Gå til innhold

Om å ikke like utlendinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må du ikke bli så sint da! ;)

Spaghetti sier jo nærmest at hun(han?) skammer seg over å føle det slik,- og derfor også velger å være anonym. det hun(han?) sier er sånt som man kan høre fra mange eldre - eller "folk flest" - men da er det sagt i en fotrolig tone - og så svarer man dem, - "sånn kan du jo ikke si!" - eller "hysj da!" - de føler det sånn uansett - og mye på grunn av de skumle passfotoene som setter et ansikt på de skumle mørke mennene. Hadde det hele tiden vært folk som lignet julenissen som var avbildet som etterlyst etc. - så hadde slike som Spaghetti vært like skeptisk til rødmussede menn med hvitt hår og skjegg - og jeg kjenner EN sånn jævel...:)

Les de andre innlegga vedkommende har skrivi også.

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• muriel

8

• flisa

6

• MsSophie

5

• sheba

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kjenner ikke så veldig mange utlendinger som bor her - men noen har man jo vært borti - foreldre til unger på skolen osv. Jeg liker dem, jeg (men kjenner dem altså ikke så veldig godt,da).

Men, jeg må innrømme,- at jeg ville nok vært littegrann skeptisk om datteren min kom hjem med en utenfra "vår kultur"... Men, det er jo ikke alle nordmenn jeg ville blitt begeistret for å få som svigersønn heller,da. Rune Rudberg, f.eks.

Skrevet

Hehe,kverulanten er ute etter å krangle? bare kom å ta meg ;)

Hvorfor skulle noen krangle om hva du liker eller ikke liker? 'Joda, dette liker du!'...

Du har for øvrig spammet dol i en mannsalder med 'liker ikke', så de fleste har vel fått med seg dette nå.

Skrevet

I den grad jeg gidde å gå rundt og engste meg for å bli voldtatt, så tror jeg neppe jeg ville finne det så mye mer underholdende å bli voldtatt av en nordmann, faktisk.

De fleste voldtektsmenn er bekjente av offeret, og jeg kjenner jævlig mange flere nordmenn enn somaliere.

Veldig gode poenger!!!

Skrevet

De muslimene jeg kjenner har bodd i Norge i mange år og vi har likt syn på det meste. Jeg tenker ikke en gang på at de ikke har norsk opprinnelse.

Somaliere kjenner jeg ikke personlig, men tipper også de er like forskjellige som folk flest?

Selv kjente jeg til han som ble knivstikket og drept av en somalier på trikken i Oslo. Hans foreldre var så storsinnet at de gikk ut i media og advarte mot å hetse andre somaliere på bakgrunn av hva en av deres landsmenn hadde gjort.

Alle vet at det er et problem at så mange med innvandrerbakgrunn begår kriminelle handlinger. Jeg er litt opptatt av at man bør gå andre veier enn hetsing for å begrense dette. Fremmedfiendtlighet er bare med på å gjøre problemet enda større. Jeg regner med jeg ikke trenger å begrunne den påstanden?

Verdens goder er svært urettferdig fordelt. Vi nordmenn sitter på "toppen" og hadde kanskje hatt det enda bedre hvis grensene var stengte? Da slapp vi de problemene innvandringen kan medføre. Jeg synes likevel vi må ta vår del av ansvaret for å hjelpe folk som ikke har de samme mulighetene som oss.

Istedetfor å gå på innvandrerne direkte,

hvorfor ikke heller se på "systemet"? Hva kan Norge gjøre for å skolere innvandrerne i norsk kultur og språk og hvordan bør vi ta imot dem (psykologhjelp osv).

Et godt innlegg, togli!

Gjest takk for at du gjorde meg oppmerksom på det!
Skrevet

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd.

Sorry man! Det var absolutt ikke meningen at det skulle se ut som et nick, ser nå at det kan misforstås ja, huff!

Tusen takk for opplysningen ;)

Gjest Spaghetti
Skrevet

Hvorfor skulle noen krangle om hva du liker eller ikke liker? 'Joda, dette liker du!'...

Du har for øvrig spammet dol i en mannsalder med 'liker ikke', så de fleste har vel fått med seg dette nå.

What? har jeg det? (humre)

Selv om det ikke har noen betydning, så stemmer det ikke.Hva er det jeg ikke skulle like?

Nå rører du!

Gjest er også feig i dag
Skrevet

Å adoptere mørkhudede barn må jo være toppen av egoisme når vi ser hva som skjer i vårt samfunn med stadig større frykt for mørke mennesker. Det står ikke i panna at barnet er oppdratt av norske foreldre. Det kan like gjerne bli mistenkt for å være en selvmordsbomber på en dag hvor alt går galt.

Ja, jeg er egoistisk som har adoptert, akkurat slik alle som føder unger er det.

Utover det gidder jeg ikke kommentere innlegget ditt....

Gjest Er også feig i dag
Skrevet

Men barna hennes vil allikevel lide av at mange vil møte dem med skepsis. Mange potensielle kjærester, arbeidsgivere og andre vil møte dem med "skyldig til det motsatte er bevist"-holdning, fordi de tenker som Spaghetti. Dessverre.

Heldigvis tror og håper jeg at "mennesketypen" spagetti er i mindretall, og at de blir enda færre etterhvert.

Skrevet

Det er menneskelig å være "redd" eller skeptisk til det ukjente.

