Gå til innhold

En av godene ved å bo i Finnmark er...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å få et brev om at 25 000 kroner er nedskrevet av studielånet ditt, og at herved er ca 200 000 skrevet ned siden du begynte å jobbe! Tenk om jeg skulle betalt de pengene selv (+ rente!)..

På den annen side: tenk å kunne sette seg på et fly å reise til syden med familien uten at det koster 20-30 000 kroner...!

Skrevet

Skjønner ikke helt det der.

Folk bosetter seg der helt frivillig, hvorfor skal de da få "goder" som vi andre ikke kan nyte godt av?

Hvilke goder har resten av befolkningen der de bor?

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Folk bosetter seg der helt frivillig, hvorfor skal de da få "goder" som vi andre ikke kan nyte godt av?

Poenget er vel at det ikke er mange nok som bor der frivillig, derfor disse ordningene for å lokke motvillige finnmarksbeboere oppover, siden det tydeligvis er viktig for myndighetene at Finnmark er befolket. Hvorfor har jeg aldri skjønt. Selg det til Russland.

Skrevet

De som bor utenfor tiltakssonen gjør det også frivillig....

Skrevet

Poenget er vel at det ikke er mange nok som bor der frivillig, derfor disse ordningene for å lokke motvillige finnmarksbeboere oppover, siden det tydeligvis er viktig for myndighetene at Finnmark er befolket. Hvorfor har jeg aldri skjønt. Selg det til Russland.

Selge området som Norge skal leve på i mange, mange år fremover, fisk-olje-gass-gull.

Skrevet

Misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften, ja.

"...................................."

mil1365380270
Skrevet

For eller imot distrikstpolitikken - hvorfor flytter ikke du dit? ;-)

Skrevet

Det mente jeg også da jeg var 20 år.

Skrevet

For eller imot distrikstpolitikken - hvorfor flytter ikke du dit? ;-)

Bor helt fint her jeg bor. Har heller ikke studielån, men må vel få lov til å stille spørsmål ved hele greien likevel?

mil1365380270
Skrevet

Bor helt fint her jeg bor. Har heller ikke studielån, men må vel få lov til å stille spørsmål ved hele greien likevel?

Jada. Det er et lokkemiddel. Men kanskje ikke så mye å misunne, når det ikke er bra nok til at du vil ha det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...