Gå til innhold

Side i Tyrkia noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Side og vil fortelle meg litt om turen?

Mat?Priser,pruting,severdigheter o.s.v?

Og er det noen som har vært på VingResort Side som vil fortelle meg hvordan hotellet var. Evt. hvor langt det var til Side sentrum derfra.

Skrevet

Som alle andre steder i Tyrkia, er Side en møkkaplass. Omgivelsene og fasilitetene er ok, men det kan man ikke si om folket. Frekke, innpåslitne, og ute etter å lure deg. De tar heller ikke fem øre for å beføle lyshårede jenter i 13-14 års alderen, hvis faren ikke ser det.

Syns Tyrkia virker som en nasjon av småbanditter.

En jeg kjenner som jobber hos en av de større norske reiseoperatørene, sier at tyrkiske turistmyndighter nå har en kampanje på gang, for å innføre en høyere moral hos de som møter turistene, fordi turistantallet har gåt betraktelig ned de senere årene, noe som ikke bare skyldes terrorfaren, men i høyeste grad adferden overfor turistene.

Tyrkerne har MYE å lære av grekerne.

Skrevet

Vi var 14 dager i Side i fjor, og vi forelsket oss helt i den byen. Reiser tilbake om et par uker og skal være der i 3 uker denne gangen.

Her er en link til et innlegg på DOL i fjor da jeg spurte etter info om byen.

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2094192

Takk :) Har du vært på VingResort? vi reiser ned om 10 dager.

Skrevet

Som alle andre steder i Tyrkia, er Side en møkkaplass. Omgivelsene og fasilitetene er ok, men det kan man ikke si om folket. Frekke, innpåslitne, og ute etter å lure deg. De tar heller ikke fem øre for å beføle lyshårede jenter i 13-14 års alderen, hvis faren ikke ser det.

En jeg kjenner som jobber hos en av de større norske reiseoperatørene, sier at tyrkiske turistmyndighter nå har en kampanje på gang, for å innføre en høyere moral hos de som møter turistene, fordi turistantallet har gåt betraktelig ned de senere årene, noe som ikke bare skyldes terrorfaren, men i høyeste grad adferden overfor turistene.

Uff da, hørtes ikke noe kjekt ut i det hele tatt.

Skrevet

Nei, men det jeg forteller er jo velkjent når det gjelder tyrkere.

Hvorfor valgte du ikke et gresk turistmål i stedet?

Skrevet

Uff da, hørtes ikke noe kjekt ut i det hele tatt.

Skrevet

Fordi vi ønsket et rimelig reisemål til 5 stk og da falt valget på Tyrkia. Jeg har ikke hørt det du sier om tyrkerne.

Gjest Simiana
Skrevet

Takk :) Har du vært på VingResort? vi reiser ned om 10 dager.

Nei, jeg har ikke vært på det hotellet.

Mht "werwes" beskrivelse av tyrkere, så skal ikke jeg bestride det. Men vi fikk veldig godt inntrykk av lokalbefolkningen. Vennlige, høflige, pratsomme og hjelpsomme. Veldig masete selgere, men det er jo sånn en må ta med på kjøpet når en reiser til de trakter. Det er jo deres måte å drive handel på. Men at de ikke forstår at de ofte skremmer vekk potensielle kjøpere på det viset.

Vi skal reise en uke etter dere.

Skrevet

Har bodd to år på ving resort i side. Kjempeflott anlegg med nydelige frokost og middags buffeer.

Veldig barnevennlig og med fine svømmebasseng bla med ei vannsile og artig med en restaurang med vindu til bassenget.

det er et par km inn til sentrum, da tar du bare slike små busser som går hele tiden.

Det er utrulig billig i tyrkia og maten er god.

Tyrkia er faktisk verdens tredje beste kjøkken etter frankrike og italia.

Skrevet

Det er lett å skjønne at du ikke har så mye kjennskap til grekerne, de er ikke et hakk bedre enn tyrkere men det er bare bedre innpakket.

Skrevet

Har bodd to år på ving resort i side. Kjempeflott anlegg med nydelige frokost og middags buffeer.

Veldig barnevennlig og med fine svømmebasseng bla med ei vannsile og artig med en restaurang med vindu til bassenget.

det er et par km inn til sentrum, da tar du bare slike små busser som går hele tiden.

Det er utrulig billig i tyrkia og maten er god.

Tyrkia er faktisk verdens tredje beste kjøkken etter frankrike og italia.

Hvilke andre ting var det jeg lurte på? Jo mange sier at jeg ikke burde basere meg på å kjøpe klær der nede, det jeg evt. måtte finne måtte jeg ta som en bonus. jeg er nemlig fri for sommerklær selv og tenkte å handle litt der? Er det langt til evt. nærmeste kjøpesenter?

