Gå til innhold

Om å ikke like utlendinger

Anbefalte innlegg

Gjest Spaghetti
Skrevet

Går ut fra at alle "kosovoalbanere,somaliere,pakistanere,afrikanere samt disse turbangutta" misbruker barn seksuelt, dreper folk, driver med økonomisk kriminalitet, konemishandling, vold generelt, biltyveri, dyremishandling, mishandling av irakiske krigsfanger, dreper babyene sine og legger dem i altankasser eller frysere, osv osv osv.

Merkelig at de ikke har utrydda seg selv for lenge siden.

Du glemte å ta med "voldtar", et viktig punkt i denne sammenheng!

Retter deg jeg:

Går ut fra at mange "kosovoalbanere,

somaliere, pakistanere, afrikanere samt disse turbangutta" Voldtar, har et nedverdigende kvinnesyn,jobber mot likestilling, dreper folk(ofte æresdrap), bomber(dreper folk igjen).

Bare for å nevne noe.

Det et menneske frykter mest er menn som voldtar og bedriver vold, ikke andre ting.Norske som utenlandske, men akkurat denne tråden handlet om mørke landsmenn.

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

8

• flisa

6

• MsSophie

5

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Spaghetti
Skrevet

Det bor snart 6,5 milliarder mennesker på jorda og du liker tilfeldigvis de 4,5 millionene med norsk pass. Det vil si, ikke de med brun hud og norsk pass.

Litt forvirrende, men ok.

Nå konsentrere vi oss om landet Norge, og tar det som utgangspunkt for denne tråden. Det var ihverfall meninga!

Skrevet

Du glemte å ta med "voldtar", et viktig punkt i denne sammenheng!

Retter deg jeg:

Går ut fra at mange "kosovoalbanere,

somaliere, pakistanere, afrikanere samt disse turbangutta" Voldtar, har et nedverdigende kvinnesyn,jobber mot likestilling, dreper folk(ofte æresdrap), bomber(dreper folk igjen).

Bare for å nevne noe.

Det et menneske frykter mest er menn som voldtar og bedriver vold, ikke andre ting.Norske som utenlandske, men akkurat denne tråden handlet om mørke landsmenn.

Smak litt på disse ordene:

Enkelte - noen - mange - alle.

Min erfaring er at vi snakker om kategori en eller to her, og da kan du like gjerne begynne å mislike nordmenn.

Enkelte (eller noen) nordmenn voldtar, har et nedverdigende kvinnesyn,jobber mot likestilling, dreper folk.

Akkurat det med bombing er jeg ikke sikker på, kan hende enkelte av de du nevner er overrepresentert der.

Skrevet

Nå konsentrere vi oss om landet Norge, og tar det som utgangspunkt for denne tråden. Det var ihverfall meninga!

Det er ikke mye å si til utsagnet 'jeg liker ikke'. Åja, kanskje?

Håper du får noen morsomme svar fra evt andre.

Skrevet

nomen_necio, forklar hva du mente!

Luretråd?

Du får ha meg unnskyldt. Jeg greidde ikke tro at dine motiver var slik som du beskrev:

"Jeg liker ikke utlendinger!" (--> "later som om jeg er rasist", vil trekke frem andre med samme tankegang for å kritisere dem etterpå. Slik taktikk brukes nemlig i luretråder.)

Så får du heller ha meg unnskyldt om det ikke stemmer.

Så en liten digresjon:

For egen del når det gjelder det temaet (uten å antyde noe om hva andre gjør): Jeg prøver å holde sak og person(er) adskilt; hva som er følge av kultur, livssyn og propaganda og hva som er følge av enkeltpersoner/organisasjoner. Når jeg skriver om ulike grupperinger prøver jeg å vise at det ikke alltid gjelder absolutt alle. Kan godt kritisere Koranen grundig eller enkelte muslimske grupperinger. Men fakta skal ikke gjemmes under snillisme eller fremmedhat.

Det er _totalt_ feil å stigmatisere alle muslimer som banditter. Jeg har brukt mye tid sammen med muslimer, veldig gode mennesker. De har da også kritisert egne trosfeller for ugagn.

