Gå til innhold

Søvn

Gjest søvnløs hver natt

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløs hver natt
Skrevet

er det skadelig å sove bare 4-5 timer hver eneste natt?

Gjest Kari kenguru
Skrevet

Det er for lite, og du bør gå til lege og fortelle om problemet.

Skrevet

Jeg sover ikke særlig mer i perioder, men føler meg ikke særlig skadet. Kommer vel litt an på grunnen til at du ikke sover mer. Noen trenger mindre søvn enn andre, i ukedagene sover jeg lite, men så tar jeg det igjen i helgene. Har heldigvis to gutter som liker å sove lenge når de har fri også.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

Jeg sover ikke særlig mer i perioder, men føler meg ikke særlig skadet. Kommer vel litt an på grunnen til at du ikke sover mer. Noen trenger mindre søvn enn andre, i ukedagene sover jeg lite, men så tar jeg det igjen i helgene. Har heldigvis to gutter som liker å sove lenge når de har fri også.

Du kan godt nøye deg med 4 timers søvn i en periode, men ikke hver eneste natt. Da er det noe som ikke stemmer. Ingen våkner opp etter fire timers søvn og føler seg uthvilt uke etter uke.

Skrevet

Du kan godt nøye deg med 4 timers søvn i en periode, men ikke hver eneste natt. Da er det noe som ikke stemmer. Ingen våkner opp etter fire timers søvn og føler seg uthvilt uke etter uke.

nei det er det jeg sier, jeg må ta det igjen i helgene. I ukedagene sliter jeg med å komme meg tidlig i seng, blir alltid sittende oppe, syns det er så deilig med noen timer for seg selv etter at barna har sovnet, og vips så er klokken altfor mye. Trenger nok mer søvn nå når det går mot høst, men da legger forhåpentligvis ungene seg tidligere også.

Gjest Også søvnløs
Skrevet

Har samme problem. Men kan sove mindre enn det.. er aldri utvhilt, og det er tungt når man har ei datter å skal ta seg av.

Jeg sov 2 timer i natt, ikke noe i går natt, 3 timer før det, og 1 time natta før det igjen..

Bare et eksempel på mine netter..

Og jeg får aldri sove ut... fikk sove ut ei helg, og da sov jeg 23 timer..var enda ikke uthvilt da.

Hva skal man gjøre da? Finnes det ikke noe sovetabletter eller energipiller man kan få??

Trenger det!

Gjest søvnløs hver natt
Skrevet

Jeg skal be legen om å få prøve Melantonin. Søvnløsheten henger nok sammen med en depresjon eller er det depresjonen som kommer pga lite søvn??

Slitsomt er det i allefall å aldri være uthvilt.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

Jeg skal be legen om å få prøve Melantonin. Søvnløsheten henger nok sammen med en depresjon eller er det depresjonen som kommer pga lite søvn??

Slitsomt er det i allefall å aldri være uthvilt.

Søvnløshet kommer oftest som følge av depresjon, og det blir en ond sirkel siden det forverrer depresjonen. Snakk med lege, det kan godt hende at det er depresjonen som må behandles.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

nei det er det jeg sier, jeg må ta det igjen i helgene. I ukedagene sliter jeg med å komme meg tidlig i seng, blir alltid sittende oppe, syns det er så deilig med noen timer for seg selv etter at barna har sovnet, og vips så er klokken altfor mye. Trenger nok mer søvn nå når det går mot høst, men da legger forhåpentligvis ungene seg tidligere også.

Slik du beskriver det så går det greit når du er ung og frisk, men ikke når du blir eldre. Det blir ofte slik når en jobber og har barn og hus i tillegg. Innleggsskriver sover ikke mere enn fire timer hver natt, uansett tid til å sove og det er altfor lite.

Gjest hva med dette?
Skrevet

Hva med å prøve Q10?

Nå er jeg trøtt om kvelden, sover godt om natten og er uthvilt om morgenen.

Kjøpe en liten pakke og prøv. Om du ikke merker noe etter en ukes tid, så er det ikke dette du trenger.

Har anbefalt den til mange og nesten alle får samme effekten.

Kroppen produserer selv Q10, men om den produserer for lite, så kan man få slike problemer.

Lykke til uansett hva du prøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...