Gå til innhold

Hvilken regning irriterer deg mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mitt vedkommende er det tv-lisensen og årsavgiften til bilen.

Skrevet

Jeg sitter her på DOL og drøyer det jeg egentlig skulle på nett for å gjøre; Betale regninger.

Her har jeg en for restskatt, en for studielån, en for barnehage...og litt bak i køen av regninger finner jeg den som dumpet ned i kassa i dag; TV-lisensen.

Den som irriterer meg mest er allikevel årsavgiften for bil. Makan til avgift som smaker surt. Rett borti gata har jeg nemlig en bompengeboks som avkrever meg 20 kroner hver gang jeg passerer!

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Regninger som ikke er selvforskyldt, altså såkalte "uforutsette utgifter", som fucker opp budsjettet mitt. Samme hva.

Skrevet

Jeg sitter her på DOL og drøyer det jeg egentlig skulle på nett for å gjøre; Betale regninger.

Her har jeg en for restskatt, en for studielån, en for barnehage...og litt bak i køen av regninger finner jeg den som dumpet ned i kassa i dag; TV-lisensen.

Den som irriterer meg mest er allikevel årsavgiften for bil. Makan til avgift som smaker surt. Rett borti gata har jeg nemlig en bompengeboks som avkrever meg 20 kroner hver gang jeg passerer!

Ja, den årsavgiften er SYK, SYK, SYK. Verstingen, helt klart.

Ellers irriterer det like mye hver gang strømregningen er betalt - vips, få dager etter dukker det opp en til. Har forbruk og nettleie hos to forskjellige selskaper, men det skulle man ikke tro så ENORME summer som begge får seg til å kreve uten å rødme.

Skrevet

Jeg synes det kjipeste er årsavgiften på bil og medisinregningene mine. De ville jeg gjerne vært foruten. Medisiner er dyrt og jeg kommer fort opp i 1000 kr mnd. Slik er det hvis man har feil diagnose.

Skrevet

Eiendomsskatt og tv lisens.

Den beste er huslånet for den er så lita!!

Skrevet

Jeg synes det kjipeste er årsavgiften på bil og medisinregningene mine. De ville jeg gjerne vært foruten. Medisiner er dyrt og jeg kommer fort opp i 1000 kr mnd. Slik er det hvis man har feil diagnose.

Det er jeg helt enig med deg i. Altfor mange har altfor høye medisinutgifter og behandlingsutgifter, som de ikke får refundert i det hele tatt selv om behandlingen er helt nødvendig. Mange minstepensjonister osv har jo ikke engang råd til å gå til legen! For ikke å snakke om medisiner, fysioterapi og tannlege!

Et plaster på såret er at man ihvertfall kan søke om skattefradrag hvis man har mange slike utgifter. Men det burde jo heller vært frikort, med lav egenandelstak, for ALL behandling!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tv-lisensen og strømregninga (har ikke bil)

Skrevet

TV-lisensen, helt klart!! Også f.eks.en elektriker-regning på noe som tok 1/2 time... på over 5000kr. Går det an da???

Skrevet

TV-lisensen, helt klart!! Også f.eks.en elektriker-regning på noe som tok 1/2 time... på over 5000kr. Går det an da???

Synes det er surt at parabol er så dyrt også :-( Me må ha det pga at me ikkje får inn nokon kanalar utan :-(

Skrevet

Synes det er surt at parabol er så dyrt også :-( Me må ha det pga at me ikkje får inn nokon kanalar utan :-(

Til gjengjeld så kan dere velge hvilke kanaler dere vil kjøpe kort til. Vi har kabeltv via CanalDigital og de fjerner mine favorittkanaler en for en uten at jeg kan påvirke det.

Skrevet

Til gjengjeld så kan dere velge hvilke kanaler dere vil kjøpe kort til. Vi har kabeltv via CanalDigital og de fjerner mine favorittkanaler en for en uten at jeg kan påvirke det.

Du kan velge å kutte ut kabel-tv og få deg parabol du og?

Skrevet

Du kan velge å kutte ut kabel-tv og få deg parabol du og?

Parabolantenner er ikke lov i borettslaget

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...