Maggi Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Nå har jeg tynnet ut bjørketrærne i hagen og luket ugress. *stolt* Men hanskene klarte ikke å holde unna brenneslene. Det svir sånn på hånden min. Hvor lenge svir det? Noen tips for å lette det verste? Alle gode råd mottas med takk. 0 Siter
favn Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Herrejesusmaria, jeg leste 'Kuttet tærne'. Ulp. Det beste trikset jeg vet mot brenneslebrent hud, er spytt. 0 Siter
amber sun Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Aloe vera-gele. Det pleier å hjelpe veldig bra på sånt. Så flink du har vært, forresten! :-D 0 Siter
Maggi Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Herrejesusmaria, jeg leste 'Kuttet tærne'. Ulp. Det beste trikset jeg vet mot brenneslebrent hud, er spytt. Jeg er glad jeg ikke kuttet tærne, ja. Jeg konset intens hele tiden for å skille fingre og tær fra kvister, så det gikk bra. ;o) Takk for tips. *gnir spytt på hånden og venter i spenning* 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Herrejesusmaria, jeg leste 'Kuttet tærne'. Ulp. Det beste trikset jeg vet mot brenneslebrent hud, er spytt. Hehe...leste det samme. Svakt eddikvann vil kanskje hjelpe 0 Siter
Maggi Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Aloe vera-gele. Det pleier å hjelpe veldig bra på sånt. Så flink du har vært, forresten! :-D Aloe vera krem ser jeg anbefalt for det meste. Jeg har det ikke i hus, men skjønner jeg må kjøpe det. Takk for tips! Og jeg er veldig fornøyd med egen innsats, altså. Det er ikke så mange ganger i løpet av sommeren, men når jeg først setter i gang, går det unna! ) 0 Siter
Maggi Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Hehe...leste det samme. Svakt eddikvann vil kanskje hjelpe Ok, takk, prøver det. Spytt hjalp ikke tilfredsstillende. Epleeddikk er sikkert greit. 0 Siter
amber sun Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Aloe vera krem ser jeg anbefalt for det meste. Jeg har det ikke i hus, men skjønner jeg må kjøpe det. Takk for tips! Og jeg er veldig fornøyd med egen innsats, altså. Det er ikke så mange ganger i løpet av sommeren, men når jeg først setter i gang, går det unna! ) Ja, aloe vera hjelper på det meste. Kjøp geleen, ikke krem. Geleen er mer ren aloe, og det hjelper best. F eks et merke som heter Jason, fås ihvertfall på helsekostforretninger, og Vita tror jeg. Jeg bruker aloe vera på alt mulig jeg. Bl.a. har jeg en liten prøveflaske i veska, som kommer godt med når jeg er ute. F eks sist på stranda, da jeg brant meg på brennmanet og kunne døyve sviingen med aloe vera-gele fra den lille flasken. 0 Siter
Maggi Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Ja, aloe vera hjelper på det meste. Kjøp geleen, ikke krem. Geleen er mer ren aloe, og det hjelper best. F eks et merke som heter Jason, fås ihvertfall på helsekostforretninger, og Vita tror jeg. Jeg bruker aloe vera på alt mulig jeg. Bl.a. har jeg en liten prøveflaske i veska, som kommer godt med når jeg er ute. F eks sist på stranda, da jeg brant meg på brennmanet og kunne døyve sviingen med aloe vera-gele fra den lille flasken. Takk, tipset er notert. Det gjelder kanskje for myggstikk også, da? 0 Siter
amber sun Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Takk, tipset er notert. Det gjelder kanskje for myggstikk også, da? Hjelper nok der også, ja. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Å jøsses, jeg leste at du hadde kuttet tærene. *mumle, blir briller det neste tro* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Herrejesusmaria, jeg leste 'Kuttet tærne'. Ulp. Det beste trikset jeg vet mot brenneslebrent hud, er spytt. He he, jeg leste det samme. Og svarte jo såklart på hovedinnlegget, hadde ikke lest tråden, ramlet inn fra 100 nyeste. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Ja, aloe vera hjelper på det meste. Kjøp geleen, ikke krem. Geleen er mer ren aloe, og det hjelper best. F eks et merke som heter Jason, fås ihvertfall på helsekostforretninger, og Vita tror jeg. Jeg bruker aloe vera på alt mulig jeg. Bl.a. har jeg en liten prøveflaske i veska, som kommer godt med når jeg er ute. F eks sist på stranda, da jeg brant meg på brennmanet og kunne døyve sviingen med aloe vera-gele fra den lille flasken. Har du ikke sett Friends? Det som hjelper mot brannmanet er tiss 0 Siter
Gjest vendi Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Trodde også du hadde kuttet tærne.... Aloe vera gele! 0 Siter
amber sun Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Har du ikke sett Friends? Det som hjelper mot brannmanet er tiss lol virkelig? hehe den episoden har jeg visst ikke fått med meg. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 lol virkelig? hehe den episoden har jeg visst ikke fått med meg. Hehe, den var skikkelig morsom. Det er ammoniakken i urinen som hjelper. 0 Siter
Maggi Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Å jøsses, jeg leste at du hadde kuttet tærene. *mumle, blir briller det neste tro* *flirer av mumlingen* 0 Siter
Maggi Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Trodde også du hadde kuttet tærne.... Aloe vera gele! Jeg ser at det lett kan forveksles. Da hadde jeg sannlig skrevet inn for å få sympatierklæringer, gitt. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Den giften disse avgir inneholder histaminer, så et antihistamin burde hjelpe, men fins det som krem? For å dempe svie , kan du vaske med en bomullsdott fuktet med sinksalve. - Du kan også legge på en kald kompress til smerten er borte. Xylokain kan også benyttes. En av vår tids hvite hekser, Dannie Druehyld, påstår at brennesle motvirker all trolldom, så hvis noen skaper deg om til en frosk, kan et brennesleblad i lommen gjøre deg til prinsesse igjen! 0 Siter
Maggi Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 Den giften disse avgir inneholder histaminer, så et antihistamin burde hjelpe, men fins det som krem? For å dempe svie , kan du vaske med en bomullsdott fuktet med sinksalve. - Du kan også legge på en kald kompress til smerten er borte. Xylokain kan også benyttes. En av vår tids hvite hekser, Dannie Druehyld, påstår at brennesle motvirker all trolldom, så hvis noen skaper deg om til en frosk, kan et brennesleblad i lommen gjøre deg til prinsesse igjen! Xylokain fant jeg faktisk frem til i medisinskapet i ren desperasjon. Det hjalp! Takk for nyttige tips! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.