Gå til innhold

Hvilken regning irriterer deg mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den/de regningene som kommer brått og uventet når bankkontoen er tom...

Skrevet

Jeg har hverken bil eller lappen... så nrk-lisens er det verste.

Jeg bodde et år uten å betale lisensen, så gikk tv'en i stykker, og måtte jeg kjøpe ny, og noen uker etterpå kom regning fra nrk. Hmm, burde kjøpt tv'en i mor sitt navn i stedet :P

Skrevet

Jeg har hverken bil eller lappen... så nrk-lisens er det verste.

Jeg bodde et år uten å betale lisensen, så gikk tv'en i stykker, og måtte jeg kjøpe ny, og noen uker etterpå kom regning fra nrk. Hmm, burde kjøpt tv'en i mor sitt navn i stedet :P

Enda bedre å kjøpe i et navn til en person man ikke kan utstå;-) hehehe

*huske til neste gang* hihi

Gjest psykojenta
Skrevet

Årsavgiften og...telefonregninga(?)

Neida, telefonen er billig, 159 i mnd og 18kr i samleregning for siste halvåret er ikke verst.

TV-lisensen hadde sikkert vært skikkelig sur, men den har vi ikke fått noen år. Har en arve-tv som sikkert er 20 år gammel, og kommer ikke til å kjøpe tv i vårt navn når vi skaffer ny.

Gjest Anne Gro (30)
Skrevet

Studielånet, for det tar ALDRI slutt.

Skrevet

Årsavgiften og...telefonregninga(?)

Neida, telefonen er billig, 159 i mnd og 18kr i samleregning for siste halvåret er ikke verst.

TV-lisensen hadde sikkert vært skikkelig sur, men den har vi ikke fått noen år. Har en arve-tv som sikkert er 20 år gammel, og kommer ikke til å kjøpe tv i vårt navn når vi skaffer ny.

Lurt! (å ikke kjøpe i eget navn) den tabben gjorde jeg. Men kan nå slappe av på en annen måte, nå kan jeg åpne døren når det ringer på uten at jeg venter noen. Det gjorde jeg ikke før. hehe. Skrudde ned lyden på tv'en og satt muuusestille hehehe.

Skrevet

Barnehagen - som ikke har blitt noe billigere til tross for alle løftene. Det eneste som har skjedd er at vi har fått søskenmoderasjon nå. Og det er jo bra, men en selvfølge i utgangspunktet.

Skrevet

Det som irrriterer meg mest er når jeg får en AmEx-regning på 64 kroner fordi det eneste jeg har brukt kortet til siste måned er å betale for en stk parkering. Og dersom jeg ikke betaler fordi jeg tenker at dette kan jeg jo like greit ta på neste måneds regning, så får jeg like sure purringer som om jeg skulle skylde dem 10 000 kroner!

Skrevet

Årsavgiften for mc, og dernest årsavgiften på bil.

Engangsavgift på nybil er også en form for "regning" som er alt for høy.

For ikke å snakke om avgifter på bensin og alkohol....men nå er jeg kanskje kommet litt ut på viddene i forhold til det opprinnelige spørsmålet? :-)

mil1365380270
Skrevet

Det som irrriterer meg mest er når jeg får en AmEx-regning på 64 kroner fordi det eneste jeg har brukt kortet til siste måned er å betale for en stk parkering. Og dersom jeg ikke betaler fordi jeg tenker at dette kan jeg jo like greit ta på neste måneds regning, så får jeg like sure purringer som om jeg skulle skylde dem 10 000 kroner!

Jøss! Kredittkortselskap som ikke er glad for renter?!!

fuji1365380447
Skrevet

Studielånet er helt klart det som irriterer meg mest. Jeg ble "lurt" til å binde renta for tre år siden, på 7,2 % rente..

GRRRR

Heldivis så er avtalen ferdig nå, så i november så vil jeg få redusert den regningen med 3000 kr. Men det har blitt mange irriterende tusenlapper inn til lånekassen de siste tre årene, gitt!

Gjest vatthjerte
Skrevet

Studielånet er helt klart det som irriterer meg mest. Jeg ble "lurt" til å binde renta for tre år siden, på 7,2 % rente..

GRRRR

Heldivis så er avtalen ferdig nå, så i november så vil jeg få redusert den regningen med 3000 kr. Men det har blitt mange irriterende tusenlapper inn til lånekassen de siste tre årene, gitt!

Oi, litt sent å komme med nå, men det er ganske lett å få omgjort en slik binding da. Det står faktisk på flere nettsider, er store smutthull fra bundet rente i lånekassen.

Skrevet

Årsavgifta og forsikringa på bilen. Bil er faen meg den desidert dårligste investeringa man kan finne på å gjøre.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Jøss! Kredittkortselskap som ikke er glad for renter?!!

American Express fungerer vel sånn at de fakturerer utestående saldo hver måned, og denne må betales i sin helhet, man kan ikke dele opp som f.eks. med MasterCard. Og om saldo er 50.- eller 50.000.- gjør vel ikke systemet forskjell på :)

fuji1365380447
Skrevet

Oi, litt sent å komme med nå, men det er ganske lett å få omgjort en slik binding da. Det står faktisk på flere nettsider, er store smutthull fra bundet rente i lånekassen.

Jo, jeg vet at det fantes noen muligheter, men ikke for meg.

Jeg kunne ikke melde meg opp som student på nytt, fordi jeg hadde tatt max lån da jeg studerete.

Tro meg, jeg prøvede å finne en vei ut av fastrenteavtalen - men når det ikke gikk, så var det bare å betale med tungt hjerte...

Gjest vatthjerte
Skrevet

Jo, jeg vet at det fantes noen muligheter, men ikke for meg.

Jeg kunne ikke melde meg opp som student på nytt, fordi jeg hadde tatt max lån da jeg studerete.

Tro meg, jeg prøvede å finne en vei ut av fastrenteavtalen - men når det ikke gikk, så var det bare å betale med tungt hjerte...

Du hadde tatt max lån? Visste ikke at det var noen grense for det jeg? Virker da som mange studerer og låner i det uendelige. Men det var jo synd for deg da.

mil1365380270
Skrevet

American Express fungerer vel sånn at de fakturerer utestående saldo hver måned, og denne må betales i sin helhet, man kan ikke dele opp som f.eks. med MasterCard. Og om saldo er 50.- eller 50.000.- gjør vel ikke systemet forskjell på :)

Nei, men jeg ville ikke skremt folk til å betale, hvis det var rentene jeg levde av.

Var de kredittverdige, skulle de fått så mange utsettelser atte ;-)

Skrevet

Bilforsikringa, de grådige djevlene grafser til seg av pengene våre, og trenger ikke yte en dritt tilbake. Får vi en skade på bilen kommer vi ikke til å ta det på forsikringa uansett - med dertil hørende bonustap og økt pris lønner det seg jo å ta opp lån for å dekke omkostningene selv. (Med mindre bilen blir totalvrak så klart.) Det er forferdelig irriterende å tenke på så jeg prøver å tenke minst mulig på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...