Gå til innhold

Gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette var skikkelig lavmål av Frp. Men at de sanker stemmer på dette, det er jeg dessverre ikke i tvil om.

Måtte le litt av Bondevik sin kommentar til brosjyren. Han regnet med at noe slikt ville komme under valgkampen, men syntes likevel at det var trist. En kan si mye om brosjyreoppslaget, det var både usmakelig, hetsende etc., men TRIST??? Næh....skjerpings

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• Goliath

9

• favn

5

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Med tanke på den særdeles negative utviklingen vi har hatt rundt dette stadig økende problemområdet, de andre partiers motvilje mot å gjøre noe reelt med det og andre vesteuropeiske lands erfaringer med det samme - så synes jeg dette er helt OK.

Hvis det er NOE som må prioriteres i Norge i dag, så er det nettopp dette. For det er et eskalerende problem som bare blir større og større hvis vi fortsetter som nå - og da blir det bare enda vanskligere å klare å snu trenden.

Og dess lenger vi venter dess hardere virkemidler må vi i så fall gripe til.

Det vil jo før eller senere måtte gjøres noe med denne utviklingen, så hvorfor skyve det under teppet så lenge som mulig?

Jeg vil heller rose Frp for at de faktisk sier hva de innerst inne mener og gir et klart uttrykk for hvor de står og hva som må gjøres.

Det finnes nok av hyklere i de andre partiene som er godt enige i dette, men som ikke tør/kan/vil si det - fordi de i så fall vil måtte innrømme at de har tatt feil og for enkelt/naivt/snillistisk/prinsippielt på dette høyst reelle problemet hele tiden.

Men ønsker du et parti av typen "White Power" til å ta seg av dette? Det koker ned til dette med to gale som ikke blir én riktig o.s.v.

"......................................."

Skrevet

Men ønsker du et parti av typen "White Power" til å ta seg av dette? Det koker ned til dette med to gale som ikke blir én riktig o.s.v.

"......................................."

Det blir (som tidligere nevnt) et valg mellom det minste av flere onder.

Og jeg tror faktisk ikke at Frp er så "ille" som så mange her på DOL forsøker å gjøre det til. Til det er DOL ikke representativt for det store flertallet i Norge, og har en stor overvekt av sosialister i ulik grad. Se bare på resultatet av "valgtesten" i en av de andre trådene her.

Ei heller vil de få noe flertall alene, men bli holdt i ørene av ett eller flere andre borgerlige partier.

Dog kan det se ut til at det som trengs er at de får nok stemmer til å kunne danne regjering med f.eks Høyre. Jeg tror at det vil være eneste mulighet til i hvert fall få begynt på en del nødvendige tiltak vedrørende dette.

Og andre reelle alternativer ser desverre ikke ut til å finnes.

Dog tror jeg ikke at dette vil bli senarioet etter valget i år, så desverre må vi nok vente i 4 år til.

Og til da vil det bare ha forverret seg ytterligere. Men hvis det er det som må til før folk ser hva som er i ferd med å skje så får det bare bli slik.

Den store ulempen er selvfølgelig at da må det enda kraftigere tiltak til.....

Skrevet

Vi kan se hva som venter oss noen mil mot øst:

En sykepleier kom/rømte fra Malmø i forrige måned. Akkuttavdelinen ved Alamäna Sjukuset er som et slaktehus i helgene. Det er knapt en svenske å se der. Hovedsaklig går de fremmedkulturelle løs på hverandre. Nettopp var det knivslagsmål med over 20 skadde. Det skjer slikt hver måned nå.

Selvfølgelig.

Skrevet

Et heslig utspill og i tråd med høyrefundamentalismen som herjer.

Mulig jeg har for stort perspektiv akkurat her i denne tråden, men en triviell sannhet nå, er de destruktive kreftene som koker mellom to store kulturer: Den kristne verden og den islamske verden. Møtestedet er Europa.

Mange, mange, mange potensielle og reelle problemer der høyreekstremistene kjører en bortimot like vanvittig linje som islamistfundamentalistene - i mindre lokale / nasjonale og i større perspektiver.

De som er et sted imellom er handlingslammede og virrer rundt som blinde høner.

I tillegg er ozonlaget blitt et tynt lite heklaslør,fattigdomsproblemet øker og øker, regionale nasjonalistkolflikter trappes opp, Israel-Palestinakonflikten trigger hat og blod nok til å engasjere mangfoldige generasjoner historiefortellere framover, narkotikaproduksjonen og over-grense-prostitusjonen har aldri hatt 'bedre' kår, sultedøden har ingen ende, kvinner og barn tyranniseres som aldri før, arbeidsledigheten er rekordstor, plastisk kirurgi er toppen og etikk et låneord fra biblioteket.

Jeg er søkke deprimert på vegne av barna mine og framtiden.

Ja, jeg tok av, men greier ikke å se ting isolerte, som enkeltsaker.