Når så de omtalte nyanser forsvinner i diskusjoner, burde man bli mistenkelig. Det minner nemlig for mye og ytre venstres og ytre høyres politiske fløy som stigmatiserer hverandre. Det vil jeg ikke være med på.

Gjest Er også feig i dag
Skrevet

Jeg har to mørke sønner. De er norske,født i et annet land. Altså adopterte. Jeg elsker de av hele mitt hjerte og over alt på jord. Men jeg blir redd slike folk som deg!!!!!!!!!!

Gjest Spaghetti
Skrevet

Smak litt på disse ordene:

Enkelte - noen - mange - alle.

Min erfaring er at vi snakker om kategori en eller to her, og da kan du like gjerne begynne å mislike nordmenn.

Enkelte (eller noen) nordmenn voldtar, har et nedverdigende kvinnesyn,jobber mot likestilling, dreper folk.

Akkurat det med bombing er jeg ikke sikker på, kan hende enkelte av de du nevner er overrepresentert der.

Smak f.eks på denne setningen: "En høy prosentandel av somaliere i Norge er voldtektsmenn"

Eller denne: "en faretruende høy prosentandel av norske innvandrere og nordmenn med utenlandsk opprinnelse er kriminelle" :)

Uups, skulle nesten tro jeg drev Frp-reklame, men nei takk :( siterer bare media.

Jeg leser også at dette bare gjelder den mannlige bestandsdelen av dem.

Gjest Du misforstår
Skrevet

Jeg har to mørke sønner. De er norske,født i et annet land. Altså adopterte. Jeg elsker de av hele mitt hjerte og over alt på jord. Men jeg blir redd slike folk som deg!!!!!!!!!!

Jeg tror det kommer av oppdragelsen,skikker og lover de har, hudfargen har selvfølgelig ingenting i denne debatten å gjøre, og burde derfor ikke vært nevnt,sorry!

Dine barn er adoptert og blir oppdratt i Norge av dere, og blir aldri påvirket av event.negative holdninger og skikker de har i enkelte andre land(de har sikkert mange positive holdninger der også, for all del!)

Gjest Spaghetti
Skrevet

Det er ikke mye å si til utsagnet 'jeg liker ikke'. Åja, kanskje?

Håper du får noen morsomme svar fra evt andre.

Hehe,kverulanten er ute etter å krangle? bare kom å ta meg ;)

Skrevet

Jeg tror det kommer av oppdragelsen,skikker og lover de har, hudfargen har selvfølgelig ingenting i denne debatten å gjøre, og burde derfor ikke vært nevnt,sorry!

Dine barn er adoptert og blir oppdratt i Norge av dere, og blir aldri påvirket av event.negative holdninger og skikker de har i enkelte andre land(de har sikkert mange positive holdninger der også, for all del!)

Ja, og DET er jo kjempetydelig for de som skjærer alle over en kam!

De kjenner vel neppe alle mørkhudede personlig og vet om de er oppdratt som kristne, muslimer eller potensielle selvmordsbombere.

;-)

Skrevet

Jeg kjenner opp til flere afrikanere som bor i Norge, én somaler blant dem. Kjempehyggelige er de alle sammen! Og vietnamesere kjenner jeg også en god del av. Også bare hyggelige. Bortsett fra én som jeg hilste på en gang, som senere ble dømt for mordet på tom halvorsen, men han kjenner jeg ikke, og hun som presenterte oss har brutt all kontakt med ham! Så det er klart, man kan støte på en og annen idiot av en utlending. Jeg liker ikke de som gjør kriminelle handlinger, enten de er hvite, sorte, brune, gule, røde eller blå. Men det har for mitt vedkommende ingenting å gjøre med å like eller ikke like utlendinger. Jeg liker i utgangspunktet alle mennesker, helt til jeg får en grunn til å ikke like de. Og da misliker jeg den personen, og ikke alle andre som kommer fra samme land.

Gjest Spaghetti
Skrevet

Du får ha meg unnskyldt. Jeg greidde ikke tro at dine motiver var slik som du beskrev:

"Jeg liker ikke utlendinger!" (--> "later som om jeg er rasist", vil trekke frem andre med samme tankegang for å kritisere dem etterpå. Slik taktikk brukes nemlig i luretråder.)

