Gå til innhold

Går dere i

Gjest Kristen ikkekirkegjenger

Anbefalte innlegg

Gjest Kristen ikkekirkegjenger
Skrevet

kirken?

Ofte?

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

4

• amber sun

4

• muriel

4

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aldri... Men så er ikke jeg særlig troendes....

Trodde folk flest ikke gikk i kirka jeg, kun om jula..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg går i kirken når noen jeg kjenner dauer eller gifter seg.

Skrevet

bryllup, dåp, og begravelse pluss to ganger i året med barnehagen

Skrevet

Nei.

Med mindre noen jeg kjenner gifter seg der, døpes, eller begraves.

Utenom det går jeg ikke i kirken.

Skrevet

Bryllup, dåp, begravelse og på julaften om jeg har anledning til det.

Skrevet

Ja ofte, men det er fordi jeg jobber der (organist).

:)

Men før jeg ble organist var det vel heller skjeldent...

Skrevet

Når jeg må... Møter opp i dåpen til barna mine bl.a.

"Møter opp i dåpen til barna mine bl.a. "

LOL

;)

Skrevet

Nei, aldri, jeg er overhode ikke interessert i å gå i kirken. Jeg vil ikke være fadder, ingen av mine venner har giftet seg i kirken og jeg har enda ikke sett nødvendigheten av å møte opp i noen begravelse siden jeg ikke har mistet noen av mine nærmeste.

Skrevet

Har ikke vært medlem av Statskirka på omlag 30 år og har vanligvis ikke noe der å gjøre. Men jeg har respekt for at andre tror og er medlem og går dit når jeg blir invitert i dåp eller bryllup, eller går i en begravelse.

Gjest Shira12
Skrevet

Går ikke i kirken annet enn ved spesielle anledninger, som barnedåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse.

Men nå i august skal jeg faktisk i kirken 2 ganger, var i barnedåp sist søndag, og skal i bryllup om 2 uker.

Gjest trultemor25
Skrevet

Kun i bryllip, dåp, konformasjon og begravelse. Så nei, ikke ofte i det hele tatt. Skal snart i både dåp og bryllup faktisk. Datra mi skal døpes i november, og min svigerinne gifter seg i september (det blir svigerinne blir det ikke? Søstra til sambo? Er så dårlig på sånt.). Så var jeg faktisk på en julekonsert i kirka ved juletider i fjor. Men det var fordi vi kjente en som spilte i korpset som spilte.

Skrevet

Ikke ofte nei, bare én gang i året, som er julaften. Det hender dersom datteren min skal holde konsert sammmen kulturskolen, og ved begravelser, dåp og bryllup.

Synes forresten ikke dett er rart at folk unngår å gå kirka, så utrolig konservative som enkelte prester er! Var i dåp nå i juli, og fikk på forhånd beskjed om at unger ikke fikk løpe i midtgangen, fordi det distraherte presten og fordi konsentrasjonen til menigheten da ble flyttet fra prestens preken og til barnet. I tillegg ville ikke presten ha noe barnegråt i kirken, da måtte foreldrene gå ut med barnet.

Knipsing av bilder under dåpen burde vi unngå, da dette også tok fokus vekk fra dåpens kristne budskap. Presten forsto at foreldrene gjerne ville ha bilde av øyeblikket da barnet fikk vann på hodet, men så helst at dette ikke skjedde. Bilder fikk man ta ETTER at hele seremonien var over.

Trenger vel ikke si at søsteren min, mor til dåpsbarnet, tok masse bilder på trass (uten blitz, men dog...), og ikke orket bry seg i det hele tatt om "restriksjonene"? :)

Dette var forøvrig en ambulerende vikarprest i Trondheim. Håpløst.

Skrevet

Ikke ofte nei, bare én gang i året, som er julaften. Det hender dersom datteren min skal holde konsert sammmen kulturskolen, og ved begravelser, dåp og bryllup.

Synes forresten ikke dett er rart at folk unngår å gå kirka, så utrolig konservative som enkelte prester er! Var i dåp nå i juli, og fikk på forhånd beskjed om at unger ikke fikk løpe i midtgangen, fordi det distraherte presten og fordi konsentrasjonen til menigheten da ble flyttet fra prestens preken og til barnet. I tillegg ville ikke presten ha noe barnegråt i kirken, da måtte foreldrene gå ut med barnet.

Knipsing av bilder under dåpen burde vi unngå, da dette også tok fokus vekk fra dåpens kristne budskap. Presten forsto at foreldrene gjerne ville ha bilde av øyeblikket da barnet fikk vann på hodet, men så helst at dette ikke skjedde. Bilder fikk man ta ETTER at hele seremonien var over.

Trenger vel ikke si at søsteren min, mor til dåpsbarnet, tok masse bilder på trass (uten blitz, men dog...), og ikke orket bry seg i det hele tatt om "restriksjonene"? :)

Dette var forøvrig en ambulerende vikarprest i Trondheim. Håpløst.

Jeg synes det er dødsirriterende med foreldre som _ikke_ klarer å holde ungene sine stille på forskjellige arrangementer. Såppas burde ungene lære.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...