Gå til innhold

Klarer ikke stumpe røyken før operasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bukplastikk om en uke, men klarer ikke slutte å røyke..Skulle egentlig slutte 3 uker før operasjonen, og nå er det bare en uke igjen.. Hvor viktig er det egentlig å slutte?

Hadde en bukplastikk mens jeg røkte for 7 år siden, det gikk bra. Men kroppen har kanskje forandret seg siden da..

Noen andre røkere som har lagt seg under kniven selv om røyken ikke er stumpet?

Gjest stump den i dag!
Skrevet

Du kan få komplikasjoner etter operasjonen, og det kan ta tid å gro. Stump røyken!

Skrevet

Spis saltstenger - da får du den "pinnefølelsen" i fingrene også. -og drikk masse kaffe.

Kjøttet ditt får ikke nok blodtilførsel om du røker - og du kan begynne å råtne - rett og slett - jeg tuller ikke.

Gjest Jente på 22 år som har operert
Skrevet

Du kan få komplikasjoner etter operasjonen, og det kan ta tid å gro. Stump røyken!

Jeg tok en brystoperasjon for ikke så lenge siden. Klarte heller ikke å stumpe røyken.. Men røykte ikke dagen før og samme dag som jeg skulle opereres, sånn at det iallefall var ute av blodet.

Jeg fikk ikke noe komplikasjoner, MEN det kan jo skje!

Prøv å stump røyken da. Klarer du ikke, så kutt litt ned iallefall..det er bedre enn å røyke mye da..

Du får ha lykke til!

Skrevet

tenk å være så avhengig da gitt! svake menneske! *nynner*

Gjest papirtiger
Skrevet

Tja...jeg vet om kirurger som ikke ville operert hvis de visste at du fortsat røyker. Og det er ikke uten grunn..

Når du røyker så er blodtilførselen så dårlig at du i beste fall får stygge arr, i verste fall så dør vevet.

Gjest at du tør
Skrevet

At du tørr !!! Fatter det ikke. Du kan jo risikere å se 10 ganger verre ut etter operasjonen, og det bare fordi du ikke gidder slutte å røyke.

Skrevet

De sier det sikkert bare for å være ekle mot deg, tror du ikke?

Gjest viktig mht anestesien
Skrevet

Vær ihvertfall helt ærlig om hvor mye nikotin du har fått i deg i de tre siste ukene før operasjonen, det er viktig informasjon til anestesilegen og kirurgen.

Det er jo din egen sikkerhet du gambler med, det er ikke andre enn deg selv det går ut over hvis du ikke sier fra til legen(e).

Skrevet

Hjelper det hvis jeg klarer å slutte nå? Da blir det litt over en uke uten røyk i kroppen.

Gjest gladiol
Skrevet

Tja...jeg vet om kirurger som ikke ville operert hvis de visste at du fortsat røyker. Og det er ikke uten grunn..

Når du røyker så er blodtilførselen så dårlig at du i beste fall får stygge arr, i verste fall så dør vevet.

"I bestefall får du stygge arr, i verste fall så dør vevet."

Det var da volsomt til dom du gir en stakkars røyker og det verste er at det er ikke sant engang!

Kjenner flere som røykte til samme dag og som har hatt en helt normal helingsprosess etter inngrepet.

Men, alle anbefaler selvfølgelig at en slutter å røyke og vet at det er større risiko og vanskeligere groforhold

for røykere pga. dårligere blodsirkulasjon.

Gjest papirtiger
Skrevet

"I bestefall får du stygge arr, i verste fall så dør vevet."

Det var da volsomt til dom du gir en stakkars røyker og det verste er at det er ikke sant engang!

Kjenner flere som røykte til samme dag og som har hatt en helt normal helingsprosess etter inngrepet.

Men, alle anbefaler selvfølgelig at en slutter å røyke og vet at det er større risiko og vanskeligere groforhold

for røykere pga. dårligere blodsirkulasjon.

Er det ikke sant sier du?

Da kan du sikkert gi meg en kilde til det også?

Det er slettes ikke uvanlig at vevet dør. (Vet du hva vev er tro..?)

Gjest gladiol
Skrevet

Er det ikke sant sier du?

