Gå til innhold

Om å ikke like utlendinger

Anbefalte innlegg

Gjest Spaghetti
Skrevet

Min første tanke da jeg leste Frp-tråden lengre ned var: Jeg liker ikke utlendinger!

Men jeg sier det aldri høyt, bare tenker det i mitt stille sinn.

Jeg vet om mennesker som har vært superpositive til mørke landsmenn, men gjort helomvending da de selv har blitt utsatt for kriminelle handlinger begått av slike.

Jeg ønsker meg ingen somalisk svigersønn,for å si det sånn!

Det finnes mange unntak som er redelige,men det er så vanskelig å se dem midt oppi den mørke statistikken desverre.

For ordens skyld, jeg liker ikke Frp heller, avskyr politikken dems og falskheten.

Er det fler som tenker men aldri sier...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

8

• flisa

6

• MsSophie

5

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kan skjønne at folk som ikke kjenner "utlendinger" personlig, blir skeptiske pga alt de oppfatter via media osv.

Selv kjenner jeg ganske godt en fem-seks "utlendinger" (mer eller mindre muslimer..)og de alle er kjempekjekke folk som aldri ville gjort noen noe vondt. Jeg blir selvsagt farget av alle de positive erfaringene jeg har mht "utlendinger". Skulle ønske folk tok seg mer tid til, og syntes det var spennende å bli kjent med andre folkeslag og kulturer. Da ville vi nok hatt et litt mer nyansert syn på "utlendingene".

PS: Glem nå ikke av svensker og dansker også er utlendinger!

Gjest Ikke nå nei, feiging
Skrevet

Han pakistanske advokaten sa det godt:

Like barn leker best!

Feige norske folk flytter ut av innvandrertette strøk, men tør ikke fortelle noen hvorfor de gjør det. De finner heller på et utall unnskyldninger.

Jeg skjønner dem godt, det er menneskelig.

Gjest dessverre_enig
Skrevet

kjenner til det. Men å være ekstra skeptisk til ikke-vestlige fordi man blant annet vet at 2/3 av alle voldtekter som blir begått blir gjort av "utlendinger" selvfølgelig noen som også er født og oppvokst i norge men har et annet kvinnesyn enn det nordmenn har.

jeg har noe imot muslimer. fordi de som kommer fra muslimske land utmerker seg i negativ omtale. og også har jeg kun negative erfaringer med muslimske menn.

Skrevet

Jeg kan skjønne at folk som ikke kjenner "utlendinger" personlig, blir skeptiske pga alt de oppfatter via media osv.

Selv kjenner jeg ganske godt en fem-seks "utlendinger" (mer eller mindre muslimer..)og de alle er kjempekjekke folk som aldri ville gjort noen noe vondt. Jeg blir selvsagt farget av alle de positive erfaringene jeg har mht "utlendinger". Skulle ønske folk tok seg mer tid til, og syntes det var spennende å bli kjent med andre folkeslag og kulturer. Da ville vi nok hatt et litt mer nyansert syn på "utlendingene".

En selsom opplevelse: Vi satt på fortauskafe i København og drakk øl og passet våre egne saker. Noen danske ungdommer viste fingern og skjelte oss ut, til vi skjønte de trodde vi var svenske. Da vi sa vi var norske ba de om unnskyldning og spanderte øl.

Hva er moralen her?

Gjest Spaghetti
Skrevet

En selsom opplevelse: Vi satt på fortauskafe i København og drakk øl og passet våre egne saker. Noen danske ungdommer viste fingern og skjelte oss ut, til vi skjønte de trodde vi var svenske. Da vi sa vi var norske ba de om unnskyldning og spanderte øl.

Hva er moralen her?

Dem bare tulla med deg! Samme forholdet som vi har til svenskene og omvendt, et litt spøkefullt anstrengt forhold med svenskevitser-norskevitser;)

Skrevet

Dem bare tulla med deg! Samme forholdet som vi har til svenskene og omvendt, et litt spøkefullt anstrengt forhold med svenskevitser-norskevitser;)

Dansker sier ofte de direkte misliker svensker. Kulturkollisjon?

Gjest Spaghetti
Skrevet

Det var snakk om mørke landsmenn her.

De du nevner,hvordan forholder de seg til æren og det utsvevende fri livet som etnisk norske kvinner lever?

Hva med å gifte bort ungene til sine egne?har du diskutert det med dem noen gang?

Jeg leste at han der somalieren som voldtok og drepte Hedda var verdens beste og snilleste kompis,men når det kom til stykket viste han andre sider. Somalierne har et forferdelig kvinnesyn, nesten uten unntak. Jeg er redd dem!

Gjest Spaghetti
Skrevet

Dansker sier ofte de direkte misliker svensker. Kulturkollisjon?

