som regel en duk eller brikke under blomsten som pleier å stå der.

Skrevet

Brukte voksduk på det gamle kjøkkenbordet, for det var direkte stygt. Det nye bordet er så fint at jeg vil ikke skjule det med en duk. Bruker spisebrikker når vi spiser. Så lenge vi bare er 2 voksne fungerer det bra. Når tanteungene kommer på besøk, hender det at duken kommer fram (kommer an på hvor gamle de er...). På salongbordet har jeg en løper eller en liten duk på midten til vanlig, men legger på ordentlig duk hvis vi skal sitte der og spise mens vi ser på tv, for det bordet var dyrt! Har et lite hjørnebord, og der er det som regel en duk eller brikke under blomsten som pleier å stå der.

Har ikke så dyre møbler at jeg må dekke dem til før bruk jeg. :o)

Men jeg skal glatt innrømme at både kjøkkenbord og salongbord (særlig salongbord!!!) her i heimen hadde tålt en utskifting... Men så lenge ungene er bare 5 og 7 så får de heller slite på dem en stund til.

Skrevet

Har voksduk på kjøkkenbordet, det tåler nemlig ingenting, skulle nok vært lakket eller noe, men det var lettere å bare slenge på en voksduk. Salongbordet er make til spisebordet, men kjøpt forskjellig sted og det tåler merkelig nok mye mer, så der har jeg bare en løper. Den må skiftes ut ganske ofte, men jeg har et lite lager, syns det er pent jeg. Duk har jeg bare når det er besøk, ungene har sluttet å dra i dukene nå, men søl slutter de nok ikke med på noen år, dessuten er katten glad i å leke med duken, så det blir vanligvis fiasko.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Salongbordet er et lite glassbord fra Ikea, og det passer ikke med duk på.

På spisebordet har jeg en sort liten løper.På kjøkkenbordet har jeg bare en liten brikke.

Skrevet

Duker og spesielt løpere er noe herk som bare er i veien. Det hjelper ikke at det ser pent ut. Stort sett ser det ofte teit ut, noe dilldall som er i veien, herregud: bordet står vel der for å brukes? (Har ikke lest tråden, men uttaler meg likevel)

Skrevet

Salongbordet er et lite glassbord fra Ikea, og det passer ikke med duk på.

På spisebordet har jeg en sort liten løper.På kjøkkenbordet har jeg bare en liten brikke.

Hehe, vrir du deg unna med at de er små og heter løper og bitte-bitte-bitteliten brikke? *s*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hehe, vrir du deg unna med at de er små og heter løper og bitte-bitte-bitteliten brikke? *s*

He, he, nei heter det ikke brikke da? De er jo små.

Har egentlig dukdilla jeg skjønner du, men det passer ikke så godt hjemme hos meg. Sommerduker til utendørsbruk, har jeg ca 120 stykker av.

Og til sommerhuset mitt, kjøper jeg nå hekleduker,og alskens dilldall som jeg aldri kunne hatt hjemme. Det blir skikkelig oldemorstil der nå altså;o) Eller litt sånn shabby chick.

Egentlig tror jeg at jeg er født 100 år for sent;)

Gjest brikkeduk
Skrevet

Jeg prøver å ha noen duker på bord i stua. Nå har jeg en fin brikke på stuebordet, for jeg synes brikker også passer som duk. Denne her er ikke så myk som en duk så den krøller seg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...