Gå til innhold

Gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse...

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

he-he...noen gode poenger hadde du faktisk der:-)

Dog vet vi vel også at der den teoretiske iq-eliten styrer, så blir det ikke nødvendigvis så mye bedre for alle.

Historien kan vise til mange store personligheter med høy iq, som ikke nødvendigvis har vist seg egnet til å styre et land til det beste for folket....

Det blir uansett få forandringer. Om Bondevik eller CIH eller Kristin Halvorsen eller Gud-veit styrer landet, blir det uansett bare marginale forskjeller.

Synd ikke Atle Antonsen og Co. stiller til valg igjen i år. :)

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• Goliath

9

• favn

5

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Halling
Skrevet

Sikkert mye interessant der, men ingenting om masseflukten fra Malmø.

Du kan ringe til Merkantildata i Malmø og spørre sjefen hvorfor de har mistet nesten halve bemanningen på kort tid.

Skrevet

Du kan ringe til Merkantildata i Malmø og spørre sjefen hvorfor de har mistet nesten halve bemanningen på kort tid.

"Du kan ringe til Merkantildata i Malmø og spørre sjefen hvorfor de har mistet nesten halve bemanningen på kort tid."

Ja, da får man helt sikkert en nøytral og saklig innfallsvinkel...

"......................................."

Gjest Halling
Skrevet

"Du kan ringe til Merkantildata i Malmø og spørre sjefen hvorfor de har mistet nesten halve bemanningen på kort tid."

Nettopp, poenget er at han ikke tør svare sant. Svenskene er livredd slikt. Snart drar han vel sjøl også.

Gjest glad fyr
Skrevet

Med tanke på den særdeles negative utviklingen vi har hatt rundt dette stadig økende problemområdet, de andre partiers motvilje mot å gjøre noe reelt med det og andre vesteuropeiske lands erfaringer med det samme - så synes jeg dette er helt OK.

Hvis det er NOE som må prioriteres i Norge i dag, så er det nettopp dette. For det er et eskalerende problem som bare blir større og større hvis vi fortsetter som nå - og da blir det bare enda vanskligere å klare å snu trenden.

Og dess lenger vi venter dess hardere virkemidler må vi i så fall gripe til.

Det vil jo før eller senere måtte gjøres noe med denne utviklingen, så hvorfor skyve det under teppet så lenge som mulig?

Jeg vil heller rose Frp for at de faktisk sier hva de innerst inne mener og gir et klart uttrykk for hvor de står og hva som må gjøres.

Det finnes nok av hyklere i de andre partiene som er godt enige i dette, men som ikke tør/kan/vil si det - fordi de i så fall vil måtte innrømme at de har tatt feil og for enkelt/naivt/snillistisk/prinsippielt på dette høyst reelle problemet hele tiden.

"Med tanke på den særdeles negative utviklingen vi har hatt rundt dette stadig økende problemområdet, de andre partiers motvilje mot å gjøre noe reelt med det og andre vesteuropeiske lands erfaringer med det samme - så synes jeg dette er helt OK.

Hvis det er NOE som må prioriteres i Norge i dag, så er det nettopp dette. For det er et eskalerende problem som bare blir større og større hvis vi fortsetter som nå - og da blir det bare enda vanskligere å klare å snu trenden."

FrP har tatt tak i et viktig problem. I følge statistikken er utlendinger overrepresentert blandt innsatte i norske fengsler. Vi leser stadig om gnisninger mellom utlendinger og etniske nordmenn. Det kan ikke bortforklares som folk på ytre venstre gjør - ren strutsementalitet.

Hva man skal gjøre med dette ? Jeg har ikke noe godt svar. Krimminalitetens årsaker er gjerne innfløkte. "Enkle" løsninger hjelper ikke nok. Uansett hva politikerne gjør, tror jeg de ikke er i stand til å hindre flere og vondere konflikter enn før.

Når jeg er tilhenger av mer forsiktig innvandringspolitikk, er det bl.a. fordi jeg tror vi ikke greier å ta godt nok vare på så mange nye innbyggere. Husk på at mange av dem har en vond fortid og trenger flere år på å venne seg til å bo i en annen kultur.

"Det finnes nok av hyklere i de andre partiene som er godt enige i dette, men som ikke tør/kan/vil si det - fordi de i så fall vil måtte innrømme at de har tatt feil og for enkelt/naivt/snillistisk/prinsippielt på dette høyst reelle problemet hele tiden. "

Tja. Det finnes hyklere med FrP-(lignende) sympatier også: De som synes det er greit å uttrykke ekstrem-aversjon/hets mot alle slags minoriteter de selv ikke liker og uten saklig grunnlag. Det behøver ikke ha noe med hvordan FrP er som parti. Det kan f.eks. være religiøse miniorteter blandt etniske nordmenn.

Norsk lovfestet ytringsfrihet og organisasjonsfrihet gjelder _alle_ uten avgrensning for bestemte grupper. Vi må altså tåle at andre sier og gjør slikt vi selv ikke liker skal dette ha mening. Det er å innrømme andre frihet - retten til å gjøre alt som ikke er til skade for en selv.

F.eks. finnes det en fyr på DOL på aller ytterste høyre fløy som ikke tåler religiøse minoriteter av noe slag, uansett. Denne typen intoleranse er ikke bedre enn ytre venstre sin gnåling å rasisme hver gang noen ytrer bekrymring for konflikter mellom utlendinger og etninske nordmenn. Hets mot etniske og religiøse minoriteter bør vi være foruten. Og vi bør kunne hanskes med konflikter uten å tillegge folk motiver og meninger de ikke har.

Gjest Halling
Skrevet

Glemte: et annet poeng er: hvem stikker først?