Ja, men det samme sier vel vi om svenskene, og de om oss.

Heldigvis mest fleip da, vi kverker ikke hverandre :-)

Skrevet

Det var snakk om mørke landsmenn her.

De du nevner,hvordan forholder de seg til æren og det utsvevende fri livet som etnisk norske kvinner lever?

Hva med å gifte bort ungene til sine egne?har du diskutert det med dem noen gang?

Jeg leste at han der somalieren som voldtok og drepte Hedda var verdens beste og snilleste kompis,men når det kom til stykket viste han andre sider. Somalierne har et forferdelig kvinnesyn, nesten uten unntak. Jeg er redd dem!

Og hva har hudfargen med hvordan de er som person å gjøre?

Gjest Spaghetti
Skrevet

Og hva har hudfargen med hvordan de er som person å gjøre?

Jeg ba om svar fra togli:)

Men uansett, det var mørke landsmenn denne tråden handlet om, bare derfor!

Polakkene er noen tjuvradder, du kan få starte en egen tråd om dem hvis du vil ;)

Skrevet

De utlendingene jeg kjenner er suverene av natur! Snille, tolerante, positive og svært inkulderende. Jeg har lært mye positiv barneoppdragelse av dem! De er enten kvasimuslimer eller eksmuslimer. Kommer fra Iran, Irak og eks-jugoslavia. kjenner en fra pakistan.

Lurer på om spanjolene liker nordmenn...

Skrevet

"Min første tanke da jeg leste Frp-tråden lengre ned var: Jeg liker ikke utlendinger!"

Grei begynnelse for luretråd.

Skrevet

Det er helt greit å ikke like de ufordragelige utlendingene - på samme måte som det er OK å ikke like de ufordragelige nordmennene.

Det som JEG har problemer med, er å føle at jeg har noe som helst felles med fordomsfulle mennesker som skjærer alle over en kam.

Hvis verden har 6000000000 mennesker (rundt regnet) og du ikke liker 5995000000 av dem (regnet ut fra ca 5 mill. nordmenn) så må jeg nok si at du virker en smule forutinntatt på meg.

Gjest Spaghetti
Skrevet

De utlendingene jeg kjenner er suverene av natur! Snille, tolerante, positive og svært inkulderende. Jeg har lært mye positiv barneoppdragelse av dem! De er enten kvasimuslimer eller eksmuslimer. Kommer fra Iran, Irak og eks-jugoslavia. kjenner en fra pakistan.

Lurer på om spanjolene liker nordmenn...

I denne tråden, for min del tenker jeg mest på kosovoalbanere,somaliere,pakistanere,afrikanere samt disse turbangutta som liker å bombe.

Egentlig har det ingenting med hudfarge å gjøre,men hva media har fortalt oss hva disse er i stand til å gjøre. Og media lyver ikke, de formidler sannheten!

Spanjolene liker nok oss like godt som vi liker dem :)

Gjest Spaghetti
Skrevet

"Min første tanke da jeg leste Frp-tråden lengre ned var: Jeg liker ikke utlendinger!"

Grei begynnelse for luretråd.

nomen_necio, forklar hva du mente!

Luretråd?

Skrevet

I denne tråden, for min del tenker jeg mest på kosovoalbanere,somaliere,pakistanere,afrikanere samt disse turbangutta som liker å bombe.

Egentlig har det ingenting med hudfarge å gjøre,men hva media har fortalt oss hva disse er i stand til å gjøre. Og media lyver ikke, de formidler sannheten!

Spanjolene liker nok oss like godt som vi liker dem :)

Går ut fra at alle "kosovoalbanere,somaliere,pakistanere,afrikanere samt disse turbangutta" misbruker barn seksuelt, dreper folk, driver med økonomisk kriminalitet, konemishandling, vold generelt, biltyveri, dyremishandling, mishandling av irakiske krigsfanger, dreper babyene sine og legger dem i altankasser eller frysere, osv osv osv.

Merkelig at de ikke har utrydda seg selv for lenge siden.

Skrevet

Det bor snart 6,5 milliarder mennesker på jorda og du liker tilfeldigvis de 4,5 millionene med norsk pass. Det vil si, ikke de med brun hud og norsk pass.

Litt forvirrende, men ok.

Skrevet

Det er helt greit å ikke like de ufordragelige utlendingene - på samme måte som det er OK å ikke like de ufordragelige nordmennene.

Det som JEG har problemer med, er å føle at jeg har noe som helst felles med fordomsfulle mennesker som skjærer alle over en kam.

Hvis verden har 6000000000 mennesker (rundt regnet) og du ikke liker 5995000000 av dem (regnet ut fra ca 5 mill. nordmenn) så må jeg nok si at du virker en smule forutinntatt på meg.

Ups, jeg leste ditt innlegg etter at jeg postet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...