Så får du heller ha meg unnskyldt om det ikke stemmer.

Så en liten digresjon:

For egen del når det gjelder det temaet (uten å antyde noe om hva andre gjør): Jeg prøver å holde sak og person(er) adskilt; hva som er følge av kultur, livssyn og propaganda og hva som er følge av enkeltpersoner/organisasjoner. Når jeg skriver om ulike grupperinger prøver jeg å vise at det ikke alltid gjelder absolutt alle. Kan godt kritisere Koranen grundig eller enkelte muslimske grupperinger. Men fakta skal ikke gjemmes under snillisme eller fremmedhat.

Det er _totalt_ feil å stigmatisere alle muslimer som banditter. Jeg har brukt mye tid sammen med muslimer, veldig gode mennesker. De har da også kritisert egne trosfeller for ugagn.

Når så de omtalte nyanser forsvinner i diskusjoner, burde man bli mistenkelig. Det minner nemlig for mye og ytre venstres og ytre høyres politiske fløy som stigmatiserer hverandre. Det vil jeg ikke være med på.

Jeg gadd ikke å lese hele innlegget ditt, men jeg kan forsikre deg om at dette ikke er noen sånn luretråd.

Den setningen "jeg liker ikke..." var den første tanken som slo meg,min innerste tanke som jeg ikke brøler høyt om(bare i denne tråden)

Jeg er helt imot høyreekstrimister og rasister, synes dem er skumle og frastøtende som hater noen på grunn av hudfargen, helt sykt.

Avskyr voldtekts og voldsmenn generellt, samme hvordan de er etnisk sammensatt.

Det var bare det at statistikken var så innlysende!

Skrevet

Smak f.eks på denne setningen: "En høy prosentandel av somaliere i Norge er voldtektsmenn"

Eller denne: "en faretruende høy prosentandel av norske innvandrere og nordmenn med utenlandsk opprinnelse er kriminelle" :)

Uups, skulle nesten tro jeg drev Frp-reklame, men nei takk :( siterer bare media.

Jeg leser også at dette bare gjelder den mannlige bestandsdelen av dem.

Du glemte dessuten noen skumle grupper:

ALLE (eller ihvertfall de fleste) kinesere driver med organisert smugling og salg av spedbarn.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) kinesere flår hunder levende.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) russiske kvinner er prostituerte.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) russiske menn er alkoholikere.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) somaliere er flykaprere.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) colombianere er geriljamedlemmer.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) jødene var med og spikra Jesus på korset.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) tibetanere lager hakkemat av sine døde, og serverer til gribbene (sannsynligvis en sammenheng mellom få gribber og få tibetanere her til lands)

ALLE (eller ihvertfall de fleste) svensker sovner hver gang det er OL-tildeling, og dermed går Norge av med seieren (Denne hører jo selvsagt ikke hjemme her, det er jo èn grunn til at vi faktisk LIKER svenskene!)

Gjest Spaghetti
Skrevet

Ja, og DET er jo kjempetydelig for de som skjærer alle over en kam!

De kjenner vel neppe alle mørkhudede personlig og vet om de er oppdratt som kristne, muslimer eller potensielle selvmordsbombere.

;-)

Selvfølgelig kan fremmedfrykt gå utover uskyldige, og det er forferdelig for dem som rammes.

Men det er stor forskjell på å tenke en tanke i frykt, og det å bedrive rasisme ala de gale høyreekstrimistene.

Du er ikke rasist fordi om du er redd somaliere pga at mange av dem voldtar.

Gjest Spaghetti
Skrevet

Du glemte dessuten noen skumle grupper:

ALLE (eller ihvertfall de fleste) kinesere driver med organisert smugling og salg av spedbarn.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) kinesere flår hunder levende.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) russiske kvinner er prostituerte.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) russiske menn er alkoholikere.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) somaliere er flykaprere.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) colombianere er geriljamedlemmer.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) jødene var med og spikra Jesus på korset.

