Gå til innhold

Til Egypt med barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Egypt i nov/des 05
Skrevet

Har skrevet et innlegg på Reise-forum også, men der var det liksom ikke noe fart...

Altså, vi tenker oss til Egypt utpå høsten, men kjenner i grunnen ingen som har vært der.

Vil gjerne høre litt om hvordan Egypt er som ferieland, gode tips ang. oppholdssted og utflukter og ikke minst hvordan det er å ta med (små) barn dit.

Kan DU fortelle?

Skrevet

Var i Egypt for to år siden. Det var en fantastisk opplevelse, men noe frutrerende var turist-politiet som passet for godt på. Vi fikk oss en venn som gjerne ville vise oss litt av hans hjemland, og tok oss med til Kairo. Han kunne desverre ikke gå med oss på gata fordi politiet ofte anholdt ham og ville sende ham i fengsel, der de trodde han ”tok” penger fra oss, og også ”stjal” arbeidet fra guidene. Han var bare genuin gjestfri.

Vi fikk treffe familien hans, som da var veldig fattige iforhold til oss, men en mer gjestfri familie har jeg aldri opplevd. Jeg anbefaler dere å dra til Egypt, der jeg har hatt en av mine flotteste ferieopplevelser. Det er nok av de som vil lure dere til kjøp av varer og tjenester, men styrer dere unna de mest vanligste turist-attraksjonene vil dere oppleve et folk av et land som er stolt av sin historie, og gjerne vil vise dere hva de kan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...