Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg tynnet ut bjørketrærne i hagen og luket ugress. *stolt* Men hanskene klarte ikke å holde unna brenneslene. Det svir sånn på hånden min. Hvor lenge svir det? Noen tips for å lette det verste?

Alle gode råd mottas med takk.

Skrevet

Herrejesusmaria, jeg leste 'Kuttet tærne'. Ulp.

Det beste trikset jeg vet mot brenneslebrent hud, er spytt.

Skrevet

Aloe vera-gele. :)

Det pleier å hjelpe veldig bra på sånt.

Så flink du har vært, forresten! :-D

Skrevet

Jeg er glad jeg ikke kuttet tærne, ja. Jeg konset intens hele tiden for å skille fingre og tær fra kvister, så det gikk bra. ;o)

Takk for tips. *gnir spytt på hånden og venter i spenning*

Gjest papirtiger
Skrevet

Hehe...leste det samme.

Svakt eddikvann vil kanskje hjelpe

Skrevet

Aloe vera-gele. :)

Det pleier å hjelpe veldig bra på sånt.

Så flink du har vært, forresten! :-D

Aloe vera krem ser jeg anbefalt for det meste. Jeg har det ikke i hus, men skjønner jeg må kjøpe det.

Takk for tips!

Og jeg er veldig fornøyd med egen innsats, altså. Det er ikke så mange ganger i løpet av sommeren, men når jeg først setter i gang, går det unna! :o)

Skrevet

Hehe...leste det samme.

Svakt eddikvann vil kanskje hjelpe

Ok, takk, prøver det. Spytt hjalp ikke tilfredsstillende. Epleeddikk er sikkert greit.

Skrevet

Aloe vera krem ser jeg anbefalt for det meste. Jeg har det ikke i hus, men skjønner jeg må kjøpe det.

Takk for tips!

Og jeg er veldig fornøyd med egen innsats, altså. Det er ikke så mange ganger i løpet av sommeren, men når jeg først setter i gang, går det unna! :o)

Ja, aloe vera hjelper på det meste. Kjøp geleen, ikke krem. Geleen er mer ren aloe, og det hjelper best.

F eks et merke som heter Jason, fås ihvertfall på helsekostforretninger, og Vita tror jeg.

Jeg bruker aloe vera på alt mulig jeg. :)

Bl.a. har jeg en liten prøveflaske i veska, som kommer godt med når jeg er ute. F eks sist på stranda, da jeg brant meg på brennmanet og kunne døyve sviingen med aloe vera-gele fra den lille flasken. :)

Skrevet

Ja, aloe vera hjelper på det meste. Kjøp geleen, ikke krem. Geleen er mer ren aloe, og det hjelper best.

F eks et merke som heter Jason, fås ihvertfall på helsekostforretninger, og Vita tror jeg.

Bl.a. har jeg en liten prøveflaske i veska, som kommer godt med når jeg er ute. F eks sist på stranda, da jeg brant meg på brennmanet og kunne døyve sviingen med aloe vera-gele fra den lille flasken. :)

Takk, tipset er notert. Det gjelder kanskje for myggstikk også, da?

Skrevet

Takk, tipset er notert. Det gjelder kanskje for myggstikk også, da?

Hjelper nok der også, ja. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Å jøsses, jeg leste at du hadde kuttet tærene.

*mumle, blir briller det neste tro*

Gjest Shira12
Skrevet

He he, jeg leste det samme.

Og svarte jo såklart på hovedinnlegget, hadde ikke lest tråden, ramlet inn fra 100 nyeste.

Gjest papirtiger
Skrevet

Har du ikke sett Friends? Det som hjelper mot brannmanet er tiss :D

Skrevet

Trodde også du hadde kuttet tærne....;) Aloe vera gele!

Skrevet

Har du ikke sett Friends? Det som hjelper mot brannmanet er tiss :D

lol virkelig?

hehe den episoden har jeg visst ikke fått med meg. :)

Gjest papirtiger
Skrevet

lol virkelig?

hehe den episoden har jeg visst ikke fått med meg. :)

Hehe, den var skikkelig morsom.

Det er ammoniakken i urinen som hjelper.

Skrevet

Å jøsses, jeg leste at du hadde kuttet tærene.

*mumle, blir briller det neste tro*

*flirer av mumlingen*

Skrevet

Trodde også du hadde kuttet tærne....;) Aloe vera gele!

Jeg ser at det lett kan forveksles. Da hadde jeg sannlig skrevet inn for å få sympatierklæringer, gitt.

Gjest Halling
Skrevet

Den giften disse avgir inneholder histaminer, så et antihistamin burde hjelpe, men fins det som krem?

For å dempe svie , kan du vaske med en bomullsdott fuktet med sinksalve.

- Du kan også legge på en kald kompress til smerten er borte. Xylokain kan også benyttes.

En av vår tids hvite hekser, Dannie Druehyld, påstår at brennesle motvirker all trolldom, så hvis noen skaper deg om til en frosk, kan et brennesleblad i lommen gjøre deg til prinsesse igjen!

Skrevet

Den giften disse avgir inneholder histaminer, så et antihistamin burde hjelpe, men fins det som krem?

For å dempe svie , kan du vaske med en bomullsdott fuktet med sinksalve.

- Du kan også legge på en kald kompress til smerten er borte. Xylokain kan også benyttes.

En av vår tids hvite hekser, Dannie Druehyld, påstår at brennesle motvirker all trolldom, så hvis noen skaper deg om til en frosk, kan et brennesleblad i lommen gjøre deg til prinsesse igjen!

Xylokain fant jeg faktisk frem til i medisinskapet i ren desperasjon. Det hjalp! Takk for nyttige tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...