Gå til innhold

Hjelp! Musa mi virker ikke!

Anbefalte innlegg

Gjest haster - snufs!
Skrevet

eh...ja til pc'n altså!

Markøren står stille uansett hvor mye jeg beveger musa, og så plutselig skvetter den til likevel, jeg har ingen styring på den. Skjedde plutselig i dag.

Såvidt jeg klarte å komme meg hit for å skrive dette og be om hjelp.

Hva gjør jeg?

Gjest Halling
Skrevet

Åh. den musa?

Hvis du har kulemus:

Skitt. Åpne og rens de to små rullene inni. Du vil se en sort "ring" på midten av dem. Skrap det vekk med fyrstikk og vask med f eks vinduspuss eller noe sånt.

Vask kula med håndsåpe og blås ut støv.

Ellers når musa smeller i gulvet, vil rullene bli knekt løs fra sine braketter og du må sprette et par hundringser for å kjøpe ny mus.

Skrevet

Trådløs? I så fall må du bytte batteri. (Men det hadde du sikkert funnet ut selv, så det er sikkert ikke problemet :-p)

Siden den virker av og til høres det ut som om musa er full av... nei, æsj... altså... At du må ta ut den kula under og rense inni der den var...

...det blir bare feil og ekkelt uansett hvis man skal snakke om at musa er full av dritt...

Gjest Halling
Skrevet

Trådløs? I så fall må du bytte batteri. (Men det hadde du sikkert funnet ut selv, så det er sikkert ikke problemet :-p)

Siden den virker av og til høres det ut som om musa er full av... nei, æsj... altså... At du må ta ut den kula under og rense inni der den var...

...det blir bare feil og ekkelt uansett hvis man skal snakke om at musa er full av dritt...

Vi assosierer i dag? :-)

Tipper databransjen er temmelig lei av "musespøken".

Sjøl har jeg to musematter, en med bilder av mus på: markmus, klatremus, spissmus osv. Og en fra Aktuell Rapport....

Gjest haster - snufs!
Skrevet

Åh. den musa?

Hvis du har kulemus:

Skitt. Åpne og rens de to små rullene inni. Du vil se en sort "ring" på midten av dem. Skrap det vekk med fyrstikk og vask med f eks vinduspuss eller noe sånt.

Vask kula med håndsåpe og blås ut støv.

Ellers når musa smeller i gulvet, vil rullene bli knekt løs fra sine braketter og du må sprette et par hundringser for å kjøpe ny mus.

Nå har jeg skrudd musa fra hverandre, og vasket kula i såpevann, tørket og satt inn igjen (det var bare EN kule, ikke to). Nå virker den bra igjen!

Så lærte jeg noe nytt i dag også!

Gjest Halling
Skrevet

Nå har jeg skrudd musa fra hverandre, og vasket kula i såpevann, tørket og satt inn igjen (det var bare EN kule, ikke to). Nå virker den bra igjen!

Så lærte jeg noe nytt i dag også!

Har du renset de to små rullene inni musa? Det pleier bli en sort ring av møkk på dem som gjør at det lugger og pekeren blir uforutsigbar.

Det er en kule og to ruller. En rulle er en sylindrisk mekanisk overføring som kula løper mot, og som overfører bevegelsen i to plan (derfor to ruller) til optiske signaler som elektronikken omdanner til digitale signaler som går til PCen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...