Gå til innhold

Hva slags utvekster er det?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Sånne enorme, vortelignende utvekster, gjerne helt røde i fargen som bare finnes på babyer?

Satt og så på en sånn baby i parken i sted,med et par digre sånne vorter, i panna og på albuene..Ellers søt, men altså med veldig i øynefallende utvekster..Jeg har sett det før på babyer også..Tror ikke det er HELT uvanlig.

Hva er det for noe egentlig? Blir de kirurgisk fjernet?

Jeg vet av noen unger som hadde sånne som babyer, og som ikke har dem nå..og mystisk nok ikke noe arr heller..

Ingen voksne, eller store unger jeg har sett, har hatt noe som ligner..

Sånne digre greier må da lage arr om de fjernes kirurgisk? Og hvorfor tar man dem ikke med engang om de kan fjernes?(for de er jo sinnsykt uestetiske, og man tar jo gjerne korreksjonskirurgi på mindre oppsiktsvekkende ting..)

Det eneste logiske jeg komme på er at de kanskje faller av eller noe, men det er vel i grunn ikke særlig logisk det heller.

Jeg har selvfølgelig fintfølelse nok til å ikke spørre de det gjelder..

Siden jeg ble nysgjerig (på dette, av alle ting...;-)) motas forklaringer på fenomenet med takk.

Vet dere hva jeg mener? Hvordan har det seg at sånne digre greier (tydligvis) forsvinner sporløst?

:-)

Skrevet

Huff.. sånn har jeg aldri sett. Har ofte sett baby-utslett på små babyer (det er jo helt normalt), men ikke enorme vortelignende ting... :-o

Kanskje det var en hudsykdom? Eller allergi?

mil1365380270
Skrevet

Jordbær-ett-eller-annet. Slags fødselsmerke tror jeg. Mange som har det, ofte bare som små blodrøde flekker. Også er det sånne som du så. Men det blir borte av seg selv som regel.

laguna1365380434
Skrevet

Huff.. sånn har jeg aldri sett. Har ofte sett baby-utslett på små babyer (det er jo helt normalt), men ikke enorme vortelignende ting... :-o

Kanskje det var en hudsykdom? Eller allergi?

Jeg har sett det FLERE ganger..De har gjerne sånn 1-3 stykker..Også vips en dag er de borte..Uten arr eller noe..Meget mystisk..;-)

Veninna til moren min hadde en baby med sånne dingser på..Hun har jeg sett flere ganger etter at hun har blitt større..Ikke snev av arr! Og ikke har jeg hørt at hun lider av noen sykdom heller..

Men jeg får meg liksom ikke til å spørre.."Hva VAR de greiene ungen din hadde i trynet..Blærgh, de var stygge",liksom..;-) Det aner meg at det er noe en ikke snakker om.

Jeg skjønner ikke hva det er..Jeg synes det er mystisk at det finnes på store babyer..(alt annet digert og freaky ville man vel få tatt vekk?!)..Og ikke på de samme ungene senere..Når det ikke finnes arr!

Vel, jeg får bare leve i uvisshet, jeg lever nok med det..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jordbær-ett-eller-annet. Slags fødselsmerke tror jeg. Mange som har det, ofte bare som små blodrøde flekker. Også er det sånne som du så. Men det blir borte av seg selv som regel.

Aha..Takk! :-)

De blir borte av seg selv! Ante meg siden arrmangelen er litt mystisk..

De jegh snakker om er ikke flate da, det har jeg aldri sett, men svært utstående, røde, og ser ut til å være myke og gi etter, om du skjønner hva jeg mener.

Kjekt at de blir borte av seg selv..Den babyen jeg så i sted var veldig søt & blid, men det var LETT å fokusere på utveksten..Den var ENORM i forhold til det lille hodet.

Skrevet

Min yngste hadde en sånn i hode, men hun hadde så mye hår at den ikke var synlig.

Hematom eller noe kalles det, den vokser det første året som regel og siden forsvinner den helt. Mis sin forsvant da hun var halvannet tror jeg, jeg fulgte ikke så nøye med siden den var dekket av hennes tykke ravnsvarte manke.

laguna1365380434
Skrevet

Min yngste hadde en sånn i hode, men hun hadde så mye hår at den ikke var synlig.

Hematom eller noe kalles det, den vokser det første året som regel og siden forsvinner den helt. Mis sin forsvant da hun var halvannet tror jeg, jeg fulgte ikke så nøye med siden den var dekket av hennes tykke ravnsvarte manke.

Ah, takk for oppklaringen! :-)

Fint at de forsvinner av seg selv da! :-)

Jenta i parken i sted var supersøt, men jeg tenkte det måtte være dumt for henne å enten måtte ha den digre dingsen plassert midt i panna, eller tilsvarende diger arr samme sted.

Tenkte nesten at de kanskje gjorde det, siden jeg aldri har sett på annet en smårollinger, og ikke har sett arr..Men var litt usikker på om sånne digre ting kunne forsvinne helt av seg selv også.

:-)

mil1365380270
Skrevet

Aha..Takk! :-)

De blir borte av seg selv! Ante meg siden arrmangelen er litt mystisk..

De jegh snakker om er ikke flate da, det har jeg aldri sett, men svært utstående, røde, og ser ut til å være myke og gi etter, om du skjønner hva jeg mener.

Kjekt at de blir borte av seg selv..Den babyen jeg så i sted var veldig søt & blid, men det var LETT å fokusere på utveksten..Den var ENORM i forhold til det lille hodet.

Ser ut som det er masse blod inni. Har aldri sett store, men de er ganske iøyenfallende for det med den knallrøde fargen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...