Moraki Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 "Norske forskrifter om tollfrihet for reiseutstyr og reisegods (2000) Av reiseproviant anskaffet under opphold i et annet land kan reisende ved innreise til Norge toll- og avgiftsfritt ta med så stor mengde som anses passende til forbruk under reisen. Av brennevin (som ikke må inneholde over 60 volumprosent alkohol), vin og annen drikk (til og med 22 volumprosent alkohol) og øl (som inneholder mer enn 2,5 volumprosent alkohol), kan reisende som har fylt 18 år (for brennevin 20 år), ved innreise til Norge toll- og avgiftsfritt bare føre med nedenfor angitte mengder: a) inntil 1 liter brennevin og 1 liter vin, eller inntil 2 liter vin dersom brennevin ikke tas med. inntil 2 liter øl. " Poenget er at jeg BARE skal ta med meg oel inn til Norge. Ikke noe annet, ikke sprit ikke vin ikke roeyk, bare oel. Jeg har 26 bokser à 33cl med 4 prosent ca. Kan jeg ta med meg dette? 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Siden du kan ta med inntil 2 l øl (for en vits!) må du vel sette igjen 20 av de 26 boksene? Tror ikke du kan ta med x antall ølbokser fordi du ikke har med sprit. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Det kvalifiserer til et par tusen i bot. 2 liter og niks mer. 0 Siter
Motiva Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Dersom du ikke har med vin eller brennevin, kan du faktisk ha med 4 liter øl. (2 liter i stedet for vin + 2 liter ølkvote) Sånn er det med den saken :-) 0 Siter
Nikki Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Dersom du ikke har med vin eller brennevin, kan du faktisk ha med 4 liter øl. (2 liter i stedet for vin + 2 liter ølkvote) Sånn er det med den saken :-) Hvor står det? 0 Siter
Motiva Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Hvor står det? http://www.toll.no/index_emne2.htm Hm....er visst ikke så god på dette med linker. Men i pkt a står det 2 liter alkoholholdig drikk mellom 2.5 og 22 prosent og da kommer pkt b med 2 liter øl i tillegg. Rotete forklart kanskje:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.