Gå til innhold

Egen bedrift? litt reklame for Oslo kommune

Anbefalte innlegg

Gjest på egne ben nå
Skrevet

Bra at Oslo i hvertfall har skjønt at det er verdt å satse på folk som vil etablere egen virksomhet. Det har de ikke skjønt i min kommune. Meldte meg på etablererkurs via aetat og fikk avslag, to ganger. Det er den "hjelpen" jeg har fått. Innovasjon Norge avslo også søknaden min om støtte, for jeg starter innen "privat tjenesteyting", og det er ikke innenfor rammene deres. De vil visst heller satse på industri, forskning og datateknologi.

Nei, når man ønsker å etablere seg innen et område som på sikt kan føre til at folk som idag er uføre, etterhvert kanskje kan bli så friske at de kan komme seg ut i jobb igjen, eller i det minste få en bedre helse, så er såklart ikke det noe verdt å satse på...

Aetat burde satse mer på dem som vil starte selv. Målet deres er jo å få folk ut i jobb, og å starte selv er en jobb det også. Dessuten må noen nødvendigvis starte bedrifter for at andre skal kunne få jobb et sted.

All vrangviljen jeg møtte innen det offentlige under oppstarten, gjorde at jeg ble mer innbitt på å få til prosjektet, og nå kan jeg si at jeg faktisk har lykkes! Firmaet er i gang tross null økonomisk støtte og null banklån til oppstart. Det tar en tid før pengene kommer inn, men de første kundene har meldt seg og det virker som om annonsering og jungeltelegraf gjør nytten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...