Gå til innhold

Om å ikke like utlendinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner til det. Men å være ekstra skeptisk til ikke-vestlige fordi man blant annet vet at 2/3 av alle voldtekter som blir begått blir gjort av "utlendinger" selvfølgelig noen som også er født og oppvokst i norge men har et annet kvinnesyn enn det nordmenn har.

jeg har noe imot muslimer. fordi de som kommer fra muslimske land utmerker seg i negativ omtale. og også har jeg kun negative erfaringer med muslimske menn.

Er en "utlending" i dine øyne bare de som er "ikke-vestlige"? Er ikke en svenske like mye utlending, per definisjon? Vet du at den største nasjonale gruppen med innvandrere i Norge er svensker, etterfulgt av andre vesteuropeiske land?

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

8

• flisa

6

• MsSophie

5

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror det kommer av oppdragelsen,skikker og lover de har, hudfargen har selvfølgelig ingenting i denne debatten å gjøre, og burde derfor ikke vært nevnt,sorry!

Dine barn er adoptert og blir oppdratt i Norge av dere, og blir aldri påvirket av event.negative holdninger og skikker de har i enkelte andre land(de har sikkert mange positive holdninger der også, for all del!)

...så da antar jeg vi, for ordens og letthetensskyld, burde utstyre alle adopterte med en form for merkelapp...., en blå firkant for eksempel (gule stjerner er allerede brukt til andre formål), slik at ingen misforståelser oppstår?

Skrevet

Om du ikke liker noen eller avskyr noen så ta personen og IKKE nasjonalitet eller religiøs tilhørighet:-)

Da er det vel helt alraight:-)!!

Litt synd at alle har så lett for å bli dømt kun fordi en landsmann er tatt for ett eller annet eller at religionen kommer imellom..

Men må vel inrømme at jeg hadde blitt en smule bekymret om dattera mi hadde banket på døra sammen med en muslim, vet det er tåpelig, men alikevel. man høre jo så mye:-)

Gjest Ikke nå nei, feiging
Skrevet

...så da antar jeg vi, for ordens og letthetensskyld, burde utstyre alle adopterte med en form for merkelapp...., en blå firkant for eksempel (gule stjerner er allerede brukt til andre formål), slik at ingen misforståelser oppstår?

Gul stjerne ble ikke oppfunnet av en liten bartesatan på 1930-tallet, men av muslimer på 700-tallet:

The notion of Dhimmitude, originating in the 7th century, still applies today to non-Muslims under Islamic rule—whether Jews or Christians, whether in Saudi Arabia or in Sudan.

Jews and Christians had to walk around with badges or veils identifying them as Jews or Christians. The yellow star that Jews had wear in Nazi Germany did not originate in Europe. It was borrowed from the Muslim world where it was part of the apartheid system of Dhimmitude.

Dhimmitude began in 628 CE when Mohammed and his forces conquered the Jewish oasis at Khaybar. They massacred many of the Jews and forced the rest to accept a pact ("Dhimma") which rendered them inferiror to their Muslim conquerors. Over the centuries, the ideology of Dhimmitude expanded into a formal system of religious apartheid.

Skrevet

Så ideen til gule stjerner kom fra muftien av Palestina, den gang på 1930-tallet verdens verste jødehater, ettersøkt krigsforbryter og massemorder.

Gjest DU tuller?
Skrevet

Hæ???? Så du mente alvor?

Jeg som trodde hele tråden var ironisk ment.

Sikkert!

Skulle det så mye forklaring til for at du skjønte dette var seriøst?pøh!

Er det så oppsiktsvekkende for deg at noen er redd somaliere da?tull!

Eh...er du alltid så treig, eller later du som ;p

Skrevet

Så ideen til gule stjerner kom fra muftien av Palestina, den gang på 1930-tallet verdens verste jødehater, ettersøkt krigsforbryter og massemorder.

...greit nok. Men hva hadde det med innlegget mitt å gjøre...?

Skrevet

Ser du får en del pepper fra andre her, men jeg tror kanskje de misforstår litt av det du sier.

Men jeg derimot er faktisk enig med mye av det du sier, pluss at jeg står fram med ekte nick ;0)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ulv svarer aldri på det noen skriver. Det bør du vite nå, miss. :)

Skrevet

mener du dette var "ulv"?? jeg lar meg visst alltid lure i såfall:-)

Skrevet

En opplysning: gule stjerners historie.

Visste du det?

Symboler er viktige. Hijab er et symbol, et hakekors likeså.

Skrevet

mener du dette var "ulv"?? jeg lar meg visst alltid lure i såfall:-)

Og bestemora mi er en flaske whiskey.

Skrevet

Yes, I know :-)

Skrevet

og en ulv?? :-)

Hadde jeg bare skjønt hva dere snakker om så.

Hva var tema i denne tråden?

Skrevet

En opplysning: gule stjerners historie.

Visste du det?

Symboler er viktige. Hijab er et symbol, et hakekors likeså.

Nei det visste jeg ikke, men jeg er glad jeg kunne gi et innspill her inne så du fikk anledning til å briljere med din viten...!

Når det er sagt, så kan det også være greit å legge til, at jeg - i likhet med deg, helt sikkert hadde klart å googelet meg frem til det. Hvis det hadde vært av interesse.

Det er det i denne sammenhengen ikke.

Skrevet

Hadde jeg bare skjønt hva dere snakker om så.

Hva var tema i denne tråden?

Du kan nok finne ut av det om du tar en titt på starten av tråden:-)

Så lenge du kan svare på denne måten som du gjør nå så tror jeg nok du klarer og klikke deg frem til utgangspunktet:-)

Skrevet

Nei det visste jeg ikke, men jeg er glad jeg kunne gi et innspill her inne så du fikk anledning til å briljere med din viten...!

Når det er sagt, så kan det også være greit å legge til, at jeg - i likhet med deg, helt sikkert hadde klart å googelet meg frem til det. Hvis det hadde vært av interesse.

Det er det i denne sammenhengen ikke.

Akkurat det svaret jeg ville ha. Takk.

Gjest ja det skulle jeg
Skrevet

Det handler om frykt, frykt for selvmordsbombere, voldtektsmenn, ranere osv. Jeg skulle ønske vi slapp å ha dem her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...