Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typisk anti-høybråten-argument: Ikke noe substans i det hele tatt.

Det som skremmer meg, er at mange nå snart går til valg på kriterier som snille øyne, stilige klær, god sans for humor, etc. Vagkampen har blit reality-tv.

"Typisk anti-høybråten-argument: Ikke noe substans i det hele tatt."

Og dine "pro-argumenter" hadde substans? Ærlig talt - det er ingenting positivt med en politiker fordi vedkommende "tør" å drite seg ut ved å komme med upopulære synspunkter.

Fyren er en halvekstremist, og det finnes ingenting godt han kan tilføre landet.

"..................................."

Gjest Halling
Skrevet

Hør på mannen, så skjønner du. Hver gang han prater om verdier, så er det med referanse til HANS verdier. Han gir inntrykk av at det ikke eksisterer noen verdier utover de han selv han forfekter.

Jeg tror du har lagt merke til noe vesentlig der.

Skrevet

Hva er dette "resten av høybråtens syn" da?

Personlig trenger jeg ikke være enig i alt, men jeg synes det er viktig at folk får fram alle synspunkter som er relevante for en diskusjon. Hvis ikke vinner det partiet valget som har størst markedsføringsmidler.

Et eksempel: Som svar på at stortinget ønsker å ta opp igjen spørsmålet om å lette på forbudet mot stamcelleforskning, så svarer svinet at hvis det forslaget kommer opp, så kommer de til å gjøre alt de kan for å trenere behandlingen i åresvis. Han sier altså rett ut at han vil motarbeide demokratiet direkte.

Dette er ikke unikt, men du er jaggu ikke spesiellt intelligent når du sier det rett ut på den måten. Og nei - det gir ingen kredit for jævelen at han spiller med "åpne kort", så lenge kortene er snuskete og usympatiske.

"..................................."

Skrevet

Enig med deg i det, men vet du, jeg syns vi kan si akkurat det samme om hele hurven (av politikere altså!)... :-)

Nja...når det gjelder patent på "verdier", så er KrF værstingene. Det gjelder jo forøvrig hele kristendommen.

"....................................."

Skrevet

Hva er dette "resten av høybråtens syn" da?

Personlig trenger jeg ikke være enig i alt, men jeg synes det er viktig at folk får fram alle synspunkter som er relevante for en diskusjon. Hvis ikke vinner det partiet valget som har størst markedsføringsmidler.

Jeg gidder ikke skrive ned alt jeg er uenig med Høybråten i. Det viktigste er synet på homofile og det evinnelige kjøret på såkalte familieverdier og kontantstøtte som i realiteten ikke gir familiene valgfrihet men sender kvinnene hjem.

Skrevet

Nja...når det gjelder patent på "verdier", så er KrF værstingene. Det gjelder jo forøvrig hele kristendommen.

"....................................."

Ja, ordet "verdier" har visst krf fått på hjernen :-) Men at det gjelder kristendommen spesiellt er jeg kanskje ikke helt enig i... ?humanetisk forbund f.eks.er grådig opptatt av verdisyn de og ;-)

Skrevet

Gjerne det. Spørs på betingelsene.

Men Dagfinn er da et slags verktøy for å framkalle intoleranse og se hvem som er hvem i landskapet? Likedan med Carl, han kan virkelig framkalle det mest motbydelige og avslørende i andre. Brilliant og elegant dirigerer han idiotene til å vise sine lyssky sider, og de opptrer villig og viser hvor intolerante og herskesyke de kan være.

"Men Dagfinn er da et slags verktøy for å framkalle intoleranse og se hvem som er hvem i landskapet?"

- bra sagt! Mannen min hadde nok ikke valgt sine ord så med omhu... så det er mulig du ikke er han likevel - men like meninger, det har dere! ;-)

Gjest Halling
Skrevet

"Men Dagfinn er da et slags verktøy for å framkalle intoleranse og se hvem som er hvem i landskapet?"

- bra sagt! Mannen min hadde nok ikke valgt sine ord så med omhu... så det er mulig du ikke er han likevel - men like meninger, det har dere! ;-)

Jeg syns de skulle konsentrere seg og tida om å styre landet , ikke bruke tid på å hate noen. De får overlate til oss velgere å mislike eller like holdninger.

Carl vokser jo på de andres urimelige intoleranse, hver gang noen kaller Carl for Norges svar på Hitler, er det en haug som reiser seg i harme og sympati og stemmer FrP.

Sympatien havner i feil leir, meningen var å ramme FrP, og så skjer det motsatte.

Partier skal ikke velges på sympati og antipati, men Hagen sier nok takk likevel tenker jeg, selv om han sikkert heller ville hatt stemmer for sin politikk.

Jeg kan ikke få tillit til noen som bruker så mye tid på sverting som våre venstrepartier.

F eks en gammel dust og rallyfører fra Frogn som ikke en gang er styremedlem, er ikke representativ for 6000 lokalpolitikere i FrP. Når noen påstår det, så er jeg ikke dummere enn at jeg skjønner at det er feil. det hjelper ikke hvor mye media prøver, jeg skjønner taktikken og reagerer med å bli skeptisk til media.

Skrevet

Jeg gidder ikke skrive ned alt jeg er uenig med Høybråten i. Det viktigste er synet på homofile og det evinnelige kjøret på såkalte familieverdier og kontantstøtte som i realiteten ikke gir familiene valgfrihet men sender kvinnene hjem.

Jeg synes det er viktig at Høybråten deltar i homofilidebatten. At barn ikke trenger rollefigurer av begge kjønn, synes jeg ikke er innlysende.

I et samfunn som blir stadig kaldere, er det også flott at Krf understreker verdiene som ligger i familiestrukturen.

Kontantstøtten er da kjønnsnøytral?

Gjest Mithrill
Skrevet

Tør nesten ikke si det, men jeg er faktisk litt enig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...