Gjest Halling
Skrevet

Selvfølgelig.

Svenskene har laget en "hemmelig liste" med 139 områder i Sverige som skal være "spesiellle satsningsområder for integrering og mot kriminalitet" populært kalt ghettoer.

Et av dem, Rinkeby, består nå av 15 000 mennesker uten en eneste etnisk svensk. Nå tør ikke svensker vise seg der. Et område som for ti år siden lignet Holmlia i Oslo nå; koselig, stille og harmonisk med ca 40% innvandrere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det blir (som tidligere nevnt) et valg mellom det minste av flere onder.

Og jeg tror faktisk ikke at Frp er så "ille" som så mange her på DOL forsøker å gjøre det til. Til det er DOL ikke representativt for det store flertallet i Norge, og har en stor overvekt av sosialister i ulik grad. Se bare på resultatet av "valgtesten" i en av de andre trådene her.

Ei heller vil de få noe flertall alene, men bli holdt i ørene av ett eller flere andre borgerlige partier.

Dog kan det se ut til at det som trengs er at de får nok stemmer til å kunne danne regjering med f.eks Høyre. Jeg tror at det vil være eneste mulighet til i hvert fall få begynt på en del nødvendige tiltak vedrørende dette.

Og andre reelle alternativer ser desverre ikke ut til å finnes.

Dog tror jeg ikke at dette vil bli senarioet etter valget i år, så desverre må vi nok vente i 4 år til.

Og til da vil det bare ha forverret seg ytterligere. Men hvis det er det som må til før folk ser hva som er i ferd med å skje så får det bare bli slik.

Den store ulempen er selvfølgelig at da må det enda kraftigere tiltak til.....

Nei, dol er ikke representativt for det store flertallet i Norge. Det store flertallet i Norge bruker tross alt fritiden sin på Holmgang og poker, og ville ikke engang klart å formulere seg skriftlig på et sted som dol.

Hvis man derimot sjekker ut fora som VGNett og Aftenposten Debatt, vil man kunne se fremmedfrykten proposjonalt med debattantens skriveferdigheter.

De samme analfabetene som kritiserer våre nye landsmenn for ikke å gjøre seg forstått klarer ikke engang å forfatte 5 linjer uten en drøss med skrivefeil.

Og der har du frps iq-velgere i et nøtteskall.

Frp er heldige der. For det finnes ekstremt mange dumme mennesker i Norge.

De er dog ikke i flertall her på dol.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Svenskene har laget en "hemmelig liste" med 139 områder i Sverige som skal være "spesiellle satsningsområder for integrering og mot kriminalitet" populært kalt ghettoer.

Et av dem, Rinkeby, består nå av 15 000 mennesker uten en eneste etnisk svensk. Nå tør ikke svensker vise seg der. Et område som for ti år siden lignet Holmlia i Oslo nå; koselig, stille og harmonisk med ca 40% innvandrere.

Og 80000 av Malmøs 500000 innbyggere flytter hvert år på grunn av muslimer.

Du har fortsatt ikke kommet med dokumentasjonen du lovte.

Gjest Halling
Skrevet

Noe som forvirrer meg er at det kalles høyreekstremisme. FrP er hverken for kapitalstyring eller planøkonomi slik som nasjonalsosisialismen.

Men det er sosialistene, dermed er SV og AKP/ML nærmere "høyreekstremisme" enn FrP.

FrP er altså mye lenger fra nasjonalsosialisme enn f eks SV og AKP/ML, som begge er for kapitalstyring og planøkonomi. Jeg har aldri hørt noen fra AKP/ML skryte av at de har samme grunnleggende politiske ideer som NSDAP?

Gjest Halling
Skrevet

Og 80000 av Malmøs 500000 innbyggere flytter hvert år på grunn av muslimer.

Du har fortsatt ikke kommet med dokumentasjonen du lovte.

Har jeg det? Det har jeg i tilfelle glemt, men du er ikke intressert i emnet likevel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Noe som forvirrer meg er at det kalles høyreekstremisme. FrP er hverken for kapitalstyring eller planøkonomi slik som nasjonalsosisialismen.

Men det er sosialistene, dermed er SV og AKP/ML nærmere "høyreekstremisme" enn FrP.

FrP er altså mye lenger fra nasjonalsosialisme enn f eks SV og AKP/ML, som begge er for kapitalstyring og planøkonomi. Jeg har aldri hørt noen fra AKP/ML skryte av at de har samme grunnleggende politiske ideer som NSDAP?

Det er ikke noe poeng i å henge seg opp i begreper som høyreekstremisme eller nasjonalisme. Det siste er også et fy-fy ord i dag, selv om det i utgangspunktet ikke betyr noe verre enn at man er glad i landet sitt.

Skrevet

Ja jøss.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har jeg det? Det har jeg i tilfelle glemt, men du er ikke intressert i emnet likevel.

