Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kontaktet av en ukjent person på msn, jeg har mistanke om at dette er en jeg kjenner som driver og tuller med meg. Hvordan kan jeg finne ut av det? Det går vel an å sjekke IP adressen eller noe sånt, men hvordan?

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke du kan...

Dersom de bruker anoym mail, så er det ikke noe du kan gjøre for å finne ut av det...

Skrevet

Tror ikke du kan finne ut av hvem det er nei.

Men du kan jo velge en innstilling i din MSN, slik at du bare blir kontaktet av de som har deg på listen.

Og så blokkere de du ikke vil ha mer henvendelser fra, dersom det er noen som allerede ligger på listen din som du ikke ønsker å ha noen kontakt med.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke du kan...

Dersom de bruker anoym mail, så er det ikke noe du kan gjøre for å finne ut av det...

det er en hotmail adresse, men går det ikke an å sjekke den opp mot mail jeg tidligere har fått av denne personen, vedkommende brukte da en annen adresse, men samme sendte fra samme maskin ( hvis teorien min stemmer vel å merke)

Gjest Persille
Skrevet

det er en hotmail adresse, men går det ikke an å sjekke den opp mot mail jeg tidligere har fått av denne personen, vedkommende brukte da en annen adresse, men samme sendte fra samme maskin ( hvis teorien min stemmer vel å merke)

Nei - poenget med hotmail er jo nettopp at den skal være anonym.

Tror jeg da :)

Skrevet

Om man klarer å finne IP-adressen til en "person" på nettet, så hjelper det ingenting mht. å finne ut hvem det er. Hvilke IP-adresser som til enhvertid innehaes av hvilke abonenter er informasjon som kun ligger hos ISP-en (Internettleverandøren), og ingen andre har tilgang til denne.

"................................."

Gjest Halling
Skrevet

Om man klarer å finne IP-adressen til en "person" på nettet, så hjelper det ingenting mht. å finne ut hvem det er. Hvilke IP-adresser som til enhvertid innehaes av hvilke abonenter er informasjon som kun ligger hos ISP-en (Internettleverandøren), og ingen andre har tilgang til denne.

Det fins også rutere med en adresse som betjener flere hundre maskiner, og alle disse har da samme adresse.

Jeg kan logge meg på og fjernstyre et antall maskiner på ulike segmenter med ulike adresser og surfe via disse.

Det som også er interessant er at ingen kan bevise hvem som trykka på tastene heller, selv om man finner maskinen.

Skrevet

Ja jeg vet det, men jeg kan vel se om ip'en er den samme som den var tidligere siden han har sendt meg mail fra samme maskin?

Skrevet

Det fins også rutere med en adresse som betjener flere hundre maskiner, og alle disse har da samme adresse.

Jeg kan logge meg på og fjernstyre et antall maskiner på ulike segmenter med ulike adresser og surfe via disse.

Det som også er interessant er at ingen kan bevise hvem som trykka på tastene heller, selv om man finner maskinen.

"Det fins også rutere med en adresse som betjener flere hundre maskiner, og alle disse har da samme adresse."

Å? Sier du det? Jaggu!

Prøver _du_ å lære _meg_ noe som helst om nettverk eller? :-)

"....................................."

Gjest Halling
Skrevet

"Det fins også rutere med en adresse som betjener flere hundre maskiner, og alle disse har da samme adresse."

Å? Sier du det? Jaggu!

Prøver _du_ å lære _meg_ noe som helst om nettverk eller? :-)

Skakke komma her og komma hær asså!

:-)

Skrevet

Ja jeg vet det, men jeg kan vel se om ip'en er den samme som den var tidligere siden han har sendt meg mail fra samme maskin?

Du kan ikke finne IP adressen til en person på MSM "automatisk", men det finnes måter å gjøre det på.

En måte er å sende vedkommende en fil, for så å kjøre "netstat -n" i ms-dos vinduet mens overføringen pågår.

En annen måte er å bruke et program som heter Netlimiter. Det tror jeg du finner en funksjon for bl.a dette.

"..................................."

Skrevet

Skakke komma her og komma hær asså!

i m 31i+3 - i pwn5 j00!

"......................................."

Gjest Annet mennske
Skrevet

Du kan ikke finne IP adressen til en person på MSM "automatisk", men det finnes måter å gjøre det på.

En måte er å sende vedkommende en fil, for så å kjøre "netstat -n" i ms-dos vinduet mens overføringen pågår.

En annen måte er å bruke et program som heter Netlimiter. Det tror jeg du finner en funksjon for bl.a dette.

"..................................."

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor ungene får så mange rare filer....

Takk den er notert!

Skrevet

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor ungene får så mange rare filer....

Takk den er notert!

Du får ingen filer via MSN som du ikke tar imot.

Gjest Halling
Skrevet

i m 31i+3 - i pwn5 j00!

"......................................."

Og det betyr?

Skrevet

Og det betyr?

h\/@?!?! |353r D00 ixx3 |33+5qråx??????!!!!!!

"......................................"

Gjest Halling
Skrevet

h\/@?!?! |353r D00 ixx3 |33+5qråx??????!!!!!!

Nei.

Skrevet

Nei.

Tenkte ikke det, nei :-)

Gjest Halling
Skrevet

Tenkte ikke det, nei :-)

Jeg har sett kludderet mange ganger, men ikke giddet å lure.

Denne gangen foretok jeg bare en enkel kryptografianalyse og litt sannsynlighet, og så forsto jeg.

MySQL har ikke mulighet for boolske søk/spørring, det er det som ergrer meg nå.

Skrevet

Jeg har sett kludderet mange ganger, men ikke giddet å lure.

Denne gangen foretok jeg bare en enkel kryptografianalyse og litt sannsynlighet, og så forsto jeg.

MySQL har ikke mulighet for boolske søk/spørring, det er det som ergrer meg nå.

MySQL har fra versjon 4.0.1 støtte for fulltekst boolske søk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...