Gå til innhold

Går dere i

Gjest Kristen ikkekirkegjenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ny og ne. Har et kristent livssyn, men for meg er det først og fremst en personlig sak.

Jeg leser lite i bibelen, men troen betyr nok mye for meg likevel.

Kunne ikke tilbrakt det meste av min tid innenfor en menighet, slik noen kristne gjør.

Trives like godt sammen med mennesker som har et annet livssyn enn meg, og de fleste vennene mine har nok det.

Trives ikke i karismatiske menigheter, men det får være hver sin smak.

Vi høres ganske like ut der, da :)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

4

• amber sun

4

• muriel

4

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kari kenguru
Skrevet

Jeg går i kirken når noen jeg kjenner dauer eller gifter seg.

Det er vel ikke samme person som dør eller gifter seg;)

Skrevet

Spiller du også i kirka? Orgel? Noe annet?

:)

Jeg er en potet.

Enten synger jeg av hjertens lyst, eller så vikarierer jeg på orgelkrakken :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er vel ikke samme person som dør eller gifter seg;)

Det har hendt, men aldri på brullupsdagen.

Skrevet

Jeg er en potet.

Enten synger jeg av hjertens lyst, eller så vikarierer jeg på orgelkrakken :o)

Så gøy da!

Orgelkrakken er en fin plass å være :) Så god følelse å bestemme over det store instrumentet som fyller hele kirka med lyd!

Gleder meg til å komme tilbake etter permisjon :)

Skrevet

Så gøy da!

Orgelkrakken er en fin plass å være :) Så god følelse å bestemme over det store instrumentet som fyller hele kirka med lyd!

Gleder meg til å komme tilbake etter permisjon :)

Japp - passer meg utmerket! Noenlunde diskret plassert, så jeg slipper å stæsje meg, hehe.

Dessuten er det ingen som kan se min lille særegenhet: Spiller alltid barbeint.

En (u)vane som kan være litt småpinlig de gangene jeg skal sitte godt synlig for publikum eller menighet, og spille piano. Pen i klærne, kaster skoene ;-)

Skrevet

I ny og ne. Har et kristent livssyn, men for meg er det først og fremst en personlig sak.

Jeg leser lite i bibelen, men troen betyr nok mye for meg likevel.

Kunne ikke tilbrakt det meste av min tid innenfor en menighet, slik noen kristne gjør.

Trives like godt sammen med mennesker som har et annet livssyn enn meg, og de fleste vennene mine har nok det.

Trives ikke i karismatiske menigheter, men det får være hver sin smak.

De er jeg også.

Skrevet

Det er jeg ikke enig i. Som organist har jeg sett mange unger som bråker og springer og forstyrrer. Små unger gjør som regel mer enn å "rusle litt".

Da synes jeg heller foreldrene bør ta med seg ungen ut.

selvsagt, om ungen begynner å bråke, så må de jo gå ut med dem. Men at de tusler stille og ser litt på folk og sånn, DET må de få lov til.

Kirka burde rettet budskapet sitt mer mot barna, slik at det ble mer moro å gå dit. Det er tross alt de som skal "føre den videre".

I Lillestrøm, da datteren min ble døpt, hadde vi en prest som rettet alt mot barna. Han fikk dem til å komme og sette seg fremst, snakket på en måte som de forsto og syntes var interessant, lot dem stille spørsmål - og vi sang nyere salmer som ikke var av den gamle skolen.

Suksess!

Skrevet

Japp - passer meg utmerket! Noenlunde diskret plassert, så jeg slipper å stæsje meg, hehe.

Dessuten er det ingen som kan se min lille særegenhet: Spiller alltid barbeint.

En (u)vane som kan være litt småpinlig de gangene jeg skal sitte godt synlig for publikum eller menighet, og spille piano. Pen i klærne, kaster skoene ;-)

Hehe, da er det ikke så greit i de kirkene som har orgel foran, da :D

Skrevet

Dåp, brylupp, konfirmasjon.

Som majoriteten har svart, i dåp, bryllup, begravelse... har også vært der på skoleavslutninger og sånn, men det er det slutt på nå. Ellers så hender det jeg går inn i en kirke for å se. F.eks. Domkirka i Stavanger.. liker å gå inn der. Er så fint. Men er ikke kristen.

Skrevet

Jeg går helst ikke i kirken når det er barnedåp, begravelse, bryllup etc. engang. Bare hvis det er noen jeg kjenner veldig godt, som ville tatt seg nær om jeg ikke gjorde det.

Ellers kan jeg godt oppholde meg i en kirke utenom gudstjeneste.

"....................................."

Gjest dy meg...
Skrevet

selvsagt, om ungen begynner å bråke, så må de jo gå ut med dem. Men at de tusler stille og ser litt på folk og sånn, DET må de få lov til.

Kirka burde rettet budskapet sitt mer mot barna, slik at det ble mer moro å gå dit. Det er tross alt de som skal "føre den videre".

I Lillestrøm, da datteren min ble døpt, hadde vi en prest som rettet alt mot barna. Han fikk dem til å komme og sette seg fremst, snakket på en måte som de forsto og syntes var interessant, lot dem stille spørsmål - og vi sang nyere salmer som ikke var av den gamle skolen.

Suksess!

Hva er kirkas budskap?

Sorry, kunne ikke

Skrevet

Hva er kirkas budskap?

Sorry, kunne ikke

Det gidder jeg ikke svare på altså. Jeg kan ikke belære ungene mine om kristendommen, det føles helt feil for meg, men presten kan dersom han snakker et språk som barna forstår.

Du skjønte nok hva jeg mente.

Skrevet

Jeg går helst ikke i kirken når det er barnedåp, begravelse, bryllup etc. engang. Bare hvis det er noen jeg kjenner veldig godt, som ville tatt seg nær om jeg ikke gjorde det.

Ellers kan jeg godt oppholde meg i en kirke utenom gudstjeneste.

"....................................."

En tom kirke gir meg den aller beste opplevelsen... går jeg derimot til en gudstjeneste føler jeg meg utafor og mistillpasset..

Vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg personlig har det sånn, uansett synes jeg naturen gir meg den beste opplevelsen om jeg skal snakke om noe "gudommelig" ;-)

ps.. er ikke selv spesiellt "religiøs" etter normene de kristne setter.-) men jeg bestemmer selv hva jeg tror på og ikke:-)

Skrevet

Hehe, da er det ikke så greit i de kirkene som har orgel foran, da :D

Alle de tre kirkene jeg pleier å være innom, har orgellemmen bak - og diskret adkomst, hehehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...