Gå til innhold

Forskyve mensen med Synfase

Anbefalte innlegg

Gjest teatrika

Jeg skal på tur, og har regnet meg fram til at jeg skal ha mensten den helgen. Jeg tar siste p-pille (Synfase) på tirsdag, og får derfor blødning på onsdag. Har jeg med Synfase mulighet til å utsette mensen en uke, og i så fall hvordan gjøres dette? Eller må jeg til lege å få de tablettene som utsetter mensen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194281-forskyve-mensen-med-synfase/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest teatrika

Fortsett på nytt brett og vent med mensen til neste gang.

Nei, det funker ikke på Synfase nemlig...det er det som er problemet. TROR jeg må begynne på de tablettene i midten (fra dag åtte og utover) men det var dette jeg tenkte jeg skulle få bekreftet før jeg begynte med det:-)

Mette Moen, Gynekolog

Synfase er ikke så velegnet til å utsette mensen med fordi den inneholder ulike hormonkonsentrasjoner. Du kan fortsette med piller fra et nytt brett. Sikrest er det da å ta de hvite –sterkeste- tabletter for å utsette. Sikkerheten er like stor.

Jeg håper det går bra, god tur og vennlig hilsen fra Mette H Moen

Gjest teatrika

Synfase er ikke så velegnet til å utsette mensen med fordi den inneholder ulike hormonkonsentrasjoner. Du kan fortsette med piller fra et nytt brett. Sikrest er det da å ta de hvite –sterkeste- tabletter for å utsette. Sikkerheten er like stor.

Jeg håper det går bra, god tur og vennlig hilsen fra Mette H Moen

Så det du sier er at jeg ikke har noen garanti for at dette vil utsette mensen? Derfor er det da vel sikrere for meg om jeg får en resept på de tablettene som brukes til å utsette mensen med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...