Gå til innhold

hvor mye trenger mann i mnd..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble bråt enslig med 2 små barn..og selv om mann føler segaldri så forlatt, sipper oggriner, så kommer redselen for ikke å klare seg krypende..:-(

Regnet ut at etter at lån, husleie, barnehage, støm + div utgifter, så har jeg igjen ca 8000. dette skal da holde til mat, bensin, bomring, klær og div..

Går det?...hva har dere andre?

Skrevet

Du har tatt med at du har rett på tilskudd til barnetilsyn? En barnetrygd ekstra? Og evt. overgangsstønad?

Jeg har rundt 6000,- til mat, klær, buss (har ikke bil) og andre uforutsette utgifter i mnd for meg og 2 små (på deltid) og det går greit det.

Skrevet

Du har tatt med at du har rett på tilskudd til barnetilsyn? En barnetrygd ekstra? Og evt. overgangsstønad?

Jeg har rundt 6000,- til mat, klær, buss (har ikke bil) og andre uforutsette utgifter i mnd for meg og 2 små (på deltid) og det går greit det.

Ja...har tatt med alt.. Vært enslig en gang før oxo, men det begynner jo å bli en stund siden...

Forhåpentligvis så vil dette gå økonomisk da....merker jeg blir helt uvell av tanken på å skulle klare meg helt selv igjen:-(....men må man så må man..

Skrevet

da har du 2000 mer enn oss..... - på en god måned har vi 6000, noeganger bare 3000 - --:-)

Gjest piazzapopolo
Skrevet

Du er kvinne, ikke sant?Rart du ikke da er mer interessert i hva du selv trenger i mnd, i stedet for å spørre hva en mann trenger? *LER*

Det skrives "man". Meningen blir ganske annerledes når du skriver "mann".

Gjest lavtlønna
Skrevet

Da er du heldig. Vi har knapt 4000 til mat og klær, men er en voksen og tenåring(kan sikkert sammenliknes med to småttinger når det gjelder forbruk)

Skrevet

Du er kvinne, ikke sant?Rart du ikke da er mer interessert i hva du selv trenger i mnd, i stedet for å spørre hva en mann trenger? *LER*

Greit..og takk for opplysningen.

Ørkenvandreren
Skrevet

Ja, himmel og hav...

8.000,- igjen etter alle de faste utgiftene du ramser opp.....

Du bør kunne ha det meget komfortabelt i mine øyne...

Gjest Mamma til ei jente på 18 mnd
Skrevet

Å herregud..nå fikk jeg panikk her..hehe..

Etter husleie (som er eneste "lånet" mitt) har jeg igjen 3000 kr.. Dette skal gå til strøm, telefon, klær, bensin og mat.

JEg har ei datter.

Er også redd jeg ikke skal klare meg. Men..jeg får det til hver måned, og vi har et flott hus og lever helt fint.

Men man må lære seg å prioritere, og klare seg etter det man har.

Skrevet

Å herregud..nå fikk jeg panikk her..hehe..

Etter husleie (som er eneste "lånet" mitt) har jeg igjen 3000 kr.. Dette skal gå til strøm, telefon, klær, bensin og mat.

JEg har ei datter.

Er også redd jeg ikke skal klare meg. Men..jeg får det til hver måned, og vi har et flott hus og lever helt fint.

Men man må lære seg å prioritere, og klare seg etter det man har.

Javisst går det! :) om man er flink til å fylle fryseren og skap med mat og hermetikk, og lage maten selv -- jeg vet hvor lett det er å spise ute når man syns man har råd til det - og VIPS - bare man stikker nesa ut så har 1000 kr gått jo!.

Men for tiden så nisparer jeg til ferier etc. - og derfor har jeg bestem at 3000 skal vi klare oss på - - i mat - 6 personer - det går med et vræl :)

Da er ikke bensin og klær og sånn med altså...

Skrevet

Jeg tror de fleste her forsto hva yellow mente! Men du får det kanskje bedre selv når du kan rette det andre skriver....

Skrevet

Klart det går :o)

Jeg har mindre enn deg men bare en unge boende hjemme nå men du klarer deg sikkert fint på 8000. Det høres nesten litt luksus ut ;o)

Gjest piazzapopolo
Skrevet

Jeg tror de fleste her forsto hva yellow mente! Men du får det kanskje bedre selv når du kan rette det andre skriver....

Jeg og forsto hva hun mente, det var komikken i feilskrivingen jeg satte mest pris på.

Skrevet

Det bør gå greit.

Vi er to voksne og halvannet barn; og klarer oss på noe mindre enn det du har i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...