Gjest Halling Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Jeg vil tjene massse penger fort, få makt over flest mulig andre og misbruke medlemmene seksuelt. Har dere noen råd om hvordan jeg skal få til det? Jeg vil naturligvis ha statsstøtte og ribbe medlemmne økonomisk, ikke betale skatt og forlange immunitet for kritikk. 0 Siter
Gjest medjeg Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 vet ikke helt,men du klarte akkurat å overbevise meg om å joine deg 0 Siter
Gjest Kari kenguru Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Tror du bør søke råd hos de du fikk ideen fra. 0 Siter
Goliath Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Et meget gammelt og velbrukt konsept som har vist seg å være usedvanlig vellykket. Det ser heller ikke ut til å ha gått av moten, så jeg vil tro at du har alle muligheter til å lykkes. Lykke til! 0 Siter
MsSophie Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Slikt forutsetter en karismatisk leder som folket får tiltro til og lar seg blende/lede av. Jeg tror du vil slite allerede her. 0 Siter
Goliath Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Slikt forutsetter en karismatisk leder som folket får tiltro til og lar seg blende/lede av. Jeg tror du vil slite allerede her. Hvis man ser på de ulike sektene og deres ledere, så kan jeg ikke helt forstå at det er et spesielt høyt krav. Det er bare å være ekstrem nok, så renner tilhengerne til....:-) 0 Siter
Gjest råtten Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Kan du ikke bare bruke den norske statskirken. Der har de god erfaring. Det enkle er ofte det beste. 0 Siter
MsSophie Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Hvis man ser på de ulike sektene og deres ledere, så kan jeg ikke helt forstå at det er et spesielt høyt krav. Det er bare å være ekstrem nok, så renner tilhengerne til....:-) ...og du burde kanskje vedkommende stille sterkt likevel, og du skal ikke se helt bort i fra at vi i tillegg har gode kandidater til å bekle nestlederrollen også her inne...:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 ...og du burde kanskje vedkommende stille sterkt likevel, og du skal ikke se helt bort i fra at vi i tillegg har gode kandidater til å bekle nestlederrollen også her inne...:-) Bare det er penger i det, så finnes det alt for mange som kaster all verdens prinsipper på båten. Og jeg er helt sikker på at det finnes mange av de også her inne :-) 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Bare det er penger i det, så finnes det alt for mange som kaster all verdens prinsipper på båten. Og jeg er helt sikker på at det finnes mange av de også her inne :-) Og sex! Der det finnes muligheter for å misbruke noen , der finnes det også misbrukere. Selv i små miljøer i Norge i bibelbeltet har vi saker hundre år tilbake hvor ingen ble stilt for retten, men mange ble kompromittert. 0 Siter
Goliath Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Og sex! Der det finnes muligheter for å misbruke noen , der finnes det også misbrukere. Selv i små miljøer i Norge i bibelbeltet har vi saker hundre år tilbake hvor ingen ble stilt for retten, men mange ble kompromittert. Jeg har inntrykk av at der hvor religiøs ekstremisme (ikke minst i små sekter, men ikke begrenset til...) står sterkest, så florerer også dobbeltmoralen mest. Rent prosentuelt så tror jeg du finner vesentlig mer overgrep av seksuell karakter i disse grupper enn hva du gjør i samfunnet for øvrig - og det sier ikke rent lite..... 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Jeg har inntrykk av at der hvor religiøs ekstremisme (ikke minst i små sekter, men ikke begrenset til...) står sterkest, så florerer også dobbeltmoralen mest. Rent prosentuelt så tror jeg du finner vesentlig mer overgrep av seksuell karakter i disse grupper enn hva du gjør i samfunnet for øvrig - og det sier ikke rent lite..... Makt av alle typer tiltrekker seg ovverepresentasjon av folk med forstyrrelser. Gamle dagers barnevern var befengt med et utall overgripere. 0 Siter
Goliath Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Makt av alle typer tiltrekker seg ovverepresentasjon av folk med forstyrrelser. Gamle dagers barnevern var befengt med et utall overgripere. Og det har desverre ikke endret seg noe fra den gang nei..... 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Og det har desverre ikke endret seg noe fra den gang nei..... Begrepet "barnevern" har ulike betydning for visse. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Dra til Knutby. Nei takk. Men er det makten som skaper behovet, eller er behovet der og vedk tiltrekkes av makt? 0 Siter
MsSophie Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Og det har desverre ikke endret seg noe fra den gang nei..... Mener du at barnevernet i dag ikke har endret seg nevneverdig fra barnevernet i "gamle dager"? 0 Siter
Goliath Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Mener du at barnevernet i dag ikke har endret seg nevneverdig fra barnevernet i "gamle dager"? Ups....det kunne helt klart missforstås... Jo - barnevernet har endret seg mye siden den gang. Men at makt tiltrekker seg en overrepresentasjon av mennesker med ulike typer "forstyrrelser" har desverre ikke endret seg i særlig grad.... DET var det jeg mente å si :-) 0 Siter
Goliath Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Begrepet "barnevern" har ulike betydning for visse. Det kan man nok si ja.... Dog var min forrige kommentar ikke en påstand om at det "offisielle" barnevernet er like ille som det en gang var - bare for å ha sagt det:-) 0 Siter
MsSophie Skrevet 16. august 2005 Skrevet 16. august 2005 Ups....det kunne helt klart missforstås... Jo - barnevernet har endret seg mye siden den gang. Men at makt tiltrekker seg en overrepresentasjon av mennesker med ulike typer "forstyrrelser" har desverre ikke endret seg i særlig grad.... DET var det jeg mente å si :-) Det var godt det var det du mente, så slapp jeg å fortelle deg hvor fullstendig feil du tok:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.