Gå til innhold

Om gjeld

Anbefalte innlegg

Gjest fattig faen
Skrevet

Jeg har havnet i ugreie med namsmannen.

Det gjelder motpartens saksomkostninger.

Jeg har ikke jobb, ikke fast eiendom, ikke noe av verdi, ingen penger. Ikke noe. Jeg bor hos kjæresten min.

Blir sånne krav foreldet? Hva skjer når man ikke kan betale?

Skrevet

Kanskje du kan søke om gjeldsanering. Men det beste er jo å forsøke å gjøre opp for seg, har du mulighet til å få deg en jobb?

Gjest fattig faen
Skrevet

Kanskje du kan søke om gjeldsanering. Men det beste er jo å forsøke å gjøre opp for seg, har du mulighet til å få deg en jobb?

Nei, jeg har små barn. Ingen utdannelse.

Skrevet

Småbarn har mange av oss, men vi er da i jobb fordet.

Gjest fattig faen
Skrevet

Småbarn har mange av oss, men vi er da i jobb fordet.

Og så? var det noe mer du ønsket å si i så måte?

Skrevet

Ville bare si at det at du har småbarn ikke er noen grunn til ikke å være i jobb. Ok, du velger å være hjemme mens de er små, men du har havnet i et økonomisk uføre og må ta konsekvensene av det.

Skrevet

Hei, hvis du har noen som helst form for inntekt (overgansstønader, trygder e.l.) kan de ta trekk i dette. Trekker blir satt etter noen regler om hva du skal sitte igjen med i måneden.

Jeg tror det tar veldig lang tid før et slikt krav blir slettet, de kan få trekk i lønn/fremtidig lønn også ligger det og venter på at du får inntekt eller eier noe.

I tillegg må du huske på at du får "prikk" på deg som gjør at det blir vanskelig om ikke umulig å få lån, kredittkort e.l.

Kanskje du kan ta kontakt med namsmannen og forsøke å inngå en form for betalingsavtale? Da viser du også (for senere bruk) at du vil gjøre opp for deg og er ansvarsfull i forhold til økonomi. Dette kan telle positivt i senere lånesøknader selvom du får "prikk" på deg.

Skrevet

Med DET svaret skal det mye til å bygge opp tilstrekkelig sympati til at man i det heletatt gidder å gi deg noen råd.

Skrevet

Gjeldsanering kan fåes bare en gang i livet og det må være snakk om et betydelig gjeldsproblem.

Gjest nårskt
Skrevet

Det der svaret ditt gjorde at jeg bare slettet mitt innlegg med relativt kvalifiserte råd som jeg hadde begynt på.

Useriøs ! Kom deg i arbeid - hva som helst - og ikke vent at andre skal ordne opp for deg.

Skrevet

Hvordan er det du har stelt det til da? Man må sette tæring etter næring - spesielt når man har små barn.

Gjest fattig faen
Skrevet

Hvordan er det du har stelt det til da? Man må sette tæring etter næring - spesielt når man har små barn.

Jeg lurte på konkret hva som skjer. Hadde jeg ønsket en moralpreken eller spekulasjoner så hadde jeg bedt om det.

Skrevet

Jeg lurte på konkret hva som skjer. Hadde jeg ønsket en moralpreken eller spekulasjoner så hadde jeg bedt om det.

Det oser latskap og "staten betaler" av innlegget ditt, du får det du ber om.

Gjest fattig faen
Skrevet

Det der svaret ditt gjorde at jeg bare slettet mitt innlegg med relativt kvalifiserte råd som jeg hadde begynt på.

Useriøs ! Kom deg i arbeid - hva som helst - og ikke vent at andre skal ordne opp for deg.

Herregud folk her inne...

Jeg spurte om HVA SOM SKJER. Og folk begynner å trekke konklusjoner i alle himmelretninger, kakle om jobb, og moralisere uten at de vet en forbanna dritt om meg, eller situasjonen min.

Den dama som bare hoppa inn her og begynner å kakle om at "alle andre har unger og jobber for det". Hva slags forutintatt piss ligger det i det, og hvorfor skal jeg finne meg i det???

Jeg lurte på hva som faktisk skjer når namsmannen kommer inn i bildet.

Gjest fattig faen
Skrevet

Det oser latskap og "staten betaler" av innlegget ditt, du får det du ber om.

Herregud så tragisk du er. Gå og tolk noen andres innlegg.

Gjest Halling
Skrevet

Det varer evig, og kan arves til dine barn. Renter 7,5%? påløper.

Private/næringsdrivende kreditorer må aktivt fornye kravet hvert 10. år for ikke å tape.

Ingen vits å opplyse kreditor om at kravet må fornyes, mange glemmer det.

Gjest fattig faen
Skrevet

Skjønner godt du er både sint og litt flau...hehe

Men likevel - her finner du alt du trenger;

http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/

Takk for saklig informativ opplysning.

Jeg er slett ikke flau. For jeg har ikke gjort noe som helst galt.

Og jeg var ikke klar over at man måtte legge ut halve livshistorien og skaffe sympati, for å fortjene saklig informasjon uten å bli stemplet, mistenkeliggjort og sett ned på på den måten.

Skrevet

Det varer evig, og kan arves til dine barn. Renter 7,5%? påløper.

Private/næringsdrivende kreditorer må aktivt fornye kravet hvert 10. år for ikke å tape.

Ingen vits å opplyse kreditor om at kravet må fornyes, mange glemmer det.

Ingen arver gjeld mot sin vilje. Du velger selv om du vil arve eks dine foreldre, og i enkelte tilfeller er det dessverre lurt å sjekke om saldoen går i minus før du svarer ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...