Gå til innhold

Om å ikke like utlendinger

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nå nei, feiging
Skrevet

Du kan nok finne ut av det om du tar en titt på starten av tråden:-)

Så lenge du kan svare på denne måten som du gjør nå så tror jeg nok du klarer og klikke deg frem til utgangspunktet:-)

Jeg skal ta meg sammen.

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

8

• flisa

6

• MsSophie

5

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest ja det skulle jeg
Skrevet

Jeg har to mørke sønner. De er norske,født i et annet land. Altså adopterte. Jeg elsker de av hele mitt hjerte og over alt på jord. Men jeg blir redd slike folk som deg!!!!!!!!!!

Å adoptere mørkhudede barn må jo være toppen av egoisme når vi ser hva som skjer i vårt samfunn med stadig større frykt for mørke mennesker. Det står ikke i panna at barnet er oppdratt av norske foreldre. Det kan like gjerne bli mistenkt for å være en selvmordsbomber på en dag hvor alt går galt.

Skrevet

Jeg skal ta meg sammen.

Det trenger vel de fleste om diskusjonen engasjerer:-)

Gjest Ikke nå nei, feiging
Skrevet

Å adoptere mørkhudede barn må jo være toppen av egoisme når vi ser hva som skjer i vårt samfunn med stadig større frykt for mørke mennesker. Det står ikke i panna at barnet er oppdratt av norske foreldre. Det kan like gjerne bli mistenkt for å være en selvmordsbomber på en dag hvor alt går galt.

Den var dyp, men å kalle en spade for en spade.

Du kan komme med f. eks. drapstrusler mot de som har fordommer, men fordommene lever like forbannet. De vokser på det.

Visse holdninger er selvmatende, det er uhyggelig, men virkelighet. Vi skal være uhyre varsomme med aggressivitet, den kan utløse sympati som havner i feil leir.

Gjest Spaghetti
Skrevet

Det handler om frykt, frykt for selvmordsbombere, voldtektsmenn, ranere osv. Jeg skulle ønske vi slapp å ha dem her.

Ja,livet ville klart blitt enklere, vi har nok med de kriminelle norske.

De skysser ut mange også da, regelen er at de har prøvetid med returmulighet ved alvorlige,kriminelle handlinger.

Problemet er andregenerasjonsinnvandrere, som har like mange kriminelle. De kan ikke sendes ut fordi de er ansett som helnorske, født og oppvokst i Norge.

Selv flere ungdommer med utenlandsk opprinnelse som er engasjert i stopp rasisme(eller hva det heter, det med håndsymbolet) er tatt for grove voldsepisoder de siste årene.

Her har politikerne masse å ta tak i og rydde oppi.

Skrevet

Er du helt dum eller?

Alle ser vel forskjell på de som er adopterte og de som er innvandrere, enten det er 1., 2. eller 3.generasjon.

Det er da snakk om kultur og ikke farge her. Jeg så forresten en drita full, dopa finne her i dag, jeg synes ikke han var så kul heller jeg.

Gjest annassan
Skrevet

Ja, men det samme sier vel vi om svenskene, og de om oss.

Heldigvis mest fleip da, vi kverker ikke hverandre :-)

i danske donald duck-blader, så er det norskene de vitser om, ikke svenskene (slik vi gjør).

Skrevet

Hva er en luretråd?

"Hva er en luretråd? "

Oppdiktet situasjon, hendelse eller de utgir seg for noe de ikke er (f.eks. en person med et bestemt yrke eller later som de er av motsatt kjønn). Så er det "fritt fram" å latterliggjøre / kritisere de som biter på lureriet.

Skrevet

mener du dette var "ulv"?? jeg lar meg visst alltid lure i såfall:-)

Han er så lett gjennkjennelig at det er latterlig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

mener du dette var "ulv"?? jeg lar meg visst alltid lure i såfall:-)

Ja, uten tvil. Den fyren er så til de grader stakkarslig at han ikke klarer å skrive en eneste linje uten å røpe seg.

Det er ganske sterkt. :)

Skrevet

Sikkert!

Skulle det så mye forklaring til for at du skjønte dette var seriøst?pøh!

Er det så oppsiktsvekkende for deg at noen er redd somaliere da?tull!

Eh...er du alltid så treig, eller later du som ;p

Ja, jeg tulla... Eller egentlig så HÅPET jeg vel det var et provokatørinnlegg.

Nytter ikke å skjære alle over èn kam - uansett.

Skrevet

Smak f.eks på denne setningen: "En høy prosentandel av somaliere i Norge er voldtektsmenn"

Eller denne: "en faretruende høy prosentandel av norske innvandrere og nordmenn med utenlandsk opprinnelse er kriminelle" :)

Uups, skulle nesten tro jeg drev Frp-reklame, men nei takk :( siterer bare media.

Jeg leser også at dette bare gjelder den mannlige bestandsdelen av dem.

