Gå til innhold

laste fra nettet!

Gjest Har ikke peiling!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Har ikke peiling!!!
Skrevet

Hei!

Jeg er en godt voksen dame som lurer på om det er helt forbudt å laste ned musikk fra nettet gratis? Fikk en mp3 spiller i gave og har forstått det sånn at musikken må legges inn fra dataen.

Er helt uerfaren når det gjelder dette og håper noen kan svare meg!

Skrevet

Lovlig er det vel ikke, men hvem bryr seg? Jeg laster ned masse musikk med god samvittighet

Kanskje jeg er veldig umoralsk?

Skrevet

Det er steder hvor du kan laste ned gratis, men det er en risiko forbundet med det. Virus på pc'en kan være resultatet, selv om det såklart ikke alltid blir det om en laster ned gratis.

Jeg laster ned herfra, hvor det koster 0,10doller pr.sang. Det er billig!

http://www.mp3search.ru/

Heller det enn å risikere en kræsja pc, avhengig av internett som jeg er ;)

Betaler bare inn 30dollar fra visakort, og så trekkes riktig beløp automatisk når du laster ned sanger.

:)

Skrevet

Lovlig er det vel ikke, men hvem bryr seg? Jeg laster ned masse musikk med god samvittighet

Du kan laste ned fra nettet, lovlig eller ulovlig. Det som er lovlig koster som regel penger (gjerne en 8-10 kr per låt, eller under 100 for et helt album). Lovlige gratis mp3-låter hører til sjeldenhetene (og de mer ukjente artistene som ikke har fått utgitt plate).

På Mic Musikkonline finner du fx en del til lovlig nedlasting mot betaling, på cdon.com likeså. Her er fx en: http://www.mic.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=29447

En annen sak er at du kan rippe CD-plater du allerede eier - fullt lovlig etter de flestes rettsoppfatning. Å rippe en CD betyr ganske enkelt å kopiere den fra CD-en og over på harddisken på pc-en (og derfra kan du flytte den over på mp3-spilleren). Du kan godt bruke Windows Media Player til å rippe CD-ene dine. Bruk det som står som standard innstilling når det gjelder kvalitet, ellers blir filene vanvittig store.

I utgangspunktet vil Windows Media Player rippe CD-ene til sitt eget format som heter WMA (Windows Media Audio?), men i nyeste versjon av Windows Media Player (versjon 10) kan du endre det så du ripper til MP3 isteden. Men om din mp3-spiller aksepterer WMA-filer, så er det helt greit å bruke det. Det er bare å prøve!

Dersom du har Windows Media Player i eldre versjon (9 el. eldre), så får du oppgradert den til versjon 10 på Windows Update, forutsatt at du har gyldig Windows-lisens på maskinen.

Det er for øvrig mange andre programmer enn Windows Media Player man kan bruke for avspilling og ripping av musikk, MusicMatch er et valg, som vi har brukt her i huset, men det koster litt.

:-)

Skrevet

Sorry, innlegget mitt havnet visst feil... :-)

Skrevet

Det er steder hvor du kan laste ned gratis, men det er en risiko forbundet med det. Virus på pc'en kan være resultatet, selv om det såklart ikke alltid blir det om en laster ned gratis.

Jeg laster ned herfra, hvor det koster 0,10doller pr.sang. Det er billig!

http://www.mp3search.ru/

Heller det enn å risikere en kræsja pc, avhengig av internett som jeg er ;)

Betaler bare inn 30dollar fra visakort, og så trekkes riktig beløp automatisk når du laster ned sanger.

:)

Det er billig, men like ulovlig som å bruke P2P programmer.

Skrevet

Det er billig, men like ulovlig som å bruke P2P programmer.

Er det nokon plass på nettet ein kan laste ned gratis musikk? Midi eller mp3

Skrevet

Er det nokon plass på nettet ein kan laste ned gratis musikk? Midi eller mp3

Lovlig eller ulovlig?

Lovlige steder er mp3.com (om den finnes ennå) og itunes.

Ulovlige blir P2P programmer.

Vet ikke hvor mange midi filer som finnes for nedlasting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...