Gå til innhold

Allergivennlig frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen min er veldig intolerant mot mye. Nå lurer jeg på om noen vet hvilke typer frukt som er allergivennlige, og hvilke som er "verstinger"? Jeg har stort sett reagert på alle slag, men tenkte så smått å prøve meg litt fram nå. Er det noen som vet hva jeg bør prøve meg på først og hva jeg absolutt ikke bør prøve meg på?

hare1365380455
Skrevet

Jeg har pollenallergi (bjørk) og tåler ikke div. frukt. Jeg tåler banan, druer og appelsiner/mandariner/klementiner. Jeg reagerer på f.eks. epler/pærer/fersken/kiwi/plommer osv. osv.

Gjest Shira12
Skrevet

Du kan prøve pære.

Det sies at ofte er pære den frukten de fleste kan spise, selv om de har allergi.

Men nå er det nå en gang slik at når en har allergi, må en nesten bare prøve seg frem, vi er nemlig alle ulike :-)

Jeg ville prøvd en og en frukt, ikke flere samtidig, da er det ikke så godt og vite hvilken du reagerte på eller ikke.

Men prøv pære, det er den eneste frukten jeg kan spise.

Skrevet

Du kan prøve pære.

Det sies at ofte er pære den frukten de fleste kan spise, selv om de har allergi.

Men nå er det nå en gang slik at når en har allergi, må en nesten bare prøve seg frem, vi er nemlig alle ulike :-)

Jeg ville prøvd en og en frukt, ikke flere samtidig, da er det ikke så godt og vite hvilken du reagerte på eller ikke.

Men prøv pære, det er den eneste frukten jeg kan spise.

PÆRE??????

Da hadde jeg omtrent dødd den neste timen.

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har pollenallergi (bjørk) og tåler ikke div. frukt. Jeg tåler banan, druer og appelsiner/mandariner/klementiner. Jeg reagerer på f.eks. epler/pærer/fersken/kiwi/plommer osv. osv.

Det er steinfrukten en må unngå.Pære pleier å gå bra med allergikere, det er sant.

Gjest Shira12
Skrevet

PÆRE??????

Da hadde jeg omtrent dødd den neste timen.

Jeg skrev jo at vi alle er forskjellige.

Men pære skal være den frukten som er mest allergivennlig fikk jeg beskjed om på sykehuset.

Men en ting har jeg lært, ikke ta noe for god fisk, prøv selv!

Men du, ikke spis pære da, Dol blir kjedelig uten deg ;-) Og jeg ville følt meg ansvarlig *smiler pent til Cecily*

hare1365380455
Skrevet

Det er steinfrukten en må unngå.Pære pleier å gå bra med allergikere, det er sant.

Jeg kan spise hermetisk pære og fersken, og eplekake går fint. Og plommesyltetøy.

Skrevet

Jeg kjenner mange som blir dårlige av epler.

Banan er nok av det tryggeste.

Skrevet

Jeg skrev jo at vi alle er forskjellige.

Men pære skal være den frukten som er mest allergivennlig fikk jeg beskjed om på sykehuset.

Men en ting har jeg lært, ikke ta noe for god fisk, prøv selv!

Men du, ikke spis pære da, Dol blir kjedelig uten deg ;-) Og jeg ville følt meg ansvarlig *smiler pent til Cecily*

Kjedelig uten meg??

*rørt og smigret*

c",)

Skrevet

Jeg kan spise hermetisk pære og fersken, og eplekake går fint. Og plommesyltetøy.

Å, kanskje hermetisk går fint, det har jeg ikke prøvd. Ser ikke ut til at jeg tåler pære, men hermetisk pære har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Her er gubben allergisk mot all frukt untatt appelsin og andre sitrusfrukter . Kan spise litt banan , men kjenner litt da også . Eple , pære , drue osv kan han ikke spise.

Skrevet

Kokt frukt i det hele og det store er mer allergivennlig enn rå.

Skrevet

Kokt frukt i det hele og det store er mer allergivennlig enn rå.

Jeg vet det, men det er jo ikke videre godt da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...