Jeg er naturligvis interessert i å se dokumentsjon på at det du skrev stemmer.

Det er i så fall vannvittig. Så vannvittig at jeg tror du løy. Derfor vil jeg se dokumentasjonen.

Gjest Halling
Skrevet

Jeg er naturligvis interessert i å se dokumentsjon på at det du skrev stemmer.

Det er i så fall vannvittig. Så vannvittig at jeg tror du løy. Derfor vil jeg se dokumentasjonen.

Aner ikke hvor mange som flytter ut. Men 3500 flytter inn til Malmø hver mnd.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aner ikke hvor mange som flytter ut. Men 3500 flytter inn til Malmø hver mnd.

Du ante det for noen uker siden.

Men det er vel derfor du skifter nick minst en gang per uke.

Skrevet

Nei, dol er ikke representativt for det store flertallet i Norge. Det store flertallet i Norge bruker tross alt fritiden sin på Holmgang og poker, og ville ikke engang klart å formulere seg skriftlig på et sted som dol.

Hvis man derimot sjekker ut fora som VGNett og Aftenposten Debatt, vil man kunne se fremmedfrykten proposjonalt med debattantens skriveferdigheter.

De samme analfabetene som kritiserer våre nye landsmenn for ikke å gjøre seg forstått klarer ikke engang å forfatte 5 linjer uten en drøss med skrivefeil.

Og der har du frps iq-velgere i et nøtteskall.

Frp er heldige der. For det finnes ekstremt mange dumme mennesker i Norge.

De er dog ikke i flertall her på dol.

he-he...noen gode poenger hadde du faktisk der:-)

Dog vet vi vel også at der den teoretiske iq-eliten styrer, så blir det ikke nødvendigvis så mye bedre for alle.

Historien kan vise til mange store personligheter med høy iq, som ikke nødvendigvis har vist seg egnet til å styre et land til det beste for folket....

Skrevet

Et heslig utspill og i tråd med høyrefundamentalismen som herjer.

Mulig jeg har for stort perspektiv akkurat her i denne tråden, men en triviell sannhet nå, er de destruktive kreftene som koker mellom to store kulturer: Den kristne verden og den islamske verden. Møtestedet er Europa.

Mange, mange, mange potensielle og reelle problemer der høyreekstremistene kjører en bortimot like vanvittig linje som islamistfundamentalistene - i mindre lokale / nasjonale og i større perspektiver.

De som er et sted imellom er handlingslammede og virrer rundt som blinde høner.

I tillegg er ozonlaget blitt et tynt lite heklaslør,fattigdomsproblemet øker og øker, regionale nasjonalistkolflikter trappes opp, Israel-Palestinakonflikten trigger hat og blod nok til å engasjere mangfoldige generasjoner historiefortellere framover, narkotikaproduksjonen og over-grense-prostitusjonen har aldri hatt 'bedre' kår, sultedøden har ingen ende, kvinner og barn tyranniseres som aldri før, arbeidsledigheten er rekordstor, plastisk kirurgi er toppen og etikk et låneord fra biblioteket.

Jeg er søkke deprimert på vegne av barna mine og framtiden.

Ja, jeg tok av, men greier ikke å se ting isolerte, som enkeltsaker.

Du nevner i fleng mange av de viktigste årsaker til at jeg så langt har valgt ikke å få barn.....

Gjest Halling
Skrevet

Og her kan du lese litt om hvordan de andre partiene har tenkt å løse dette problemet:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/07/13/437382.html

Interessant men motløs lesing.

Du snakker om å stikke huet inn et sted solen aldri skinner....

Dog var det en grei måte å få en oversikt over de tiltak de ulike partier har som tanker rundt dette (løfter kan det likevel aldri kalles).

Og siden jeg mener dette vil være noe av det viktigste for vårt land i de kommende år, siden dette IKKE kan vente/utsettes, så gjør det min avgjørelse om hvem som vil få min stemme denne gang noe enklere.

Alle andre saker vil kunne rettes opp i fremtiden om det blir begått noen uheldige avgjørelser.

Vedrørende denne problemstillingen, så vil resultatet av manglende/feil avgjørelser/tiltak kunne føre til uopprettelige skader i uoverskuelig fremtid.

Derfor vil det være av avgjørende betydning for meg.

Ikke for å skape ytterligere depresjoner, men nederlendere flytter nå fra landet sitt på grunn av immigrasjon fra tidligere kolonier. Norge og Sverige blir de ikke anbefalt å emigrere til, da vi antas å havne i samme situasjon som Nederland/Holland om ikke lenge (20-50 år). Men likevel får vi mange hit til nedlagte småbruk og småbedrifter startes i grisgrente strøk.

En startet rideskole og Webdesign her med kona, :-) merkelig kombinasjon. Han sier det var "helt for jævlig" i hans hjemby. Han skal nå få hit sine foreldre og svigers av hensyn til deres sikkerhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...