Men det er noe annet enn "en stor andel av alle voldtekter i Norge begås av Somaliere - -" - for det er ikke sant.

Klart andelen blant de er større, i og med at de er færre enn oss. Det er likevel flere nordmenn som voldtar i Norge.

Det man må sette søkelyset på er psykiatrien i Norge -og ikke minst hjelpeapparatet rundt de som kommer hit i landet.

Skrevet

Og hva har hudfargen med hvordan de er som person å gjøre?

Tror ikke Spaghetti mener det kommer av hudfargen - men at de hun er redd HAR den hudfargen.

Rasisme er å tro at en viss etnisitet er sånn eller slik. Jeg tror frykten til Spaghetti går på kulturer hun frykter og kjenner igjen blant de som "ser ut som en araber".

Det blir det samme som å tro at alle som ligner julenissen er snille og gode.

Jeg kjenner en "godslig" mann med rødmussede kinn og hvitt skjegg - som ikke er noe hyggelig i det hele tatt - men det er lett å tro det - når man ser han....

Skrevet

Jeg tror dine følelser er slik at du liker ikke de som lever etter visse kulturer og menneskesyn - og de har du gjennom Media (som er Norges største parti) lært å kjenne som mørke, skumle menn -passfoto av dem -du ville kjent dem igjen hvor som helst, -føler du.

Ikke så rart det. Det er lov å være redd - men det er lov å bruke hue også! :)

Skrevet

Er en "utlending" i dine øyne bare de som er "ikke-vestlige"? Er ikke en svenske like mye utlending, per definisjon? Vet du at den største nasjonale gruppen med innvandrere i Norge er svensker, etterfulgt av andre vesteuropeiske land?

Spaghetti burde sagt: "jeg er livredd disse kulturene som har et foraktelig kvinnesyn og som lever etter det". - det er det følelsene sier.Men media har gitt henne bilder av "hvem det er" - passfoto av alvorlige mørke menn med brune øyne og buskete bryn - som mistenkte eller etterlyste.

Det er ikke så skremmende å se på Toska...han ser jo ut som den snille og hjelpsomme nabogutten. -

Følelser er vanskelig å styr sånn - og derfor sier heller ikke Spaghetti hvem hun (han?) er - men vil luske ut om det er flere som har samme primitive tanker når de leser avisene - sånn tror jeg det er i alle fall. :)

Gjest Moderator
Skrevet

Jeg tror det kommer av oppdragelsen,skikker og lover de har, hudfargen har selvfølgelig ingenting i denne debatten å gjøre, og burde derfor ikke vært nevnt,sorry!

Dine barn er adoptert og blir oppdratt i Norge av dere, og blir aldri påvirket av event.negative holdninger og skikker de har i enkelte andre land(de har sikkert mange positive holdninger der også, for all del!)

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd.

Gjest Kari kenguru
Skrevet

"Hva er en luretråd? "

Oppdiktet situasjon, hendelse eller de utgir seg for noe de ikke er (f.eks. en person med et bestemt yrke eller later som de er av motsatt kjønn). Så er det "fritt fram" å latterliggjøre / kritisere de som biter på lureriet.

Det er vel mange som kamuflerer når de skriver her. F.eks. å snakke om naboens gule Volvo istedenfor grønne Citroen.

Skrevet

De jeg kjenner (fra pakistan, Etiopia, Namibia og Sri Lanka) er flotte, hardt arbeidende, idealistiske og omtenksomme mennesker.

Jeg synes innlegget ditt stinker lang vei, ikke minst når jeg ser at du slenger om deg med forskjellige nick ifølge webbis lenger ned her.

Dust!

Skrevet

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd.

tror de fleste skjønner at det er Spaghetti som skriver det innlegget -og det var vel meningen også - i og med at vedkommende skriver, sorry.?

Skrevet

De jeg kjenner (fra pakistan, Etiopia, Namibia og Sri Lanka) er flotte, hardt arbeidende, idealistiske og omtenksomme mennesker.

Jeg synes innlegget ditt stinker lang vei, ikke minst når jeg ser at du slenger om deg med forskjellige nick ifølge webbis lenger ned her.

Dust!

Nå må du ikke bli så sint da! ;)

Spaghetti sier jo nærmest at hun(han?) skammer seg over å føle det slik,- og derfor også velger å være anonym. det hun(han?) sier er sånt som man kan høre fra mange eldre - eller "folk flest" - men da er det sagt i en fotrolig tone - og så svarer man dem, - "sånn kan du jo ikke si!" - eller "hysj da!" - de føler det sånn uansett - og mye på grunn av de skumle passfotoene som setter et ansikt på de skumle mørke mennene. Hadde det hele tiden vært folk som lignet julenissen som var avbildet som etterlyst etc. - så hadde slike som Spaghetti vært like skeptisk til rødmussede menn med hvitt hår og skjegg - og jeg kjenner EN sånn jævel...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...