Gå til innhold

Enn tepper, da? Har dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufrivillig minimalist. Iallefall føles det sånn.

Vi har ikke et teppe i hele huset. Sønnen vår har pelsdyrallergi, og vi fikk beskjed fra spesialisten om at vi burde eksponere han minst mulig for støv, tepper, dyr etc.

Men jeg ønsker egentlig å ha et teppe på stua, synes det blir lunere, liksom.

Skrevet

Har en lang og en kort hjemmevevd matte på stua, de er skikkelig fine altså, ikke noe gammelt utslitt ræl.

Har en matte på soverommet mitt også så det skal bli litt lunere å gå på gulvet. Liiten matte på do og en badreromsmatte på badet. Ungene har hver sin lille fra Ikea (snegle og marihøne).

Ingen store tepper med andre ord.

Skrevet

Her er det teppefritt, jeg har et veldig fint teppe til stua som er akkurat passe stort og det har jeg på vinterstid som regel. Orker ikke tepper på sommeren, og gulvene i denne kåken her er så fine at tepper blir overflødig.

Tvillingmamma
Skrevet

Vi har ikke tepper. Kastet de ut for mange år siden. Nå er det så mye enklere å raske over gulvene med mopp uten å måtte dra frem støvsugeren pga teppet. Kan ikke si at jeg savner det heller. Selvfølgelig synes jeg det er litt lunere med, men foreløpig har vi ingen planer om å gjenninnføre.

Skrevet

Har teppe under sofaene og stuebordet i stua og under spisestua. Også har jeg en rye i gangen nede og badromsteppe på badet.

Skrevet

Lite tepper her også, men det er fordi de kommer i veien for rullestolkjøringa til mannen min. Når det gjelder allergi, så har jeg lest ett eller annet sted at dersom man velger tepper av svært god kvalitet så er det ok. Så kanskje du kan unne deg ett på stua?

Skrevet

Ingen tepper her! Deilig med tre barn å slippe sånne støvfangere. Har så fine tregulv at det er fint nok uten tepper. Slenger et teppe foran tv om vinteren for barnas skyld.

Skrevet

Vi har eikeparkett i hele 1.etasje (stue, gang, kjøkken) og ikke ett eneste teppe.

Det er både praktiske og estetiske årsaker til det. Vi synes gulvet er fint nok som det er, og dessuten er det mye lettere å gjøre rent når man bare kan slenge moppen over hele flaten.

Foreldrene våre synes nok det er litt stusselig uten tepper, mens de fleste andre liker det.

I loftsstua var det et korthåret vegg-til-vegg-teppe da vi flyttet inn, og det har vi ikke fått gjort noe med foreløpig. Det er heldigvis av den typen som er enkelt å støvsuge, men jeg gleder meg til vi får lagt et annet gulv der.

Skrevet

Ett i stua ved soffan og ett i gangen.

Thats it :o)

De eldre i familien synes vi må ha ett i hvertfall under spisestua, men jeg vil ikke...

Skrevet

Vi har mange tepper. Minst ett i hvert rom og løpere i gangen. Vi har flere tepper på loftet og bytter på å ha de fremme. Jeg elsker tepper ! og kjøper stadig flere.

Skrevet

Ikk noe tepper her nei, syns de bare samler støv, men kanskje jeg kjøper et til å ha under salongbordet når det går mot høst. Har ikke varmekabler i stuen lengre, så det blir sikkert lunere med et teppe.

Skrevet

Jeg kastet ut teppene i sommer fordi de bare samler støv. Dessuten har vi parkett, som er mye finere uten tepper.

Har bare en liten fillerye i gangen (kjøpt på IKEA), og den er lett å slenge i vaskemaskinen med jevne mellomrom.

Skrevet

Jeg har heller ikke et eneste teppe i huset og det er også av praktiske grunner.

Men jeg har snart hevet ut alle møblene mine også og sannelig trives jeg med den minimalistiske stilen. Og det er mye lettere å ha det ryddig og reint uten alt stæsjet.

Jentungen1365380808
Skrevet

Har 3 filleryer foran sengene på soverommene. De er ikke større enn at de går i vaskemaskinen med jevne mellomrom. Der vi bodde før var det så golvkaldt at vi måtte ha tepper, men har ikke det problemet her. Har flott parkett (ask) som tørrmoppes et par ganger i uka. Fliser og varmekabler på badet og i yttergangen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

For mange år siden leide vi ut huset til en familie fra Iran. Da de skulle flytte, ville de selge oss sine persiske tepper.

Vi fikk dem taksert, og nå er de fikk vite at de var mellom 45-50 år den gangen. Når er det altså godt over 50 år, og er like fine enda.

Det er et slit hver gang jeg skal vaske.

Skrevet

Ja, vi har 3 tepper på stua, rye på kjøkkenet, i gangen oppe og i gangen nede.

Gjest sussilei
Skrevet

Vi har ingen løse tepper i huset. Har dessverre vegg til vegg-teppe i entreen (av alle steder), men det skal byttes ut så snart vi får tid. Det nye gulvet befinner seg foreløpig i en stabel i boden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...