Og hva med severdigheter? Hva burde vi absolutt få med oss?

Skrevet

Hvilke andre ting var det jeg lurte på? Jo mange sier at jeg ikke burde basere meg på å kjøpe klær der nede, det jeg evt. måtte finne måtte jeg ta som en bonus. jeg er nemlig fri for sommerklær selv og tenkte å handle litt der? Er det langt til evt. nærmeste kjøpesenter?

Og hva med severdigheter? Hva burde vi absolutt få med oss?

sommerklær skulle ikke være noe problem å finne i side sentrum eller manavgat(skrives kanskje ikke slik). Selv kjøpte jeg både topper, skjørt og bukser i side. Ikke alt av beste kvalitet, men holder godt et par sesonger. Dessuten var det billig, men husk å prute:)

Av utflukter var vi på to av wing sine turer. Den ene hete lille tyrkia, da var vi å besøkte en moske, skole, et privat hjem og på et marknad. Artig å få med seg.

Så var vi på en elvebåt tur eller først var vi å så på et vannfall. Koselig tur med unntak av der vi var å så på vannfall, der skulle de prøve å loppe deg for mest mulig penger. Skulle ha penger om vi tok bilder av kamelene, prisen på vann var tidoblet osv.

Ellers så har jeg en god venn der nede som driver hotell og han tok meg med på små utflukter, artig å få en innfødt til å guide seg rundt.

Fisken i tyrkia er forøvrig veldig god.

Ellers så er nok mannfolkene til tider veldig innpåslitne, selv om du har med din egen mann. Men vær avvisende på en høflig måte så går det bra:)

Skrevet

sommerklær skulle ikke være noe problem å finne i side sentrum eller manavgat(skrives kanskje ikke slik). Selv kjøpte jeg både topper, skjørt og bukser i side. Ikke alt av beste kvalitet, men holder godt et par sesonger. Dessuten var det billig, men husk å prute:)

Av utflukter var vi på to av wing sine turer. Den ene hete lille tyrkia, da var vi å besøkte en moske, skole, et privat hjem og på et marknad. Artig å få med seg.

Så var vi på en elvebåt tur eller først var vi å så på et vannfall. Koselig tur med unntak av der vi var å så på vannfall, der skulle de prøve å loppe deg for mest mulig penger. Skulle ha penger om vi tok bilder av kamelene, prisen på vann var tidoblet osv.

Ellers så har jeg en god venn der nede som driver hotell og han tok meg med på små utflukter, artig å få en innfødt til å guide seg rundt.

Fisken i tyrkia er forøvrig veldig god.

Ellers så er nok mannfolkene til tider veldig innpåslitne, selv om du har med din egen mann. Men vær avvisende på en høflig måte så går det bra:)

Blir sikkert veldig smigret jeg da :o) Men hvordan er størrelsene der nede? Og jeg leste en plass at man skulle prute masse. Man skulle ikke nøye seg med bare 50% avslag men med 75% avslag. Det virker jo som landeveisrøveri for meg. Pruter gjerne jeg, gjør det i Norge også. Men......

Skrevet

Det er lett å skjønne at du ikke har så mye kjennskap til grekerne, de er ikke et hakk bedre enn tyrkere men det er bare bedre innpakket.

Jeg tror jeg har ganske god kjennskap både til tyrkere og grekere. Kanskje nettopp derfor at jeg har hatt mulighet til å danne meg den oppfatningen jeg har gjort.

Tyrkiske myndigheter generelt, må ta noen grep for å få turisttilstrømningen oppover igjen. Ikke bare når det gjelder den politiske holdningen til minoriteters menneskerettigheter, men også når det gjelder alminnelig folkeskikk hos folket.

Grekerne har etter min mening kvaliteter som tyrkerne ikke er i nærheten av.

Skrevet

Blir sikkert veldig smigret jeg da :o) Men hvordan er størrelsene der nede? Og jeg leste en plass at man skulle prute masse. Man skulle ikke nøye seg med bare 50% avslag men med 75% avslag. Det virker jo som landeveisrøveri for meg. Pruter gjerne jeg, gjør det i Norge også. Men......

Har aldri prutet så mye som 75 prosent. Greit å finne ut hva du selv er villig til å betale. Noen ganger går det bra og andre ganger ikke:)

Størrelsene er nok ganske små i Tyrkia, du må nok opp en størrelse eller to.

Misunner deg litt som skal ned nå, får helt vann i munnen når jeg tenker på all den gode maten på de middagsbuffene:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...