Gå til innhold

partitest

Gjest nå tar jeg den!

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

4

• flisa

3

• Gyda

3

• Lucretia

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg matcher med Venstre, hurra! (75,6% faktisk...) Det var det jeg stemte ved forrige kommunevalg og, + det jeg hadde tenkt å stemme nå!! So then it's decided! Krf på andre plass, og AP nederst! He, he, tenkt at denne testen faktisk viser så riktig det jeg faktisk tenker!

Skrevet

Du bør stemme...

SV

Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

Disse partiene bør du vurdere:

SV

64,7 %

AP

62,7 %

Disse partiene bør du styre unna:

SP

43,4 %

V

32,1 %

KRF

24,7 %

FRP

23,5 %

H

22,2 %

Skrevet

Matchet Høyre med 76,4 % og Venstre med 64,2 %

Bør styre unna Sv og SP. Ingen bombe det akkurat. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Rekkefølgen min ble:

AP, SV, SP, KRF, V, H, FRP.

Det stemmer helt med min egen oppfatning, bortsett fra at kanskje Venstre kunne vært litt høyere opp.

Med unntak av FrP ble min omtrent omvendt :)

fei1365380229
Skrevet

Du bør stemme...

AP

Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

Disse partiene bør du vurdere:

AP

72 %

SV

67,1 %

SP

53,9 %

Disse partiene bør du styre unna:

V

37,2 %

KRF

34,2 %

FRP

32,1 %

H

31,9 %

Skrevet

Det mest interessante med testen er jo sluttresultatet.

De fleste er mest enige med Frp, selv om de sier at de stemmer noe annet i forkant av testen....

Er det et tegn på dobbeltmoral, forutinntatthet eller hva?

Skrevet

De fleste er mest enige med Frp, selv om de sier at de stemmer noe annet i forkant av testen....

Ser man hva de ulike dol'erne har fått som resultat, så viser det også at de ikke er representative for det store flertallet som har tatt testen.

Men det visste vi kanskje fra før?

:-)

Skrevet

Ser man hva de ulike dol'erne har fått som resultat, så viser det også at de ikke er representative for det store flertallet som har tatt testen.

Men det visste vi kanskje fra før?

:-)

Flertallsresultatet i den testen er direkte skremmende.

Skrevet

Flertallsresultatet i den testen er direkte skremmende.

Om den er skremmende vet jeg ikke, men det er i hvert fall ikke overraskende.

Jeg tror Frp vinner meget på den naive og snillistiske innvandrings- og integrasjonspolitikk som har vært ført, og som fullstendig har spilt falitt.

I tillegg vinner de mye på den kriminalpolitikk som er ført/føres.

Når noe krenker folks rettferdighetssans så reagerer folk sterkt - vilket bare er naturlig.

Og vi ser jo også at de fleste andre partier tar etter Frp i større eller mindre grad når det gjelder utviklingen av deres politiske saker - bare så alt for sent.

Folk flest er heller ikke dummere enn at de ser det, og reagerer.

Så det bekymrer meg ikke mye, for uansett vil ikke Frp få så mange stemmer enn at de vil bli holdt i ørene av ett eller flere andre partier.

Jeg er mer bekymret for en flertallsregjerning basert på Ap og SV.

Det vil bli svært dyrt for de aller fleste av oss, og det vil stoppe en utvikling som i hvert fall innenfor mange områder har gått den rette veien i det siste.

Skrevet

Det er vel et tegn på at testen, som FRP, overforenkler ting.

Det blir for lite variasjon. Bør vi... eller ikke.... De fleste ligger vel et sted i mellom. Jeg mener f.eks. at vi bør bruke mer oljepenger på bl.a. skoler, sykehus og veier. Men det bør ikke ta helt av. Men det valget har man ikke. Det er kun enten eller.

Men det er nok mange som er mer enige med FRP enn de vil innrømme. Det er jo ikke stuerent å stemme FRP.

Skrevet

Det er vel et tegn på at testen, som FRP, overforenkler ting.

Det blir for lite variasjon. Bør vi... eller ikke.... De fleste ligger vel et sted i mellom. Jeg mener f.eks. at vi bør bruke mer oljepenger på bl.a. skoler, sykehus og veier. Men det bør ikke ta helt av. Men det valget har man ikke. Det er kun enten eller.

Men det er nok mange som er mer enige med FRP enn de vil innrømme. Det er jo ikke stuerent å stemme FRP.

Jeg reagerte også på det i testen, men er likevel ikke sikker på at det ville gitt noe større utslag på resultatet.

Moret meg med partilederdebatten på NRK i går, og la merke til en ting som vel ikke er så veldig overraskende.

Det ER ikke så store forskjellen på Ap og Frp som man kanskje skulle tro.

En del forskjeller i fremgangsmåter og ordvalg, men mye av det er rent "kosmetisk" for å få det til å passe inn med den tradisjonelle politikken de jo skal føre - også prinsipiellt.

Men rent reelt så er de faktisk enige om mye....

Og nettopp derfor får vel slike tester som dette litt "overraskende" utslag?

Skrevet

Nå har jeg tatt den testen tre ganger, og fått forskjellig resultat hver gang. Første gang med SV på topp, andre gang med AP på topp og nå med V på topp! Blir sannelig ikke noe klokere jeg...

mil1365380270
Skrevet

Nå har jeg tatt den testen tre ganger, og fått forskjellig resultat hver gang. Første gang med SV på topp, andre gang med AP på topp og nå med V på topp! Blir sannelig ikke noe klokere jeg...

Da tar du V, eller prøver en gang til og ser om det ikke bedrer seg :-)

Skrevet

Da tar du V, eller prøver en gang til og ser om det ikke bedrer seg :-)

Akkurat som jeg trenger flere forvirrende alternativer, synes du? ;)

mil1365380270
Skrevet

Akkurat som jeg trenger flere forvirrende alternativer, synes du? ;)

Du har bare funnet de som er forvirrende ;-)

Skrevet

Jeg tok den to ganger. Først ble det V. Men da jeg tok den andre gang, svarte jeg Vet ikke i saker som jeg vet mye om, og ikke egentlig har noen mening om, i stedet for å bare velge det som der og da hørtes best ut. Og endte på SV.

Skrevet

Jeg tok den to ganger. Først ble det V. Men da jeg tok den andre gang, svarte jeg Vet ikke i saker som jeg vet mye om, og ikke egentlig har noen mening om, i stedet for å bare velge det som der og da hørtes best ut. Og endte på SV.

"i saker som jeg IKKE vet mye om", ja ;)

Skrevet

Jeg tok testen jeg også, fikk Frp på øverste, men hadde like mange prosent på SV....

Skrevet

Like muligheter for alle, flisa ;o)

Like dårlig for alle, mener du vel -og del andres goder? :)

Like muligheter for ulike personer med ulike behov og ønsker, derimot - det er Venstre! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...