Gå til innhold

menn altså............

Anbefalte innlegg

Gjest lei menn

Må ha synspungt fra andre

Kranglet med min mann i dag og jeg er såååå SINT OG LEI.....

Alt begynte i morges, da jeg ba han passe lillegutt på 16 mnd, min mann lå å sov, jeg vekket han, og han sa ja til å passe ungen. ( jeg skulle på badet gjøre meg ferdig fordi vi skulle ut)

Min mann sovner igjen og det ender med at lille gutt faller ut av sengen å ned på gulvet.

Han sier ikke ikke noe,men at det er min feil,at jeg satt gutten der med vilje for å bevise ett eller annet ifølge ham.

Senere på dagen i dag etter min mann kommer hjem fra jobb, og jeg står på kjøkken å gjør ferdig middagen, ber min mann vårt andre barn på 10 år se etter lillegutt for han selv skal på badet,lillegutt sitter fint på gulvet leker, og da ser storebror mulighet for å sette seg i sofaen å spille gameboy

Det ender med at lillegutt blir sint og legger seg bakover og dunker seg litt i hodet

og gråter

Min mann kommer farende ut fra badet og hyler HVA FAEN SKJEDDE???

brøler han.

storebror forklarer han dunket seg

Min mann fly galen, skjefter på meg og på storebror

Sier han må slutte jobben å være hjemme med han lille selv for her hjemme går jo alt på selvstyr.

Ingen som kan passe på mener han.

Og brøler til meg HVOR I HELVETE JEG VAR, OG HVORFOR I HELVETE IKKE STOREBROR SATT PÅ GULVET MED HAN.

Men nevner ikke noe om at han ikke passet på i morges, NEI FOR DET VAR JO MIN FEIL.

nå er jeg lei av at han ALDRI gjør feil og hvis han gjør JO DA ER DET MIN FEIL.

rett før jeg pakker!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194373-menn-alts%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men herregud - dere overreagerer begge to.

For det første er vel ikke sengen deres så høy at en unge på 16 mnd blir skadet om han triller ned? Og ingen sitter vel konstant på golvet med en så stor unge?!

Jeg tipper at dere begge to er slitne, har gått litt lei og går i den samme tralten dag ut og dag inn.

En prat hos familierådgiver kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194373-menn-alts%C3%A5/#findComment-1354757
Del på andre sider

Annonse

Men herregud - dere overreagerer begge to.

For det første er vel ikke sengen deres så høy at en unge på 16 mnd blir skadet om han triller ned? Og ingen sitter vel konstant på golvet med en så stor unge?!

Jeg tipper at dere begge to er slitne, har gått litt lei og går i den samme tralten dag ut og dag inn.

En prat hos familierådgiver kanskje?

Enig med Lillemus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194373-menn-alts%C3%A5/#findComment-1354901
Del på andre sider

Jeg synes dere (begge to) gjør veldig mye ut av noe relativt lite. Men det betyr også at det er gode sjanser for å ordne opp i sakene.

Lag helt faste morgen- og kveldsrutiner av typen hvem står opp når, hvem bruker badet, hvem lager frokost og hvem passer minstemann. Helt nøyaktig med klokkeslett, slik at dere ikke trenger å gjøre avtaler i halvsøvne om hvem som gjør hva. Følg slike faste rutiner alle arbeidsdager og avtal evt. avvik (f.eks. fordi noen skal tidligere avgårde enn vanlig) kvelden før, mens dere er våkne.

Dersom det er en tid på dagen som er vanskelig å dekke opp, f.eks. like før middag, bestikker dere storebroren slik at han (virkelig, uten gameboy) leker med minstemann, f.eks. en halvtime.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194373-menn-alts%C3%A5/#findComment-1355181
Del på andre sider

Jeg synes dere (begge to) gjør veldig mye ut av noe relativt lite. Men det betyr også at det er gode sjanser for å ordne opp i sakene.

Lag helt faste morgen- og kveldsrutiner av typen hvem står opp når, hvem bruker badet, hvem lager frokost og hvem passer minstemann. Helt nøyaktig med klokkeslett, slik at dere ikke trenger å gjøre avtaler i halvsøvne om hvem som gjør hva. Følg slike faste rutiner alle arbeidsdager og avtal evt. avvik (f.eks. fordi noen skal tidligere avgårde enn vanlig) kvelden før, mens dere er våkne.

Dersom det er en tid på dagen som er vanskelig å dekke opp, f.eks. like før middag, bestikker dere storebroren slik at han (virkelig, uten gameboy) leker med minstemann, f.eks. en halvtime.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194373-menn-alts%C3%A5/#findComment-1355182
Del på andre sider

Gjest stoiker

Hei! Høres ut som om han er veldig sliten, mannen din. Ikke har overskudd til å ha oversikt og ta ting rolig. Føler kanskje også at han kommer til kort i forhold til deg og/eller dine forventninger? Eller at han føler forventningene til ham er så uklare at de blir helt overveldende for ham.

Hvorfor sier jeg det? Fordi mine unger nå er blitt 9 og 11 og forleden dag så jeg noen foreldre som hadde småbarn. Plutselig blir jeg liksom satt tilbake i tid til da mine var så små...og kjente hvor utmattet og fortvilet og sliten og usikker jeg var da! Men det skjønte jeg ikke den gangen - da jeg sto midt oppi det hele. Og - som din mann, bare kjeftet og skjente og skyldte på andre og var riktig ufyselig hver gang jeg ble avbrutt av store eller små "katastrofer".

Det kan også være at barn nr. 2 gjør at livet er blitt forandret - endelig var nr. 1 så stor at dere fikk en viss frihet - og så kom en liten til. Det kan dra teppet bort under beina på hvem som helst.

Så om den mannen din er som jeg - er han nok sliten, og savner tida der han kunne ta tid for seg selv (og dere to?) uten avbrudd som gir ham, på toppen av alt, dårlig samvittighet fordi minstemann jo slår seg når dette skjer.

Lykke til! Jeg ville ha skreket om noen sa dette til meg da jeg selv sto midt oppi det, forresten - men i ettertid... vil nok dere også innse hvor slitne man er som småbarnforeldre +++ alt det andre man også skal være samtidig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/194373-menn-alts%C3%A5/#findComment-1355381
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...