Hvem stikker/stakk først i Nederland?

Teknologi-eliten. Den er mest global.

Merkantildata og andre står helt uten ekspertise og er i dyp krise.

Skrevet

Det blir uansett få forandringer. Om Bondevik eller CIH eller Kristin Halvorsen eller Gud-veit styrer landet, blir det uansett bare marginale forskjeller.

Synd ikke Atle Antonsen og Co. stiller til valg igjen i år. :)

Der har du nok også noen gode poeng:-)

Skrevet

Du nevner i fleng mange av de viktigste årsaker til at jeg så langt har valgt ikke å få barn.....

The world's on fire.

Men på den annen side, sånn har det alltid vært.

Hva kan vi gjøre annet enn å formere oss og klamre oss til kjærligheten?

Skrevet

The world's on fire.

hihi!

Skrevet

The world's on fire.

"Hva kan vi gjøre annet enn å formere oss og klamre oss til kjærligheten?"

Ganske mye annet, faktisk :-)

"....................................."

Gjest Pang!!!!!
Skrevet

Eller en finne?

Mest sannsynlig en somalier :-)

Skrevet

Ahrrg!! Det partiet der får meg til å se rødt!!!

Skrevet

Mest sannsynlig en somalier :-)

Og sannsynlighetsberegningen din er gjort på bakgrunn av...?

Skrevet

"Hva kan vi gjøre annet enn å formere oss og klamre oss til kjærligheten?"

Ganske mye annet, faktisk :-)

"....................................."

Selvsagt.

Det var bare et desperat streif av flower power og leve poesien!

Skrevet

The world's on fire.

Leve livet mens vi har det - og det finnes mange ulike måter man kan gjøre det beste ut av det på :-)

Skrevet

Et heslig utspill og i tråd med høyrefundamentalismen som herjer.

Mulig jeg har for stort perspektiv akkurat her i denne tråden, men en triviell sannhet nå, er de destruktive kreftene som koker mellom to store kulturer: Den kristne verden og den islamske verden. Møtestedet er Europa.

Mange, mange, mange potensielle og reelle problemer der høyreekstremistene kjører en bortimot like vanvittig linje som islamistfundamentalistene - i mindre lokale / nasjonale og i større perspektiver.

De som er et sted imellom er handlingslammede og virrer rundt som blinde høner.

I tillegg er ozonlaget blitt et tynt lite heklaslør,fattigdomsproblemet øker og øker, regionale nasjonalistkolflikter trappes opp, Israel-Palestinakonflikten trigger hat og blod nok til å engasjere mangfoldige generasjoner historiefortellere framover, narkotikaproduksjonen og over-grense-prostitusjonen har aldri hatt 'bedre' kår, sultedøden har ingen ende, kvinner og barn tyranniseres som aldri før, arbeidsledigheten er rekordstor, plastisk kirurgi er toppen og etikk et låneord fra biblioteket.

Jeg er søkke deprimert på vegne av barna mine og framtiden.

Ja, jeg tok av, men greier ikke å se ting isolerte, som enkeltsaker.

Det er en velformulert følelse som nok mange sitter med for tiden.

Valgkampens tema blir noe snevre i et slikt lys, og forklarer vel også delvis hvorfor såvidt mange velger å la være å stemme.

Skrevet

Et heslig utspill og i tråd med høyrefundamentalismen som herjer.

Mulig jeg har for stort perspektiv akkurat her i denne tråden, men en triviell sannhet nå, er de destruktive kreftene som koker mellom to store kulturer: Den kristne verden og den islamske verden. Møtestedet er Europa.

Mange, mange, mange potensielle og reelle problemer der høyreekstremistene kjører en bortimot like vanvittig linje som islamistfundamentalistene - i mindre lokale / nasjonale og i større perspektiver.

De som er et sted imellom er handlingslammede og virrer rundt som blinde høner.

I tillegg er ozonlaget blitt et tynt lite heklaslør,fattigdomsproblemet øker og øker, regionale nasjonalistkolflikter trappes opp, Israel-Palestinakonflikten trigger hat og blod nok til å engasjere mangfoldige generasjoner historiefortellere framover, narkotikaproduksjonen og over-grense-prostitusjonen har aldri hatt 'bedre' kår, sultedøden har ingen ende, kvinner og barn tyranniseres som aldri før, arbeidsledigheten er rekordstor, plastisk kirurgi er toppen og etikk et låneord fra biblioteket.

Jeg er søkke deprimert på vegne av barna mine og framtiden.

Ja, jeg tok av, men greier ikke å se ting isolerte, som enkeltsaker.

Det har vært sånn i alle år - men nå kan vi følge alt time for time via internett og kabeltv -det er det som er forskjellen.

Skrevet

Det har vært sånn i alle år - men nå kan vi følge alt time for time via internett og kabeltv -det er det som er forskjellen.

Ja, det er riktig.

Men kloden har et GIGAproblem med miljøskader, og det er nytt - i alle fall den tiden det har levd mennesker her.

Dessuten er jeg forunderlig nok mer opptatt av lidelsen og tragediene i ungenes tid, enn hva som skjedde i fjern fortid :)

Skrevet

Det er en velformulert følelse som nok mange sitter med for tiden.

Valgkampens tema blir noe snevre i et slikt lys, og forklarer vel også delvis hvorfor såvidt mange velger å la være å stemme.

Jeg forhåndsstemte på impuls da jeg kom forbi her en dag. I motsetning til deg, har jeg ingen partitilhørighet eller primær sympati overfor ett bestemt parti, men jeg ønsker jo bestemt å bruke den stemmen jeg har. Så i år ble det Pensjonistpartiet ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...