Gå til innhold

Nå har jeg funnet norges styggeste dialekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, også på "det populære utestedet Gimle" da... ;)

Ja, og så vi to som har stambord der og gode greier...*pokker altså*

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

11

• MsSophie

9

• favn

9

• Åsemor

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*lol*

Uffda, de kan jo ikke for det *trekker lol-en tilbake*

...altså, nå vet jeg du er enig med meg - og det er kun din gode folkeskikk som ikke tillater deg å innrømme det...:-)

Men gi meg med ålesundsdialekt, og han kunne pratet diverse plagg av meg på flekken...

*rødme*

Skrevet

...altså, nå vet jeg du er enig med meg - og det er kun din gode folkeskikk som ikke tillater deg å innrømme det...:-)

Men gi meg med ålesundsdialekt, og han kunne pratet diverse plagg av meg på flekken...

*rødme*

Ålesundsdialekt er sexy, ja.

Heeelt enig ;)

Skrevet

*rødme*

Det tror jeg på! ;-)

Skrevet

Jeg blir nesten litt fornærmet jeg, for det er langt fra alle som snakker så innmari "bræjt". Jeg sier både saus, fuler, biler og båter, og fikk jammen klask på lanken da jeg kalte en bekjent for Ævrora, hun het Aurora, må vite.

Ble ganske nysgjerrig på hvilken by du bor i da, for jeg er overbevist om at de snakker styggere i skien enn i porsgrunn.

Også sier jeg ikke brølløp, sier bryllup. Men vet at det er mange som sier brølløp da.

Men... jeg hører ikke hvordan det er å høre på før jeg ser på TvTelemark, da gremmes til og med jeg litt.

Selvsagt er det ikke alle som snakker så "bræit", jeg syns også at de fleste yngre snakker mer vanlig, og at de mot Stathelle og Bamble er veldig "bræie".

På TvTelemark høres det helt ekstremt ut, det høres værre ut en mannen i gata.

Skrevet

-er det så stygt da?

Sånn snakker vi her i byen også.

Synes ikke vi skal snakke om stygt og pent når det gjelder språk og dialekt, det er da en noe gammeldags holdning?

Jeg synes det er værre med dem som ikke klarer forskjellen på kj og skj..., for ikke å snakke om forskjellen på de og dem.

"Synes ikke vi skal snakke om stygt og pent når det gjelder språk og dialekt, det er da en noe gammeldags holdning?

Jeg synes det er værre med dem som ikke klarer forskjellen på kj og skj..., for ikke å snakke om forskjellen på de og dem."

Biter du ikke deg selv litt i foten her?

Om det er gammeldags å ikke like en dialekt, så er jeg nok det.

Annonse

Skrevet

-men din dialekt da , er den verdens vakreste? Eller er du enda en av dem som snakker oslo-vest dialekt og tror de er såååååååååååå fine og fjonge?

-Ikke mobb dialekta mi!

Neida, min dialekt er sikkert ikke verdens vakreste og det er sikkert mange som synes at jeg snakker grusomt, men det plager meg ikke spesielt mye.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mener det er østfoldsdialekten. Den er til og med mer grusom en bergensk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mener det er østfoldsdialekten. Den er til og med mer grusom en bergensk.

enn.

Skrevet

Jeg har visst glemt å si at jeg har veldig sexy dialekt. Beklager.

Skrevet

Jeg har visst glemt å si at jeg har veldig sexy dialekt. Beklager.

"Jeg har visst glemt å si at jeg har veldig sexy dialekt."

Hvilken dialekt er det?

:)

Skrevet

"Jeg har visst glemt å si at jeg har veldig sexy dialekt."

Hvilken dialekt er det?

:)

*plystre*

Skrevet

*rødme*

Jeg syns stort sett at alle dialekter er flotte, men har hærlig talt problemer med sunnmørsdialekten. At Ålesunds-dialekt kan få klærne av deg er for meg ufattelig, men takk og lov for at smaken er forsjellig. Sjøl blir jeg nok lettest sjarmert av Haugesunds-dialekten.

Annonse

Skrevet

*plystre*

Ålesund?

(siden både jeg og MsSophie syntes den var sexy...)

*s*

Skrevet

Jeg synes grenlandsdialekten er skikkelig gla-koselig, jeg!

;o)

Skrevet

Ålesund?

(siden både jeg og MsSophie syntes den var sexy...)

*s*

Nice try :)

Skrevet

Jeg synes grenlandsdialekten er skikkelig gla-koselig, jeg!

;o)

...ja, som en oslo-fyr sa til meg..."du høres litt sånn mormor og de åtte ungene ut du"...:-)

Skrevet

Og visstnok går de mellom døra, ikke gjennom døra. Ganske bra gjort egentlig...

Skrevet

Jeg blir nesten litt fornærmet jeg, for det er langt fra alle som snakker så innmari "bræjt". Jeg sier både saus, fuler, biler og båter, og fikk jammen klask på lanken da jeg kalte en bekjent for Ævrora, hun het Aurora, må vite.

Ble ganske nysgjerrig på hvilken by du bor i da, for jeg er overbevist om at de snakker styggere i skien enn i porsgrunn.

Også sier jeg ikke brølløp, sier bryllup. Men vet at det er mange som sier brølløp da.

Men... jeg hører ikke hvordan det er å høre på før jeg ser på TvTelemark, da gremmes til og med jeg litt.

Ikke tenk så hardt på slike "angrep", Åsemor. Alle snakker sin dialekt, og alle er like bra mennesker om de sier ikke eller itte eller ikkje eller itj eller hva det nå måtte være.

Den ene er ikke bedre og finere enn den andre, og mindreverdighetskomplekser i forbindelse med sin egen dialekt er bare trist. (Jeg vet at du ikke har det, altså ...)

Og når det er sagt, må folk selvsagt få lov til å mene at de ikke liker eller ikke forstår visse dialekter. Det får bli deres "problem". ;o)

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...