Gå til innhold

ingen vagina (nesten)

Anbefalte innlegg

Gjest aldri-hørt-maken

jeg og min nåvarende kjæreste har vært sammen i snart et halvt år. for noen måneder siden gikk hun til lege fordi hun aldri har fått mensen (hun er snart 18). saken viste seg å være den at hun har en lite utviklet vagina slik at samleie er foreløbig umulig. hun er visstnok født uten livmor, og skal opereres for å forlenge vaginaen. vi vet ikke særlig mye om dette, siden hun først fikk vite om tilstanden nylig, og nå lurer vi på hva dette medfører. hvordan kommer man til å forlenge vaginaen, vil samleie være godt for henne, vil hun fungere normalt (bortsett fra at hun aldri kan få barn)? vet noen noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19443-ingen-vagina-nesten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skjer i meget sjeldne tilfeller at det oppstår en slik utviklingsfeil, den betegnes Rokitansky syndrom. Jeg vil foreslå at dere prøver å ha samleie med den lille gropen hun har. Den er ofte utrolig tøyelig, jeg har opplevd flere tilfeller hvor det har dannet seg en helt normal vagina uten operasjon. Så bare stå på. I de sjeldene tilfeller hvor det ikke lykkes, kan man så operere. Uansett, så vil hun kunne fungere helt normalt med fuktighet og orgasme. Eggstokkene er i orden og produserer de nødvendige hormoner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19443-ingen-vagina-nesten/#findComment-86116
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...