casi Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Hei! Jeg er en jente på 27 år som har gåt på p - piller i 8 år. Jeg har hatt to graviditeter tidlig i 20 årene på grunn av glemte p - piller disse valgte jeg og ta bort. Jeg sluttet på p - pillen i april 2000 for å bli gravid, og ble da gravid med en gang, men mistet i mai i 8 uke. Etter dette fikk jeg noe ureglmessig syklus og ble satt på pergotime i september, men etter en kur følte jeg at dette ikke var rett. Jeg hadde store magesmerter ved eggløsning men jeg hadde jo blitt gravid før, og jeg så ikke vitsen med at jeg skulle gå på dem så tidlig etter abborten. Gynokologen min sa til og med at hun så jeg skulle ha eggløsning ved hjelp av ultralyd.Jeg opplevde også at jeg en gang fikk veldig vondt etter samleie, store kramper og ble veldig redd av de.t Derfor valgte jeg å gå til fotsoneterapeut, som nå har fått til regmessige sykluser på 33 dager med eggløsning på dag 16 ( eggløsningslim + clearblue test ) Det som er så merkelig nå er at jeg har smerter i en hel uke rundt eggløsning ca i 3 dager før, med stikking i den ene siden og luftsmerter, og ca 3 dager etterpå med stikking i den ene siden som stråler ned mot lysken. Jeg er så redd for at det er noe galt, enten etter abborten eller av bruken av pergotime. Men jeg må legge til at dette har jeg kun kjent de siste to måneden, det kan kanskje tyde på at eggløsningen er satt i gang for fult, eller ? Jeg har også lest om et syndrom, der alle tegn på eggløsning er tilsted uten at eggløsning finner sted Luthiserende follicel syndrom , Men kan jeg ha det så lege jeg har vært gravid 3 ganger med den samme mannen vel og merke. jeg er litt bekymret er det noe galt med meg ? Det hadde vært fint med et svar, jeg tenker jo det værste at jeg ikke kan få barn, at jeg må adopterer, selv om det er vel typisk kvinner å tenke litt negativt... Håper på et svar snart, takk. hilsen casi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19451-eggl%C3%B8sningsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Hvis du har smerter bør du få en ultralydundersøkelse, jeg vet ikke når du fikk tatt den siste. LUF-syndrom gir ikke smerter, og vi vet ikke hvor vanlig det er og om det gir smerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19451-eggl%C3%B8sningsmerter/#findComment-86133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.