Man trenger ikke dra vekk fra der man selv bor engang, før det er skeptisme og fordommer mot dem som bor på andre sida av bygda, eller - gud forby - dem som bor inne i byen!

Ligger i oss det der. Men som flisa sier - det er lov å bruke huet også.

Gjest Er også feig i dag
Skrevet

Det handler om frykt, frykt for selvmordsbombere, voldtektsmenn, ranere osv. Jeg skulle ønske vi slapp å ha dem her.

Sorry, men jeg vil mye heller kvitte meg med slike som deg.

Gjest på sidelinja
Skrevet

Jeg gadd ikke å lese hele innlegget ditt, men jeg kan forsikre deg om at dette ikke er noen sånn luretråd.

Den setningen "jeg liker ikke..." var den første tanken som slo meg,min innerste tanke som jeg ikke brøler høyt om(bare i denne tråden)

Jeg er helt imot høyreekstrimister og rasister, synes dem er skumle og frastøtende som hater noen på grunn av hudfargen, helt sykt.

Avskyr voldtekts og voldsmenn generellt, samme hvordan de er etnisk sammensatt.

Det var bare det at statistikken var så innlysende!

"Jeg gadd ikke å lese hele innlegget ditt,"

Jøss, men å bli tatt seriøst, det vil du?

Gjest Spaghetti
Skrevet

"Jeg gadd ikke å lese hele innlegget ditt,"

Jøss, men å bli tatt seriøst, det vil du?

Tjihi, her blir jeg svar skyldig, det var en dum kommentar,ok! :)

Jeg skumleste det jo da, om det hjelper?

Skrevet

Du virker umiddelbart som en idiot, men det er mulig du har noen poenger lengre ned i tråden. Jeg gidder selvsagt ikke lese alt.

Gjest Spaghetti
Skrevet

De jeg kjenner (fra pakistan, Etiopia, Namibia og Sri Lanka) er flotte, hardt arbeidende, idealistiske og omtenksomme mennesker.

Jeg synes innlegget ditt stinker lang vei, ikke minst når jeg ser at du slenger om deg med forskjellige nick ifølge webbis lenger ned her.

Dust!

Om du leser det som står i innlegget mitt over det web skriver, så ser du at det går klart frem at det er meg/samme person som svarer.

Kansje det var bare du og web som ikke leste innlegget, bare nicket(som egentlig var et svar, altså en bommert å skrive det istedet for nick). Men du ser det er samme meg om du leser det da.

Jeg beklager om du synes mine meninger stinker, det er ikke meningen å provosere, jeg er bare litt redd jeg:)

Jeg ytrer meg selvfølgelig aldri høyt om dette, og burde kansje ikke gjøre det her heller skjønner jeg nå.

Jeg kan be webmaster fjerne hele tråden, jeg vil ikke ha noen etter meg(selv om det er anonymt).

Gjest Ikke nå nei, feiging
Skrevet

Om du leser det som står i innlegget mitt over det web skriver, så ser du at det går klart frem at det er meg/samme person som svarer.

Kansje det var bare du og web som ikke leste innlegget, bare nicket(som egentlig var et svar, altså en bommert å skrive det istedet for nick). Men du ser det er samme meg om du leser det da.

Jeg beklager om du synes mine meninger stinker, det er ikke meningen å provosere, jeg er bare litt redd jeg:)

Jeg ytrer meg selvfølgelig aldri høyt om dette, og burde kansje ikke gjøre det her heller skjønner jeg nå.

Jeg kan be webmaster fjerne hele tråden, jeg vil ikke ha noen etter meg(selv om det er anonymt).

Hele DOL er full av smådjevler, arrogante, onde og med store tanker om seg selv, tilsvarende mengde forakt for andre. Ikke bry deg om det. Du vennner deg snart til det. Fin trening for hverdagen.

Er noen ekle, la være å svare. Det er også fin trening i å snu ryggen til.

Skrevet

Hele DOL er full av smådjevler, arrogante, onde og med store tanker om seg selv, tilsvarende mengde forakt for andre. Ikke bry deg om det. Du vennner deg snart til det. Fin trening for hverdagen.

Er noen ekle, la være å svare. Det er også fin trening i å snu ryggen til.

Ikke ta det så tungt. Du lærer etter en tid.

Gjest Ikke nå nei, feiging
Skrevet

Ikke ta det så tungt. Du lærer etter en tid.

Faen. Skulle jeg tatt meg nær av alt, så hadde det ikke vært noe moro, da er det bedre å holde seg vekk.

Jeg ler meg skakk av innlegg som helt sikkert skulle vært personlige, sårende, provoserende og frekke. Jeg har evnen til å se det latterlig dumme i nesten all ondskap.

Skrevet

Faen. Skulle jeg tatt meg nær av alt, så hadde det ikke vært noe moro, da er det bedre å holde seg vekk.

Jeg ler meg skakk av innlegg som helt sikkert skulle vært personlige, sårende, provoserende og frekke. Jeg har evnen til å se det latterlig dumme i nesten all ondskap.

Da er du kommet et stykke. Når du så innser at alt fanteriet som skrives her inne sjelden bunner i ondskap, er du kommet langt. Selv har jeg aldri opplevd personer på dol som jeg vil si er onde.

Internettdiskusjoner krever temperatur og da kan man ikke ustoppelig klø hverandre på ryggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...