Gå til innhold

Hvor mye kan jeg ta med inn til Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Norske forskrifter om tollfrihet for reiseutstyr og reisegods (2000)

Av reiseproviant anskaffet under opphold i et annet land kan reisende ved innreise til Norge toll- og avgiftsfritt ta med så stor mengde som anses passende til forbruk under reisen.

Av brennevin (som ikke må inneholde over 60 volumprosent alkohol), vin og annen drikk (til og med 22 volumprosent alkohol) og øl (som inneholder mer enn 2,5 volumprosent alkohol), kan reisende som har fylt 18 år (for brennevin 20 år), ved innreise til Norge toll- og avgiftsfritt bare føre med nedenfor angitte mengder:

a) inntil 1 liter brennevin og 1 liter vin, eller inntil 2 liter vin dersom brennevin ikke tas med.

B) inntil 2 liter øl.

"

Poenget er at jeg BARE skal ta med meg oel inn til Norge. Ikke noe annet, ikke sprit ikke vin ikke roeyk, bare oel.

Jeg har 26 bokser à 33cl med 4 prosent ca.

Kan jeg ta med meg dette?

Skrevet

Siden du kan ta med inntil 2 l øl (for en vits!) må du vel sette igjen 20 av de 26 boksene? Tror ikke du kan ta med x antall ølbokser fordi du ikke har med sprit.

Gjest Halling
Skrevet

Det kvalifiserer til et par tusen i bot.

2 liter og niks mer.

Skrevet

Dersom du ikke har med vin eller brennevin, kan du faktisk ha med 4 liter øl. (2 liter i stedet for vin + 2 liter ølkvote) Sånn er det med den saken :-)

Skrevet

Dersom du ikke har med vin eller brennevin, kan du faktisk ha med 4 liter øl. (2 liter i stedet for vin + 2 liter ølkvote) Sånn er det med den saken :-)

Hvor står det?

Skrevet

Hvor står det?

http://www.toll.no/index_emne2.htm

Hm....er visst ikke så god på dette med linker. Men i pkt a står det 2 liter alkoholholdig drikk mellom 2.5 og 22 prosent og da kommer pkt b med 2 liter øl i tillegg. Rotete forklart kanskje:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...