Gå til innhold

Jeg er så redd !!!!! Så ufattelig redd.

Anbefalte innlegg

Gjest MumbaJente 26

eg har alltid hatt fine og gode tenner så jeg har bare hatt et minihull når jeg var 14.

Jeg har ikke vært hos tannlegen på 7 år og har nått fått tannverk.

Jeg skjønner jo at jeg må til tannlegen, men jeg har så forbanna tannlegefobi at tanken gjør meg helt kvalmen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre - jeg er så himla redd! For i tillegg til vanlig tannlegefobi, så har jeg SINNSYKT sterkt sprøytes skrekk!

Og jeg regner med at jeg må jo bedøves, og svære sprøyter i kjeften.. det går bare ikke :(

Sist jeg tok sprøyte, måtte jeg ha embla plaster på armen, jeg hyperventilerte og gråt hysterisk. Det er ikke noe jeg kan for, jeg er bare livredd!

Hvordan skal jeg klare å gå til en tannlege da?!

Fortsetter under...

Å ta bedøvelse hos tannlegen er ikke bestandig noe du må.

Jeg måtte ha bedøvelse før,men så fant jeg ut at jeg skulle prøve uten bedøvelse en gang og siden har det blitt uten den fæle sprøyta.

Godt etterpå også å slippe å være hoven i munnen.

Jeg bruker aldri (med mindre noe skal trekkes) bedøvelse hos tannlegen. Synes sprøytas effekt etterpå (følelsesløs munn og sikkel) er så guffen, og SÅ vondt er det meste dog ikke.

Imidlertid leste jeg for en tid tilbake om at tannleger nå tar i bruk et nytt bedøvelsesmiddel på spray(??) Kanskje det er noe for deg å sjekke ut?

Gjest Mumba Jente 26

Å ta bedøvelse hos tannlegen er ikke bestandig noe du må.

Jeg måtte ha bedøvelse før,men så fant jeg ut at jeg skulle prøve uten bedøvelse en gang og siden har det blitt uten den fæle sprøyta.

Godt etterpå også å slippe å være hoven i munnen.

Jeg tok ikke sprøyte når de borret i det ene hullet jeg har, men det var visst et knøttlite hull - og det gjorde vondt nok!

NÅ må jeg jo ha et digert hull og det må jo gjøre sykt vondt å borre i! :(

Jeg tok ikke sprøyte når de borret i det ene hullet jeg har, men det var visst et knøttlite hull - og det gjorde vondt nok!

NÅ må jeg jo ha et digert hull og det må jo gjøre sykt vondt å borre i! :(

Det går an å prøve uten bedøvelse først å gjør det innmari vondt så tar du bedøvelse.

Det sa tannlegen til meg en gang og siden har jeg vært uten bedøvelse.

Ja jeg er en gjenganger hos tannlegen!

Finn en tannlege som bruker den nye bedøvelsesmetoden - the wand/tryllestaven!

Den skal være smertefri, hørte jeg, så i dag fant jeg meg en tannlege som hadde en slik i stedet for sånn steinaldersprøyte.

Anbefales! Jeg mener det, jeg kjente overhodet INGEN VERDENS TING!

• 2 uker senere...

Annonse

Håper du har fått vært hos tannlegen nå!

Hvis ikke, så kan du snakke med fastlegen din om tannlegeangsten, slik at du kan få noen få sobril eller vivaltabletter som du kan ta rett før du skal til tannlegen. Da vil du sannsynligvis klare å håndtere situasjonen greit.

De fleste av oss misliker å gå til tannlegen (alle er glade når de kan gå derfra igjen!), og noen har sterk angst slik du beskriver. Det hjelper imidlertid å gå jevnlig til kontroll slik at man blir bedre kjent med både tannlegen og situasjonen - og som regel har man jo også null hull:-)

• 2 uker senere...
Gjest angelina999

Jeg er ikke plaget med særlig tannlegeskrekk,men tar bedøvelsessprøyta for ikke å få totalt skrekken om det skulle gjøre innmari vondt engang. Jeg vil heller være sikker. Ikke syns jeg sprøyta er noe vond heller,men dyr nok er den vertfall. Er det ikke noen tannleger som har "milde" narkoser på pasienter med hysterisk tannlegeskrekk også da? Mener jeg har hørt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...