ALLE (eller ihvertfall de fleste) tibetanere lager hakkemat av sine døde, og serverer til gribbene (sannsynligvis en sammenheng mellom få gribber og få tibetanere her til lands)

ALLE (eller ihvertfall de fleste) svensker sovner hver gang det er OL-tildeling, og dermed går Norge av med seieren (Denne hører jo selvsagt ikke hjemme her, det er jo èn grunn til at vi faktisk LIKER svenskene!)

Skjønner ditt forsøk på ironi, men for meg blir det for dumt(ja vet det,jeg burde derfor ikke svart deg!)

Kan forsikre deg om at jeg ikke glemte dine "skumle grupper", de er ikke relevant i tråden. Denne tråden handler og noen utlendinger i Norge!Get it? en gang for alle?:)

Skrevet

Selvfølgelig kan fremmedfrykt gå utover uskyldige, og det er forferdelig for dem som rammes.

Men det er stor forskjell på å tenke en tanke i frykt, og det å bedrive rasisme ala de gale høyreekstrimistene.

Du er ikke rasist fordi om du er redd somaliere pga at mange av dem voldtar.

I den grad jeg gidde å gå rundt og engste meg for å bli voldtatt, så tror jeg neppe jeg ville finne det så mye mer underholdende å bli voldtatt av en nordmann, faktisk.

De fleste voldtektsmenn er bekjente av offeret, og jeg kjenner jævlig mange flere nordmenn enn somaliere.

Skrevet

Skjønner ditt forsøk på ironi, men for meg blir det for dumt(ja vet det,jeg burde derfor ikke svart deg!)

Kan forsikre deg om at jeg ikke glemte dine "skumle grupper", de er ikke relevant i tråden. Denne tråden handler og noen utlendinger i Norge!Get it? en gang for alle?:)

Hæ???? Så du mente alvor?

Jeg som trodde hele tråden var ironisk ment.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

"Min første tanke da jeg leste Frp-tråden lengre ned var: Jeg liker ikke utlendinger!"

Grei begynnelse for luretråd.

Hva er en luretråd?

den opprinnelige m&m
Skrevet

Men barna hennes vil allikevel lide av at mange vil møte dem med skepsis. Mange potensielle kjærester, arbeidsgivere og andre vil møte dem med "skyldig til det motsatte er bevist"-holdning, fordi de tenker som Spaghetti. Dessverre.

Skrevet

Det var snakk om mørke landsmenn her.

De du nevner,hvordan forholder de seg til æren og det utsvevende fri livet som etnisk norske kvinner lever?

Hva med å gifte bort ungene til sine egne?har du diskutert det med dem noen gang?

Jeg leste at han der somalieren som voldtok og drepte Hedda var verdens beste og snilleste kompis,men når det kom til stykket viste han andre sider. Somalierne har et forferdelig kvinnesyn, nesten uten unntak. Jeg er redd dem!

De muslimene jeg kjenner har bodd i Norge i mange år og vi har likt syn på det meste. Jeg tenker ikke en gang på at de ikke har norsk opprinnelse.

Somaliere kjenner jeg ikke personlig, men tipper også de er like forskjellige som folk flest?

Selv kjente jeg til han som ble knivstikket og drept av en somalier på trikken i Oslo. Hans foreldre var så storsinnet at de gikk ut i media og advarte mot å hetse andre somaliere på bakgrunn av hva en av deres landsmenn hadde gjort.

Alle vet at det er et problem at så mange med innvandrerbakgrunn begår kriminelle handlinger. Jeg er litt opptatt av at man bør gå andre veier enn hetsing for å begrense dette. Fremmedfiendtlighet er bare med på å gjøre problemet enda større. Jeg regner med jeg ikke trenger å begrunne den påstanden?

Verdens goder er svært urettferdig fordelt. Vi nordmenn sitter på "toppen" og hadde kanskje hatt det enda bedre hvis grensene var stengte? Da slapp vi de problemene innvandringen kan medføre. Jeg synes likevel vi må ta vår del av ansvaret for å hjelpe folk som ikke har de samme mulighetene som oss.

Istedetfor å gå på innvandrerne direkte,

hvorfor ikke heller se på "systemet"? Hva kan Norge gjøre for å skolere innvandrerne i norsk kultur og språk og hvordan bør vi ta imot dem (psykologhjelp osv).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...