Gå til innhold

Godkjent legitimasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig en godkjent legitimasjon? En jeg var borti her om dagen mumlet noe om at kun bankkort med et "blankt" merke på var godkjent, slik at eldre førerkort egentlig ikke var godkjent.

Noen som aner hva han mumlet om?! Jeg har aldri hørt om det...

hare1365380455
Skrevet

Jeg trodde at visakort og førerkort var godkjent leg.

Skrevet

Jeg trodde at visakort og førerkort var godkjent leg.

Vi så nok ganske forfjamset ut vi bak skranken også. :o) Tror han surret litt jeg. Jeg måtte sjekke mine egne kort etterpå og det ene bankkortet mitt har ikke sånt blankt merke (ikke visa), men visa-kortet har det. Begge to er da godkjente som legitimasjon fordet.

hare1365380455
Skrevet

Vi så nok ganske forfjamset ut vi bak skranken også. :o) Tror han surret litt jeg. Jeg måtte sjekke mine egne kort etterpå og det ene bankkortet mitt har ikke sånt blankt merke (ikke visa), men visa-kortet har det. Begge to er da godkjente som legitimasjon fordet.

Om det har bilde så er det vel godkjent trodde jeg.

Ørkenvandreren
Skrevet

Tja, er ikke godkjent legitimasjon kun de som er utstedt av myndighetene? Dvs for folk flest, førerkort og pass.

Bankutstedte visa-kort med bilde, etc - tror jeg ikke er godkjent legitimasjon.

Skrevet

Fikk høre en gang at førerkort ikke er godkjent. Selv bruker jeg nesten alltid bankens id-kort og pass i utlandet.

Skrevet

I Norge er både bankkort og førerkort gyldige. Men i USA er ikke VISA gyldig, kun førerkort og pass, iallefall var det det kun for få år siden.

Skrevet

Godkjent og godkjent... kommar an på hva man mener. F.eks. "Som legitimasjon godkjenner vi kun...."

I praksis klarer man seg bra innenlands med nytt førerkort (kredittkortstørrelse), et bankkort vil også duge. (Forutsatt at man kan gjenkjennes på bildet.)

Den eneste norske legitimasjon man kan være sikker på godtas i utlandet er pass. Dette er grunnen til at man må ha med pass også når man reiser i Schengen-området.

Skrevet

Førerkort, bankkort med bilde og signatur, og pass. Det er i grunn disse som er godkjent legitimasjon.

Her om dagen var jeg på Solsiden, og måtte innom banken for å ta ut litt penger, siden bankkortet mitt måtte sperres og inndras etter ferien. Jeg oppdaget at jeg hadde glemt av førerkortet mitt, men fikk faktisk brukt ID-kortet jeg bruker i hjemmesykepleien isteden. Det er signatur og bilde på det også, samt fødselsdato og trykket navn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...