Da kan du sikkert gi meg en kilde til det også?

Det er slettes ikke uvanlig at vevet dør. (Vet du hva vev er tro..?)

Ja da, jeg vet hva vev er for noe. Litt har jeg fått med meg både fra grunnskolen og fagutdannelsen innen helsesektoren.

Jeg sier ikke at slike ting ikke kan forekomme, men motsier din påstand om at det "i beste fall blir stygge arr".

Jeg har ikke behov for å dokumentere noe som helst overfor deg,

men trenger ikke å gå lenger enn til meg selv.

Tok en mageplastikk for 4 år siden og her finnes det ikke stygge arr, sev om inntaket av sigaretter lå fra 15-20 pr. dag.

Gikk til fastlegen på etterkontrollene da det var langt å reise til klinikken og han bemerket flere ganger hvor pent det grodde og hvor bra jobb som var utført.

Hilsen en som ikke har stygge arr, selv om du påstår det...

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja da, jeg vet hva vev er for noe. Litt har jeg fått med meg både fra grunnskolen og fagutdannelsen innen helsesektoren.

Jeg sier ikke at slike ting ikke kan forekomme, men motsier din påstand om at det "i beste fall blir stygge arr".

Jeg har ikke behov for å dokumentere noe som helst overfor deg,

men trenger ikke å gå lenger enn til meg selv.

Tok en mageplastikk for 4 år siden og her finnes det ikke stygge arr, sev om inntaket av sigaretter lå fra 15-20 pr. dag.

Gikk til fastlegen på etterkontrollene da det var langt å reise til klinikken og han bemerket flere ganger hvor pent det grodde og hvor bra jobb som var utført.

Hilsen en som ikke har stygge arr, selv om du påstår det...

Oj, du jobber i helsevesenet (og har en viss utdanning) og fortsatt forteller du slike historier?

Jaja, jeg vet om flere som levde til de var 90 selv om de røyket 90 om dagen. Røyking kan ikke være farlig i følge logikken til deg og mange andre..

Gjest gladiol
Skrevet

Oj, du jobber i helsevesenet (og har en viss utdanning) og fortsatt forteller du slike historier?

Jaja, jeg vet om flere som levde til de var 90 selv om de røyket 90 om dagen. Røyking kan ikke være farlig i følge logikken til deg og mange andre..

Du begynner å ro febrilsk nå. Jeg har aldri sagt at røyken ikke er farlig!

Anbefaler deg å gå tilbake til de påstandene du kom med, tyder på at du ikke er klar over hva du selv har skrevet.

Gjest papirtiger
Skrevet

Du begynner å ro febrilsk nå. Jeg har aldri sagt at røyken ikke er farlig!

Anbefaler deg å gå tilbake til de påstandene du kom med, tyder på at du ikke er klar over hva du selv har skrevet.

Ro febrilsk? Snakk for deg selv menneske, det er du som sier at røyking ikke gjør at groforhold blir dårligere. Selv om DU hadde flaks, så behøver ikke alle å ha det. De som røyker får styggere arr enn de som ikke gjør det. Motbevis den påstanden, og alle lærebøker må omskrives.

Gjest gladiol
Skrevet

Ro febrilsk? Snakk for deg selv menneske, det er du som sier at røyking ikke gjør at groforhold blir dårligere. Selv om DU hadde flaks, så behøver ikke alle å ha det. De som røyker får styggere arr enn de som ikke gjør det. Motbevis den påstanden, og alle lærebøker må omskrives.

En siste gang til en som tydeligvis har vanskelig for å oppfatte hva som blir skrevet.

Du påstår at "alle røykere i bestefall får stygge arr" etter en mageplastikk.

Det er det jeg sier ikke er riktig. Det går faktisk ann å ikke få stygge arr, selv om en røyker.

Som nevt tidligere så er arrene mine veldig fine. En venninne av meg samt to bekjente, alle røykere, har heller ikke stygge arr.

Du tillegger meg de

merkeligste påstander som jeg ikke gidder å kommentere noe mer.

Håper de som er her inne er litt mer oppegående enn det du er i forhold til å kunne lese hva som virkelig blir skrevet.

Mitt engasjement i denne saken er avsluttet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...